לונדון תמיד הייתה מעוז ישראלי בקיץ, והיא נשארת כזאת למרות המלחמה, מה שמאפשר לשלב עם הקניות וההצגות גם כמה מהאירועים המוזיקליים הגדולים ביותר באירופה, שלא מצריכים הקמת אוהלים ותפילה שהגשם והבוץ לא יהרסו הכול. הנה כמה אופציות:
7 צפייה בגלריה
קהל בהופעה בהייד פארק, לונדון
קהל בהופעה בהייד פארק, לונדון
קהל בהופעה בהייד פארק, לונדון
(צילום: Joel Ryan/Invision/AP)

BST Hyde Park: מפופ ועד קלאסי-קל

איפה: הייד פארק מתי: 4 עד 14 ביולי מי: רובי וויליאמס, קיילי מינוג, אנדראה בוצ'לי, סטיבי ניקס, שאניה טוויין, מורגן וויילן, Stray Kids מה: החגיגה השנתית בפארק המרכזי של לונדון כבר יצאה לדרך עם SZA הנפלאה וקינגס אוף ליאון הכיפיים, אך ההמשך לא פחות מרהיב. כמו רוב הפסטיבלים בלונדון, כל יום נמכר בנפרד וכולל יום שלם של מופעים ברוח המופע המרכזי באותו יום. רובי וויליאמס, למשל, פורס חסות על כוכב הניינטיז סיל, סולן סופרגראס במיל' גאז קומבס ועוד, כוכבת הפופ-קאנטרי שאניה טוויין תארח את הקורס, נטלי אימברוליה ואן-מארי וגם קיילי מינוג לא באה בלי מתנות. חובבי הקלאסיקות יתענגו על סטיבי ניקס האגדית ואילו הקונצרט של אנדראה בוצ'לי הוא חתיכת אירוע עם אורחים כמו הנס זימר, סיל ובערך חצי ממשפחת בוצ'לי. כרגיל, המיקום המרכזי הופך את האירוע לאחת האטרקציות הגדולות של הקיץ בעיר.
7 צפייה בגלריה
רובי וויליאמס בפארק הירקון
רובי וויליאמס בפארק הירקון
רובי וויליאמס בפארק הירקון
(צילום: רז גרוס)

Wireless: מסיבת היפ-הופ

איפה: פינסבורי פארק מתי: 12 עד 14 ביולי מי: דוג'ה קאט, ניקי מינאז', פיוצ'ר, Savage21, ג'יי האס, שון פול מה: ככל הנראה פסטיבל ההיפ-הופ הכי מרכזי מחוץ לארצות-הברית, שמקפיד לארח מדי שנה את האמנים הכי רלוונטיים לצד כישרונות מבטיחים בשיא הפריצה שלהם. המהדורה של השנה מבטיחה במיוחד: ניקי מינאז' הקטלנית, דוג'ה קאט הכיפית, מלך הדאנסהול שון פול, 21 Savage המגה-מוכשר וגם, כאמור, העתיד של הז'אנר כמו אייס ספייס, סקסי רד ו-Tyla.
7 צפייה בגלריה
דוג'ה קאט
דוג'ה קאט
דוג'ה קאט
(צילום: REUTERS/Brendan Mcdermid)

קליידוסקופ: חגיגה אלקטרונית

איפה: אלכסנדרה פאלאס פארק מתי: 13 ביולי מי: מיניסטרי אוף סאונד, סול טו סול, מיסטר סקראף, The Go! Team, ארול אלקאן, ארטפול דודג'ר מה: על הגבעה המרהיבה של אלכסנדרה פאלאס, מהאזורים היפים והפחות מוכרים לתיירים בעיר, מתקיים מדי שנה פסטיבל מוזיקה אלקטרונית מהז'אנר היחסית-פופי והפחות-חופר (ע"ע Junction 2). הליין-אפ השנה גם יחסית נוסטלגי, כך שאפשר להרגיש בבית גם אם הפעם האחרונה שיצאתם לרקוד הייתה כשליש"ט אחד היה שווה שבעה וחצי שקלים.

