בזמן שדיווחים בארץ החלו לזרום על אפשרות של הפסקת אש, נציגת ישראל לאירוויזיון, נועה קירל, קיבלה את הבשורה על המגעים המסתמנים במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה היום (ד') בליברפול. "זה גורם לי להרגיש יותר טוב, וזה משמח", אמרה.
נועה קירל במסיבת העיתונאים בליברפול
(צילום: רן בוקר)
לקירל נאמר כי הושגה הפסקת אש על אף שבשלב זה רק מתנהלים מגעים להשגתה. הנציגה הישראלית הוסיפה כי ההפסקה המסתמנת תהיה "הקלה. הקלה למצב בארץ - שיהיה בטוח". לאחר מכן התבדחה בנוגע להפסקת אש ממי שנחשבת המתחרה הגדולה ביותר שלה - המתמודדת השבדית, לורין: "למה הפסקה מלורין? היא חמודה מאוד", צחקה.
2 צפייה בגלריה
נועה קירל במסיבת העיתונאים בליברפול
נועה קירל במסיבת העיתונאים בליברפול
נועה קירל במסיבת העיתונאים בליברפול
(צילום: רן בוקר)
בתחילת האירוע התייחסה קירל להסלמה הביטחונית, ברקע הדיווחים על מטחי רקטות לעבר יישובי הדרום והמרכז: "אומנם אני בליברפול, אבל הלב שלי לגמרי בארץ. הביטחון מבחינתי זה דבר שבא לפני האירוויזיון. דווקא בימים אלה אני גאה להחזיק את הדגל. אני מרגישה בימים האחרונים אנרגיות מטורפות מהמדינה", הוסיפה. "אני מתפללת לימים שקטים יותר ואני מוסרת אהבה וחיבוקים לכל המדינה".
הזמרת התייחסה במסיבת העיתונאים גם להפגנה הפרו-פלסטינית שהתקיימה מחוץ לארנה בליברפול שבה נערכת תחרות האירוויזיון, שבה השתתפו כ-20 איש שנשאו עימם דגלי פלסטין ושלטים שעליהם נכתב Israel out of Eurovision - Liverpool friends with Palestine. "שמעתי שהיו, אבל לא יצא לי להיתקל בזה באופן אישי", אמרה, "זה תמיד יהיה. מה שמפתיע ולא קרה לי עד היום זה שמעריצים מכל העולם פתאום מגיעים אליי. חיכיתי לרגע הזה כל כך הרבה זמן ואני עכשיו מתחילה להרגיש באמת את הכוח של האירוויזיון".
נועה קירל מדברת על ההפגנה הפרו-פלסטינית
(צילום: רן בוקר)
הנציגה חשפה באירוע את המנהגים שיש לה ולמשלחת לפני העלייה לבמה. תחילה ציינה כי הם מקפידים להיכנס ברגל ימין, והוסיפה כי "אתמול גם התפללנו כולם, קראנו פרק תהילים והיה מאוד מרגש. בחדר חייב גם מזוזה - גם אם תהיה מאולתרת לפחות שתהיה. אנחנו עושים גם מעגלי אנרגיה ונשימות ביחד. דברים קטנים שמחברים את האנרגיה", חתמה.
לאחר האירוע קירל הגיעה עם נציגת נורבגיה לריאיון משותף בערוץ BBC LIVE, שם שאלו אותה המנחים מדוע בחרה להשתתף בתחרות כשבישראל היא כבר כוכבת ענקית. "למה לא?", השיבה. "צריך לקחת סיכונים. לחשוב ולחלום בגדול, להאמין בחלומות שלך ולהגשים מטרות". עוד הוסיפה כי מדובר בחשיפה למיליוני אנשים בכל רחבי העולם וכי "זו הזדמנות מדהימה לקריירה שלי ולייצג את המדינה שלי שתתגאה בי, שההורים יתגאו בי, וגם שאני אוכל להתגאות בעצמי. אז למה לא ללכת על זה?".
לפני מסיבת העיתונאים פגשה קירל את שגרירת ישראל בלונדון, ציפי חוטובלי, שנסעה במיוחד לליברפול כדי לעודד את הכוכבת בתחרות האירופית. "נועה קירל, השגרירה שלנו לאירוויזיון, מאחלים לך הצלחה בגמר, ובשביל מדינת ישראל אבל את כבר במקום הראשון", אמרה.
חוטובלי הביאה איתה מתנה מיוחדת לקירל מבתה בת הארבע שגם לה קוראים נועה: בובת חד קרן. קירל התלהבה מהמתנה וצילמה סרטון ברכה שמודה לבתה של השגרירה. חוטובלי איחלה לקירל בהצלחה ואמרה שכל המדינה עומדת מאחוריה. היא עצמה לא תצפה בגמר בגלל שהוא מתקיים בשבת.
2 צפייה בגלריה
נועה קירל והשגרירה ציפי חוטובלי במסיבת העיתונאים בליברפול
נועה קירל והשגרירה ציפי חוטובלי במסיבת העיתונאים בליברפול
נועה קירל והשגרירה ציפי חוטובלי במסיבת העיתונאים בליברפול
מסיבת העיתונאים התקיימה לאחר שאמש (ג') העפילה ישראל לגמר האירוויזיון, אחרי שקירל ביצעה על הבמה את השיר "יוניקורן" בפעם הראשונה בחצי הגמר. הביצוע זכה לתשואות רמות מצד הקהל, ודירוגה של הכוכבת באתרי ההימורים עלה למקום השישי.
חצי הגמר נערך לאחר שנודע למשלחת הישראלית על תחילתו של מבצע "מגן וחץ" שפתח צה"ל אתמול (ג') ברצועת עזה ובמהלכו חוסלו שלושה בכירים בג'יהאד האיסלאמי. בתגובה, היום נורו מאות רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום וגוש דן, ועל אף מגעים מסתמנים להשגת הפסקת אש, הירי נמשך.