במילותיה האלמותיות של בריטני ספירס, כולם רוצים פיס מעדן גולן. ראש העיר של ניו-יורק אריק אדמס פגש את גולן כשפתח איתה יחד את המצעד הישראלי בעיר והכריז על 4 ביוני 2024 כיום עדן גולן בניו-יורק. התעניינות גדולה נרשמה גם ממפיקי מוזיקה גדולים בלוס-אנג'לס, מאנשי עסקים באירופה, גם בראשון-לציון, שם התקשתה לפלס את דרכה בקניון בשבוע שעבר ונאלצה לשוב על עקבותיה אחרי גיחה קצרה מאוד. "לא הצלחנו פשוט לצאת משם, ליטרלי", אומרת המנהלת האישית רייצ'ל ברכה. "כבר אי-אפשר ללכת איתה ברחוב".
זה קורה לעיתים נדירות בהיסטוריה של תעשיית הבידור בישראל. פתאום, כמעט משום מקום, מגיע אמן אלמוני בנסיקה אחת רכה למעמד של אחד הכוכבים הגדולים במדינה, ללב הקונצנזוס. זה קרה לנינט, למשל, אחרי גמר 'כוכב נולד' 2003 בניצנים. זה קרה, להבדיל, לשלמה ארצי אחרי 'פתאום עכשיו, פתאום היום', בפסטיבל הזמר של 1970. זה קורה לעדן גולן אחרי האירוויזיון במאלמו במאי האחרון. שלושתם אגב, פרצו, בטווח גילים דומה, סביב 20. אצל גולן זה באמת הוריקן.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במקרה שלה, זו לא הייתה רק ההצלחה המקצועית, המיקום החמישי והגבוה באירוויזיון, שהסעירו את המדינה סביבה, אלא בעיקר האווירה העוינת והבריונות של המשלחות האחרות כלפיה, בתוך המלחמה. עדן גולן הפכה לגיבורה ישראלית עוד לפני שיש לה אלבום מוכן, מופע מוכן, ובעצם יש לה שיר אחד בלבד שהקהל הרחב מכיר. אלא שגם היא יודעת שהדרך מכאן תהיה הרבה יותר קשה. הרף מוצב גבוה, הציפיות מרחפות בספרות אחרות וכל העיניים עליה, גם כאלה שיחכו בפינה. דבר אחד בטוח: עדן גולן רוצה ומכוונת להיות אמנית פופ בינלאומית יוצרת, כמובן ברמות הכי גבוהות שיש. תחשבו אריאנה גרנדה, תחשבו דואה ליפה (נטולת הדעות), כמובן בדיוק של הניואנסים הנכונים לגולן.
כתבות נוספות למנויים:
הסינגל הראשון של גולן ייצא בקרוב, באנגלית, יחד עם קליפ, עדיין בלייבל עצמאי. "פופ מסעיר ומתפתח", מגדירים את הסינגל בצוות של גולן. בכתיבתו משתתפים שלושה יוצרים אמריקאים, יחד עם הידיים היצירתיות המנווטות בלוס-אנג'לס של המוזיקאי סתיו בגר, שהיה שותף גם ל'הוריקן'. האלבום הראשון של גולן, אם הכל ילך לפי התוכניות, ייצא בשנה הקרובה תחת לייבל אמריקאי גדול. מגעים מתקדמים מתנהלים בימים אלה עם כמה וכמה חברות, בהן גם באירופה, אבל הכיוון המועדף על גולן וצוותה הוא ארצות-הברית. המופע הראשון בקופות פתוחות יגיע בהתאם לקצב ההתקדמות בחו"ל, והיא תצטרך לעבור לגור בלוס-אנג'לס.
סביב גולן כבר נבנתה כוורת אינטנסיבית שמוביל עמית שיין, 45, מייסד שותף בלייבל הישראלי סשן 42 והמנהל של עדן גולן, האיש שהמערכת כפופה אליו. 11 איש עובדים כיום במעגל הקרוב סביב גולן, בישראל ובארה"ב, כולל סתיו בגר שיושב בהוליווד ויהיה האקזקיוטיב פרודיוסר של האלבום הראשון.