Junction 2: רייב אנגלי

איפה: פארק בוסטון מנור מתי: 26 עד 28 ביולי מי: ריצ'י הוטין, ג'ף מילס, ג'ון הופקינס, The Blessed Madonna, האני דיז'ון מה: סוף שבוע של רייב קיצי כהלכתו תחת השמיים הפתוחים של פארק בוסטון מנור, למרגלות האחוזה המרהיבה שהפארק נושא את שמה. שלל סוגי טכנו, האוס ודראם אנ' בייס מאת חלק נכבד מהעילית של הדי-ג'ייז כרגע יפנקו את הרוקדים והרוקדות שלא יצטרכו לחזור הביתה ב-4:00 בבוקר עם רגליים שבורות: כיאה לרייב בריטי ממוסד בתוך העיר, מתחילים ב-12:00 וחותכים ב-22:00.
7 צפייה בגלריה
האני דיז'ון
האני דיז'ון
האני דיז'ון
(צילום: Getty Images)

South Facing: אינדי-פופ ורגאיי

איפה: Crystal Palace Bowl מתי: 26 ביולי עד 11 באוגוסט מי: גרייס ג'ונס, הרוטס, דה לה סול, רושין מרפי, דמיאן מארלי, פופקאן, פיוצ'ר איילנדס מה: בדרום הרחוק של לונדון אפשר למצוא אירוע צנוע יחסית, אבל עדיין מאוד אטרקטיבי ונגיש, שנוטה השנה להיפ-הופ ורגאיי לצד הבלחות של פופ ואינדי-פופ. אחד הימים למשל מוקדש להרכב ההיפ-הופ הנפלא והחשוב דה רוטס יחד עם הרכב היפ-הופ נפלא וחשוב לא פחות - דה לה סול. גם גרייס ג'ונס ורושין מרפי הנהדרת קיבלו יום משותף, ומי שאוהב פופ מתוחכם אך מלא ברגש שינסה את פיוצ'ר איילנדס הסוחפים.
7 צפייה בגלריה
דה לה סול
דה לה סול
דה לה סול
(צילום: gettyimages)

All Points East: חדש וגם ישן

איפה: ויקטוריה פארק מתי: 16 עד 25 באוגוסט מי: LCD סאונדסיסטם, הפיקסיז, ג'אסטיס, דת' קאב פור קיוטי, מיצקי, לויל קארנר, Kaytranada, נאס, אנדרה 3000 מה: זהו לא רק מהאירועים המוזיקליים הכי כיפיים בלונדון, אלא בכל אירופה. שילוב מנצח של ישן וחדש, מיקום נהדר במזרח העיר ואווירה הרבה יותר נינוחה ולא דחוסה אך ממש לא מנומנמת. גם כאן הקונספט הוא שכל יום עומד בפני עצמו והעריכה האמנותית נובעת מזהות ההדליינר. הדיסקו-רוק-כיף של LCD סאונדסיסטם זאת תמיד חוויה והפיקסיז לפניהם זה בכלל כיף. ג'אסטיס מובילים את אירוע הרייב של הפסטיבל, לויל קארנר הצעיר ייתמך בוותיקים נאס ואנדרה 3000 מאאוטקאסט, מיצקי מובילה יום משגע של יוצרות מעולות ועוד.
7 צפייה בגלריה
הפיקסיז
הפיקסיז
הפיקסיז
(צילום: ירון ברנר)

עוד מופעים גדולים בלונדון הקיץ

הקילרז יחגגו במדינה שהכי אוהבת את Mr. Brightside עם רצף הופעות ב-O2; ברוס ספרינגסטין והאי סטריט בנד מגיעים לוומבלי; טראוויס סקוט ישתלט על האצטדיון הטוב בעולם, שמשרת את קבוצת הכדורגל של טוטנהאם; פט שופ בויז יפציצו את מיטב הלהיטים בבית האופרה המלכותי; פי ג'יי הארווי תערוך הופעת ענק בגאנרסברי פארק באוגוסט; ג'סטין טימברלייק ינסה לשכוח את הצרות עם שתי הופעות ב-O2; ואם יש לכם כליה למכור, טיילור סוויפט תסגור את הקיץ בוומבלי.
7 צפייה בגלריה
ברוס ספרינגסטין
ברוס ספרינגסטין
ברוס ספרינגסטין
(צילום: רויטרס)
פורסם לראשונה: 00:00, 01.07.24