איילת מנחמי, במאית הסרט "7 ברכות", רגילה למעמדים מרגשים: טקסי פרסים, נאומים חשובים וזירות בינלאומיות הפכו לחלק בלתי נפרד מחייהם של מנחמי והצוות האמון על יצירת הסרט (אלינור סלע, ריימונד אמסלם ורונן בן טל). אבל שלשום (ב') היא לקחה חלק באירוע באמת סוחט דמעות: הקרנת "7 ברכות" באופן פרטי לפנינה מנדלוביץ (76) מקריית חיים, המאושפזת בבית החולים רמב"ם.
2 צפייה בגלריה
yk13616719
yk13616719
פנינה מנדלוביץ צופה בסרט "7 ברכות"
(צילום: דוברות רמב"ם)
2 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "7 ברכות"
מתוך הסרט "7 ברכות"
מתוך הסרט "7 ברכות"
(צילום: מריה ברודקין, באדיבות סרטי יונייטד קינג)
"אמא מאושפזת הרבה בתקופה האחרונה", סיפרה רויטל דואני, בתה של מנדלוביץ, "אנחנו משתדלים מאוד להקל עליה ולשמח אותה ככל האפשר. לפני כמה שבועות היא ציינה שממש תרצה לראות את הסרט. היא עלתה לארץ ממרוקו בגיל שנתיים, והסרט כנראה הזכיר לה את העבר. חשבנו שעוד נצליח להגיע לבית הקולנוע, אבל היא לא מסוגלת לצאת מהמיטה".
דואני פנתה לאלינור סלע דרך הרשתות החברתיות ושאלה אם תוכל לסייע. סלע, שנמצאת בחו"ל, השיבה לדואני בתוך שעות ספורות כי מנחמי תגיע למחרת בבוקר לרמב"ם כדי לפגוש את אמה ולהקרין לה את "7 ברכות" על מסך המחשב הנייד האישי שלה. "לא האמנתי", משחזרת דואני, "זה פשוט בלתי נתפס באיזו מהירות הן נרתמו לשמח אישה שהן כלל לא מכירות. פשוט מלאכיות".
לכתבות נוספות במדור קולנוע:
בבוקר, כמובטח, הגיעה מנחמי אל מחלקת פנימית ד', שם פגשה את מנדלוביץ ובנות משפחתה. "זה מרגש מאוד", אמרה מנחמי, "להגיע לרמב"ם בעקבות בקשה כל כך נוגעת ללב, לשמח ככה מישהי - ברור שנעניתי בחיוב". גם צוות המחלקה, שמלווה את מנדלוביץ זה חודשים, לא נותר אדיש. "מדובר ברגע באמת מיוחד", אמר מנהל המחלקה, ד"ר עמי נויברגר, "אנשים עם יכולות נדירות שחברו יחדיו, והתוצאה של הרצון הטוב שלהם - זה דבר נדיר".
"כשאיילת נכנסה אל החדר, אמא הייתה המומה", משחזרת דואני, "היא בכתה מרוב התרגשות. הייתה שם שיחה מקסימה בין שתיהן על מרוקו ועל הסרט, ואז היא צפתה בו. החיוך של אמא שווה הכול. לא נשכח את זה אף פעם".
פורסם לראשונה: 00:00, 04.10.23