4 צפייה בגלריה
 עדן גולן באירוויזיון
 עדן גולן באירוויזיון
עדן גולן באירוויזיון
(צילום: גיל נחושתן)
שותפיו של שיין בסשן 42 הם סתיו בגר, אודי ענתבי, יזם הייטק, והמוזיקאים והמפיקים טל פורר וינון יהל, האיש שנחשב לזה שגילה את גולן סיפר עליה לשיין, שהזדרז להחתימה. "ינון אמר לי, 'מצאתי מישהו מדהימה'", הוא נזכר, "ומאז 'הכוכב הבא' אנחנו איתה לאורך כל הדרך".
עוד לפני שהאירוויזיון במאלמו הסתיים, שיין כבר קיבל את הפניות הראשונות מחברות זרות. "יש שלב בקריירה של אמן שעל פניו עדן אמורה להיות בו, אבל היא לא שם", הוא אומר. "זה שלב שבו אתה זה שפונה לכל מיני גורמים משמעותיים בתעשייה ואתה צריך לומר תכירו, זו עדן גולן, זמרת מעולה, הייתה באירוויזיון, זכתה בתוכנית ריאליטי גדולה בישראל. אבל זה מיותר. עדן כרגע כבר בשלב שבו אתה אומר את שמה בחברות גדולות בחו"ל ואנשים יודעים מי זו. זה די חריג בתעשייה. הצד השני יודע מי זו ומה היא עברה וזה הדבר הכי גדול שמעיד על התופעה שנקראת עדן גולן. אין לי מילים לתאר את מה שקורה סביבה מאז האירוויזיון".
פגישות נערכו גם עם ענקיות בארה"ב, ו"ניים דרופינג יהיה יפה", אומר שיין, "אבל מבחינתנו עדיין כל הדלתות פתוחות. אני נפגש עם כולם, שומע את כולם. המטרה היא לחתום בחברה הכי מתאימה, ובמקרה של עדן, לדעתי, לא רלוונטי דווקא הגודל. יותר רלוונטי שני דברים מרכזיים: לייבל שיודע להתעסק בפופ ולייבל שעדן מתאימה לו מבחינת הרוסטר של האמנים. אתה צריך שהלייבל באמת יאמין בה. לא מישהו שייתן לי את הכי הרבה כסף ופרסטיז', אלא את הסבלנות והביטחון לדרך".
"הכישרון שלה הוא ברמות הכי גדולות שיש", אומר סתיו בגר מלוס-אנג'לס. "היא יכולה להיות כוכבת בינלאומית. ברור שהדרך ארוכה ותהיה לא פשוטה והתחרות גדולה אבל מבחינת המאפיינים שלה היא לגמרי הכי שם וגם הכי שם מבין כל מי שיצא לי לפגוש בארץ מאז שאני עושה מוזיקה. היא באמת כוכבת. עכשיו צריך לעשות את המוזיקה הנכונה ולהיות מוכנים לעבור את הדרך ולדעת שזה תהליך".
אבל גם למשוואה של גולן נכנסות המלחמה והאנטישמיות הגוברת בחו"ל, שעלולה להרתיע חברות כאלה מהחתמת ישראלים בימים אלה. "אחת השאלות הראשונות שאני שואל בכל פגישה היא אם אתם מבינים את המשמעות של מה זה לעבוד עם אמן ישראלי יהודי בתקופה הזו. נתקלנו גם ביחס צונן על הרקע הזה. כולם מנומסים ומדברים יפה, אבל אם אתה יהודי ישראלי אתה קורא בין השורות בקלות. הייתה לנו שיחה עם לייבל גדול ומישהו זרק לנו, 'אתם יודעים, התפקיד שלנו הוא להחתים אמנים, אבל לפעמים יש כוחות גדולים מאיתנו שמונעים מאיתנו את החתמת האמן'. כיהודי ישראלי אני מבין שמבחינתי תם האירוע".
4 צפייה בגלריה
 עדן גולן ואמה אולגה
 עדן גולן ואמה אולגה
עדן גולן ואמה אולגה
(צילום: רז שכניק)
גולן והצוות שלה לא מעוניינים להמתין לחתימה על חוזה בחברה אמריקאית כדי לשחרר את הסינגל החדש, ואם לא תהיה חתימה בקרוב הוא ייצא תחת הלייבל של סשן 42, בצורה עצמאית, כשבתהליך כאמור כבר שותפים שלושה יוצרים אמריקאים. "בהמשך, אנחנו רוצים שאלבום הבכורה כבר ייצא תחת החוזה החדש. השותפות ביצירה מאוד חשובה לנו", מסביר שיין. "עדן היא אמן יוצר, מעורבת בכתיבה, בהלחנה, לא כותבים לה מעל הראש ולא כותבים בשבילה. היא מעורבת ביצירה בכל הרמות. הסינגל הראשון יהיה שיר פופי מתפתח, שכרגע בשלבי הפקה. אנחנו עושים דברים בצורה מחושבת וזהירה, גם כי יש רף מאוד גבוה אחרי מה שקרה עם 'הוריקן'. מקווה שהשיר ייצא כבר בשבועות הקרובים".
