הקסם של גידי גוב תמיד שם, לא משנה באיזה עשור, גם בגיל 73. כעת הוא חובר לראשונה בקריירה לדודו טסה, שיצר עבורו שיר חדש, "מי ישמור עליי". טסה הלחין והפיק את השיר (יחד עם ניר מימון) ואת המלים כתב יחד עם אלי אליהו. האזינו לשיר בהשמעת בכורה ב-ynet:
גידי גוב - "מי ישמור עליי"
(קרדיט: ורדי כהנא)
"דודו התקשר אליי לפני שנה וחצי, אמר לי שמע, יש שיר שאני רוצה שתשמע, יהיה טוב לך" מספר גידי גוב ל"ידיעות אחרונות". "האזנתי ואמרתי בסדר, נתקדם. לקח לאט-לאט-לאט, והגעתי בסוף להקליט אותו. כך או אחרת, פתאום אני שומע ואני מהסס. אומר לו דודו סליחה, אני אוהב אותך, אבל משהו שם בשירה, לא יודע, לא עובד".
1 צפייה בגלריה
yk13864942
yk13864942
גידי גוב
(צילום: ורדי כהנא)
מספר חודשים אחרי הגיע טסה להתארח ב"זהו זה" וניסה אצל גוב שוב. "הוא אמר לי, תשמע, עשינו מיקס, יצא טוב. אלה ימי מלחמה וכשנפגשנו הייתה עוד יותר מלחמה. לפתע השיר קיבל איזו בומבה. מאז התאהבתי כבר בשיר ואני מאושר מכל האירוע ובמיוחד מדודו שהתעקש ואמר לי בוא, שחרר".
השורות "איך אכלנו אותה" ו"מי ישמור עליי" מקבלות היום משמעות מצמררת ונכתבו לפני המלחמה. "כן, כנראה שגם אז לא היה הכול פגז. תשמע, לגבי המלחמה, הדבר שצריך להיות בראש מעייני כולם הוא החזרת החטופים. רק אחרי שיחזירו את החטופים אפשר יהיה להתחיל לבנות את עצמנו ואני מאוד מקווה שזה יקרה בקרוב כי לא יכול להיות דבר יותר חשוב מזה. בהמשך כמובן להתחיל לפעול בצורה דיפלומטית בסוג של מנוחה, רגיעה ושלום. אנחנו מגיעים לסכסוך שעלול לעבור למצב בלתי הפיך ואז אנחנו גם לא ניראה טוב".
עברת כמה מלחמות, הופעת בשוחות ביום הכיפורים. זו מלחמה אחרת. "כן, לצערי. זו מלחמה שהחלה ברצח של אזרחינו. וזה לא קרה במלחמות אחרות, כאן ההבדל הגדול. אמרתי לילדיי בזמנו בתמימותי הגדולה שלא יהיה צבא כשהם יגדלו. עושה רושם שטעיתי. מקווה שייפתר מהר איכשהו".
איך להופיע בימים כאלה? "לא אגיד לך שיש לי ייסורי מצפון, כי אז לא הייתי מופיע. אחרי הכול הקהל מאושר ואתה מסתכל עליו ואומר בלב שמצד אחד יש אנשים שסגורים במחילות ומצד שני שיש חשיבות בלתת לאנשים שעתיים של רגיעה מהחדשות המטורפות אצלנו. אתה מחפש שיר, מילה להיתפס בה, 'אין עוד יום, אין עוד דקה'. אתה מופיע במחשבה שאתה משמח - אבל כל הזמן גם במחשבה של איפה אנחנו עכשיו ואיפה החטופים".