אמנם יש מלחמה, אבל הטלוויזיה כבר חזרה מזמן לשגרה. יש "מאסטר שף", יש "רוקדים עם כוכבים", אז למה שלא יהיה "האח הגדול" (רשת 13)? אירוע הפתיחה לווה בהתנגדות ומחאה יצירתית כאילו שהוא הריאליטי היחיד בישראל. המחאות הללו הן חלק מההתנשאות הקבועה כלפי "האח הגדול", שלכאורה מייצגת את כל מה שרע בטלוויזיה. מדובר בשטויות. "האח הגדול" יכולה להעביר מסרים חשובים ואפשר ללמוד ממנה הרבה על מה שבאמת קורה כאן, יותר מכל תוכנית ריאליטי אחרת למעשה. זאת אחת הסיבות לכך שהפורמט הזה שורד כל כך הרבה שנים. יש בו משהו שהוא הרבה מעבר לבידור.
מתוך "האח הגדול"
(צילום: באדיבות רשת)
אם הייתה שאלה לגבי איך תוכניות הריאליטי ייראו אחרי 7 באוקטובר, התשובה לפי "האח הגדול" וחברותיה היא שבישראל אין חדש מלבד הסרט הצהוב על חליפות המנחים והמשתתפים שנכנסו לבית (מדובר כנראה בפריט חובה). בפתיחת הפרק גיא זוארץ הזכיר שאנחנו במלחמה, וכמה זה קשה לחזור לשגרה, כמעט התנצל על השידור (מרוב שלא נעים, אירוע הכניסה ימשיך גם היום). האמת היא שאין בכך צורך. הרכבת יצאה מהתחנה ואף אחד לא באמת מתלונן. ליבנו עם החטופים, אבל העיניים שלנו על הזוג החדש שיכיר ב"אח הגדול", ואנחנו ממש נשמח לדעת מי ישתלט על המטבח. אולי מישהו ירגיש קצת אשם על זה שהמשכנו הלאה, אבל זה יעבור הרבה יותר מהר ממה שדמיינו. תוך שבועיים העניינים בתוך הבית יתחילו להתחמם והמתמודדים ינסו בכל כוחם לתת פאנצ'ים שיככבו בטיקטוק.
אז אחרי ההתנצלויות (אין על מה להתנצל, כאמור) והאזכורים לחטופים ול-7 באוקטובר, "האח הגדול" חזרה לקצב הרגיל שלה, כלומר קצב איטי מדי, תעודות זהות ארוכות מדי של המתמודדים, משימה סודית לשניים הראשונים, ונאומי פאתוס מוגזמים של אנשים שנכנסו לבית “האח הגדול” במטרה "להראות מי הם באמת". הבעיה היא שאף אחד לא יודע מי אתם עכשיו, ויהיה לכם הרבה מזל אם מישהו יזכור אתכם בעוד כמה חודשים. הנאיביות של חלקם עדיין כובשת: רובם משוכנעים שהם הולכים לזכות ולהיות הכוכבים הכי גדולים של המדינה. אולם האמת היא שבמקרה הטוב מחכה להם השתתפות ב"גולסטאר" או עוד כניסה לבית האח בעוד כמה שנים.
1 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
ושוב איתכם. מתוך "האח הגדול"
(צילום: באדיבות קשת)
אסתכן בהימור פרוע במיוחד ואכתוב ש"האח הגדול" תככב בטבלאות הרייטינג גם העונה. אין כוח בעולם שיכול לעצור את התוכנית הזאת, גם לא 7 באוקטובר. "האח הגדול" אולי קצת מתנצלת על עצם קיומה, אבל היא רק רוצה לבדר, לתת לצופים ולצופות כמה שעות של אסקפיזם. אבל הסיפור שהיא מלמדת כאן הוא הרבה יותר גדול. "האח הגדול" אולי לא רוצה להיות פוליטית, אבל היא ההוכחה הטובה ביותר לכך שלמדנו לחיות לצד המלחמה.
פורסם לראשונה: 00:00, 03.06.24