הדגש המוזיקלי בסינגל הראשון ובאלבום יתכתב עם מה שעבד יפה לגולן באירוויזיון. "כרגע אנחנו לא מתכוונים להתעלם מ'הוריקן' ולא מהקהל הישראלי והסיטואציה של מדינת ישראל", אומר בגר. "זה לא יכול להיות מנותק. לפחות בסינגל הקרוב ניתן עוד משקל לסיטואציה שממנה היא מגיעה, ובסופו של דבר בתוכה היא ייצגה את ישראל. זה לא ייגע בחוויות של האירוויזיון אבל כן בלב הישראלי הפצוע. זו לא בלדה, אבל גם לא שיר מסיבות. שיר מרגש, שנוגע בלב".
אם נרד לניואנסים, איזה סאונד אתם מחפשים? "התפקיד הזה מבחינתי דורש עוד חיפושים עם עדן כי היא בתחילת הדרך מבחינה מוזיקלית אז צריך באמת לעבור מסע, אבל גם לא יותר מדי לקחת את הזמן. היא הייתה באל-איי שבועיים, הרבה סשנים, הקליטה כמה שירים, ותבוא שוב. אנחנו רוצים לייצר סביב מאה שירים ולמצוא בתהליך את הסאונד המדויק שלה. אולי תצטרף חברת הפצה אמריקאית לסינגל הראשון".
יואב צפיר, הבמאי באירוויזיון והראש של 'הכוכב הבא', חושב שהמודל של דואה ליפה למשל יכול להתאים גם לגולן. "אנחנו לא אוהבים את הדעות שלה כמובן, אבל צריך להסתכל מאיפה היא באה - אלבניה, מדינה קטנה משלנו - כדי להבין לאן עדן גולן יכולה להגיע. מבחינת יכולות, עדן לא נופלת מאלה של ליפה, גם לא מאלה של אריאנה גרנדה. הייתי בהופעה של אריאנה, אני אומר לך שהיא לא פחות טובה. שרה מעולה, רוקדת מעולה, עובדת, חרוצה, יש לה את האופי הנכון ועכשיו זה עניין של שירים ומזל. היא צריכה להסתכל להוליווד, להוציא שירים באנגלית לשוק הבינלאומי, ולחשוב על הכי בגדול. ברגע שאתה חותם בחברה אמריקאית מגייסים עבורך את טובי הכותבים, ועדן בעצמה לא פראיירית גם בכתיבה".
היא תשיר בעברית? "אני רואה אותה בפופ הבינלאומי, פחות בעברית כרגע. יותר אריאנה גרדנה באמת, לא נניח סלין דיון, למרות שבאירוויזיון היא הזכירה אותה. עדן צריכה להגיע לקהל הצעיר שאוהב פופ. יש לה את האופי, את החינוך הבסיסי שאין להרבה ישראלים, אבל יש להרבה שההורים שלהם הגיעו מרוסיה וממדינות חבר העמים, כלומר מצוינות והתמדה, לא לוותר על שום פיפס בתחילת הדרך".
אמנים ישראלים תמיד יכולים להתנחם בשוק שלנו אם לוקח זמן להצליח שם. לעדן כרגע אין את הפרבילגיה הזו. "זה נכון, והיא צריכה ללכת אול-אין על הקריירה הבינלאומית, אבל גם לחשוב מה עושים עם העובדה שבישראל מאוד אוהבים אותה. אני חושב שבסוף המטרה תהיה שנתגאה בה כמו בגל גדות. היא תגיע למעמד הזה לדעתי".
