נטפליקס ומקבילותיה עשו מז'אנר הדוקו-פשע צחוק, והפכו את הנבלים לגיבורים. הסדרה "נוכל הטינדר", מתברר, עשתה רק טוב לסיימון לבייב, שנהיה כוכב. לכן, טוב שסדרה כמו "פרשת מזריק הנפט" באה לעולם ומראה שאפשר גם אחרת. משה לוי היה נוכל ברמה אחרת - גאון וכריזמטי. אבל הוא גם היה אדם שפל, רוצח מתועב, ההתגלמות של הפתגם "זאב בעור של כבש". הסדרה על אודותיו היא אחת הסדרות הכי טובות שנוצרו כאן לאחרונה.
מתוך "פרשת מזריק הנפט"
(צילום: באדיבות HOT8)
פרשת מזריק הנפט הסעירה את המדינה בשנות ה-80. לוי, חשמלאי מחולון, הצליח לעבוד על כולם שאשתו האהובה אילנה מתה ממחלה מסתורית. כולם רצו לעזור לאלמן המסכן, שהשתתף בתוכנית הרדיו של דודו דותן. אחר כך הוא הכיר את סוזן, ושכנע אותה לטפל בבנותיו. סוזן לא רצתה קשר רומנטי, ולוי החליט להרעיל אותה כדי שתהיה תלויה בו ותסכים להתחתן איתו. בתחילה הוא השתמש בכדורי שינה, ולאחר מכן הזריק לה נפט. לבית החולים ולמשטרה לקח יותר מדי זמן כדי לקשר בין המקרים, ועד שהם התעוררו - סוזן הפכה לנכה.
1 צפייה בגלריה
yk13974179
yk13974179
אחת מסדרות הדוקו הטובות שנעשו כאן
התהייה האם לוי לקה ב”תסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח" הופכת למשנית ככל שהסדרה מתקדמת, כי שאלות אחרות הופכות לחשובות יותר: איך נתנו לו להסתובב חופשי כל כך הרבה זמן, ואיך נתנו לו לפגוע גם באסיר דרור לוי. המחדל העצום של המשטרה והשב"ס מעלה חששות רבים, וכמובן שאף אחד לא לקח אחריות. בשב"ס "רעננו נהלים", אך זה כבר היה מאוחר מדי. עד שלוי נכנס לבידוד מוחלט, הוא הספיק להרוס את חייו של דרור.
המרואיינים והמומחים בסדרה מתארים את לוי כאדם כריזמטי בצורה בלתי רגילה, אבל העיניים שלהם לא נוצצות מרוב הערצה כמו בסדרות אחרות בז'אנר. הוא היה התגלמות הרוע, וכך הוא ייזכר גם אחרי הסדרה הזאת.
כעת, השאלה היא איך מונעים מפושעים כאלה להמשיך להסתובב בינינו: אולי אין כרגע "מזריק נפט", אבל קשה להתעלם מהמחשבה שאולי מסתובבים כאן עוד הרבה מאוד פושעים חופשיים - במיוחד לאור הרושם שכרגע משטרת ישראל לא מתפקדת כראוי. כמו שראינו ב"מזריק הנפט", מספיק חוקר עירני אחד כדי להציל קורבנות רבים.
"אני חלאה", אמר על עצמו משה לוי בערוב ימיו, אחרי שהזריק חומרים לפניו וחלה בסרטן נדיר. בפרק השלישי והאחרון מתברר שהוא מת בייסורים קשים, הכי קשים שאפשר לדמיין. השמחה לאיד של המרואיינים גורמת גם לצופים לתחושת קתרזיס נדירה: הנבל המרושע ביותר מצא את מותו בנסיבות נוראיות, בודדים הטריחו את עצמם ללוות אותו בדרכו האחרונה. אז אולי המשטרה והשב"ס כשלו בתפקידם, אבל לפחות הקארמה עשתה את שלה. גם אם זה באיחור.
פורסם לראשונה: 00:00, 24.06.24