4 צפייה בגלריה
דואה ליפה
דואה ליפה
לא פחות טובה. דואה ליפה
(צילום: Sarah Yenesel, EPA)
הופעה ראשונה של גולן בקופה פתוחה תתרחש אחרי שיהיו ברקורד שלה כמה שירים מקוריים. להופעות שלה יש ביקוש בלתי פוסק מאז האירוויזיון בשוק הפרטי, באירועים, בחברות. כאמנית יוצרת היא החליטה שלא נכון לה להעלות מופע קאברים ארוך ומכניס, למרות הביקוש הגדול. "אתה עולה על במה בסדר גודל של 20-30 דקות, שמורכבות חצי משירים מקוריים, יש לה גם לפני 'הוריקן', והחצי השני משירים שמזוהים איתה", מסביר שיין. "אנשים רוצים ליהנות מהפרפורמנס שלה ולראות אותה לייב, וכרגע זה לדעתנו מה שנכון. המינון ישתנה ככל שהזמן יעבור, עד שנגיע למצב של יותר ויותר שירים מקוריים".
המחירים של גולן להופעה מוזמנת נעים בין עשרות אלפי שקלים לבין מאה אלף שקל פלוס, תלוי באורך המופע המוזמן ובעיקר בסדר גודל של הקהל ופרמטרים נוספים כמו מרחק ואבטחה. בצוות של גולן מספרים שחלק גדול מהביקוש להופעות כבר מגיע מחוץ לישראל, יש הצעות לחודשים הקרובים מגופים בארה"ב, קנדה ואירופה, ארגונים יהודיים, כמו הפדרציה בניו-יורק, גם ארגון בינלאומי בוושינגטון שמרים מופע מיוחד וביקש אותה כהדליינרית. ביקוש מגיע מהשטח גם לפריצות קטנות במסיבות פרטיות, באירועים, חתונות, בת-מצוות ובר-מצוות. "מאחר שעדן היא יוצרת מטבעה ובוערת בה אש להוציא את החומרים שלה, אני רוצה לחשוב על עוד שלושה סיגנלים בחוץ ודרופ של האלבום לפני שנעשה הופעה מלאה בקופה פתוחה", אומר שיין.
השלב הבא יכלול גם מעבר ללוס-אנג'לס. "באיזשהו רגע בתחילת הדרך היא תהיה חייבת לגור שם. אמן בתחילת הדרך חייב לבנות סביבו את הקליקה, להכיר את האנשים הנכונים. זה לא רק מוזיקה ורשתות חברתיות, אלא מהלכים בסיסיים שאתה צריך לגרום להם לקרות, וזה בעיקר להיות שם, לצאת למסיבה הזו, לשתות פה דרינק, להתערות. תמיד ילווה אותה שם מישהו משלנו כמובן. אבל המטרה היא גם להמשיך כל הזמן להיות סביב ישראל, סביב הקהל הישראלי, להבין שמפה היא יוצאת ולישראל היא חוזרת בסוף, לטפח את הקשר עם הקהל בארץ", אומר שיין.
תחזית ל-2025? "המטרה שלי היא שתהיה לעדן מערכת משומנת בארצות-הברית ובישראל, כלומר, שהצלחנו לבנות לה קהילה של ממש, אנשים שעוקבים אחריה וירכשו כרטיס להופעה פתוחה, יחכו לקבל את התוכן החדש שהיא מייצרת, במוזיקה או ברשתות".
יש נושא אחד שבו אף אחד מהצוות של גולן לא אומר לא: החטופים בעזה. "כשאנחנו מקבלים הודעה ממישהו שקשור לחטוף, בדרך זו או אחרת, זה לא עניין שאתה בכלל יכול לדפדף או חושב פעמיים", אומר שיין. "נקרע לך הלב. אי-אפשר להגיע להכל אבל בהיבט של החטופים אנחנו משתדלים להיענות לכל בקשה, גם אם היא בחו"ל ויכולה לשלוח וידיאו. זו בקשה אישית של עדן אגב".
יום אחרי האירוויזיון ירד מבול של הצעות על גולן והצוות שלה. פניות מגופי תקשורת גדולים ביותר בחו"ל, חברות ענק בחו"ל ובישראל, ארגונים בינלאומיים וישראליים, עמותות גדולות, קהילות יהודיות ברחבי העולם שמבקשות להרעיף כספים על הופעות של גולן, לפני שיש הופעות מוכנות כאלה באמת. כל זה לצד הבקשות המאתגרות שמציבה המלחמה, מהסברה בעולם עד ביקורים בשטח. לפעמים זה גם קורה באופן חד-צדדי. השבוע למשל נפתחה תערוכה בינלאומית לקובייה ההונגרית, לא בדיוק הדבר הכי קרוב לעולמה הנוכחי של הזמרת, נניח. "עדן גולן נחשפה לראשונה למחווה שהכינו עבורה בתערוכה", נמסר בהתרגשות, "דיוקן בדמותה עשוי כולו מקוביות הונגריות".
בצוות של גולן מספרים על אין-סוף מחוות, בקשות והצעות שהיא קיבלה שעות אחרי האירוויזיון. מאות פניות הגיעו רק בבוקר למחרת, למשל מכאלה שהכינו עבורה טבעות מיוחדות ורוצים להזמין אותה לקבל אותן בטקס, באירוע. בקשות להגיע להופיע בערב מחווה של העיר הגדולה ההיא או ארגון אחר כלשהו באירופה, לפעמים רק לבוא, אפילו לא לשיר. גולן קיבלה מכתב התנצלות מהקהילה היהודית ביוון על ההתנהגות של הזמרת היוונייה מארינה סאטי כלפיה במסיבת העיתונאים, ובצוות שלה מספרים על איש עסקים משוודיה שפתח בגיוס כספים, כאות התנצלות על ההתנהגות כלפי עדן באירוויזיון, והוסיף שהוא מעוניין לתרום בסופו של דבר את הכסף לקיבוץ בדרום כדי לפתוח שם סופרמרקט גדול בשם 'עדן'. "זו הייתה כמות עצומה של מחוות לעדן ודברים לפעמים באמת מטורפים שאנשים הציעו", אומרת יועצת התקשורת גלי רביב, מי שעבדה בצמוד לגולן מתחילת פרויקט האירוויזיון, וכיום דוברת רשות התחרות. "הטירוף סביבה היה של מנצחת כמעט מהרגע הראשון, גם מבחינת העיתונאים הזרים. זה היה פסיכי לצאת למתחם התקשורת, כי התנפלו עליה. החבר'ה של השב"כ כבר אמרו לי שבפעם הבאה אצטרך להתריע לפני, כי הם לא צפו דבר כזה מעיתונאים. מהרגע הראשון הרגשתי שהיא תהיה שגרירה, ואחרי האירוויזיון היא באמת קיבלה המון הזמנות לייצג את ישראל ברחבי העולם. אנשים זיהו את הגאווה שלה לייצג את המדינה".
רביב העבירה עם גולן שבועות של הכנה בפן התקשורתי לפני האירוויזיון ובעבר עבדה בקשת עם שורה ארוכה של טאלנטים, מהימים הראשונים של 'כוכב נולד', כך שיש לה מאגר להשוואה. "עדן גולן היא אחד הטלאנטים היותר-מפוקסים וחדים שהכרתי", אומרת רביב. "יש לה משמעת עצמית מאוד גבוהה, היא קולטת מהר והיא מאוד מוכוונת מטרה. אם משהו לא ברור לה, היא תשאל, תתעכב, תרצה להבין, לא תענה משהו שהיא לא בטוחה בו למשל. ההבנה שלפני הייתה שאנחנו הולכים לאירוע גדול מהרגיל באירוויזיון, מאוד מאתגר, ועמית ביקש ליווי צמוד, גם לאור ההתעניינות הגוברת מהתקשורת העולמית. האסטרטגיה שלנו מהתחלה הייתה שאנחנו מאמינים שעדן תייצג את המדינה בכבוד, הבנו שיש אתגר הסברתי והחלטנו שאנחנו גם רוצים להיות בחשיפה הזו, לא לברוח ממנה. היה אפשר להחליט שהיא לא מתראיינת בכלל לתקשורת זרה, למשל, אבל אמרנו שנבחר את כלי התקשורת הגדולים בקפידה, ומצד שני לא נפחד לענות על שאלות קשות".
4 צפייה בגלריה
עדן גולן בהופעה בכיכר החטופים
עדן גולן בהופעה בכיכר החטופים
עדן גולן בהופעה בכיכר החטופים
(צילום: מוטי קמחי)
גולן עברה שבועות של הכנה רק ברמה התקשורתית. "עשינו המון סימולציות עם שאלות הכי נבזיות שיכולות להיות כלפיה וטענות כלפי המדינה, בעיקר על מה תהיה האינטונציה בקול שלה, שילוב של עדינות יחד עם האצילות שיש בה. מצד אחד שתהיה מאוד ייצוגית, אבל מצד שני שלא תחשוש לענות, בלי להיכנס יותר מדי לפוליטיקות של עמדות".
לשאלה הפרובוקטיבית של העיתונאי הפולני, 'האם נוכחותך פה מסכנת את האחרים?' הם לא התכוננו. "במסיבת העיתונאים הראשונה, אחרי חצי הגמר, לא נתנו לי להיכנס לחדר. סימסתי לעדן - כל דבר ששואלים אותך, את יכולה לענות מעולה. את השאלה הפולנית לא צפינו, כי היא הייתה מאוד מוזרה, אבל עדן הלכה עם האומץ שלה למרות שלא הייתה חייבת לענות".
יכולת התאוששות ממשברים היא אחד היסודות החשובים בניהול קריירה. כפי שסיפר פה יואב צפיר לא מזמן, גולן והמשלחת הישראלית התערערו אחרי קריאות הבוז הראשונות באולם במאלמו. "עשינו עבודה מנטלית ובשנייה שהיא עשתה את הסוויץ' אז זהו, היא כבר לא ראתה בעיניים" אומרת רביב. "לכתף הקרה מיתר המשלחות היא לא נתנה לחדור אליה וזה היה קשה, כי האווירה הייתה מאוד עוינת. חו"ל היה הכוונה שלה מלכתחילה. הייתה לנו הבנה, לצוות הקטן באירוויזיון, שאנחנו צריכים לעשות ריקוד בין התפקיד הייצוגי של עדן לבין זה שהיה ברור שהיא תמשיך בקריירה בינלאומית אחרי. בסוף הכל התחבר יחד. זה רק הספתח שלה לדעתי. היא צריכה להיות זמרת בקנה מידה בינלאומי. סביר שתשיר באנגלית, זו השפה שהיא הכי מרגישה בה בנוח, אבל אולי עם הזמן היא בכל זאת תשיר גם בעברית כי הקהל מחבק אותה".
גלי אבני אורנשטיין, מנהלת ההסברה של תאגיד 'כאן' ודוברת המשלחת לאירוויזיון זה חמש שנים, ליוותה את גולן מקרוב בשבועיים במאלמו. "אני חושבת שהיא משהו מיוחד. עדן קורצה מכל החומרים הנכונים להצלחה מובטחת: היא חרוצה להדהים ונכונה לעבוד 24/7 כדי להשיג את הדבר המדויק שאליו היא מכוונת. היא אמנם צעירה, אבל מתנסחת ברהיטות ויודעת להעביר את המסר בצורה חדה ובלתי משתמעת לשתי פנים. היא חזקה רגשית, ושום "בוז" לא באמת יכול לעמוד בדרכה, להפך. כמי שליוותה חמש משלחות של 'כאן' לאירוויזיון ועבדה צמוד לאמנים שייצגו אותנו, אני יכולה לומר שעדן לא מסתנוורת או נבהלת משום דבר, לא מאורות הזרקורים הנוצצים של אהבת הקהל ולא מהקריאות החשוכות שהופנו אליה באירוויזיון הזה. היא תצליח בענק".
הדמות הצמודה ביותר לעדן לבד מההורים אולגה ואדי היא רייצ'ל ברכה, המנהלת האישית מאז 'הכוכב הבא'. ברכה עבדה עם עשרות אמנים עד כה וגם יודעת משהו על העולם הזה מהבית, בזכות אביה, שלומי ברכה. "שמע, עברתי הרבה דמויות", אומרת ברכה, "לא יצא לי לעבוד עם מישהי כמוה. היא מאוד קשובה, מאוד מתחשבת, חרוצה ברמות לא נורמליות. היא לומדת מאוד-מאוד מהר, עקומת הלמידה שלה מטורפת. היא מאוד צנועה ומוכשרת".
רק אני ואנוכי נורמלי מכולם? "עוד יותר מלפני האירוויזיון. זה קטע. היא מעכלת את העניין סביבה ואת ההערצה למקום בריא. זה תמיד מפחיד כשזמר מתפוצץ ככה בשניות. הייתי כבר עם מישהו שהתפוצץ בסדר גודל פחות משל עדן, ולא ידע להכיל את זה. הוא לא המריא משם. אצל עדן זה לא קורה. היא לא מסתנוורת ומבינה את הסיטואציה. יש כבר באופן קבוע אנשים שמגיעים מחוץ לבית שלה לפגוש אותה. זה לא אפשרי ללכת איתה ברחוב. אנשים רוצים לפגוש אותה, לתת ציורים וספרים ותמונות. לא נתקלתי בדבר כזה, ושוב, הייתי עם אמנים מאוד אהובים בישראל".
מתברר שסלפי עם גולן הפך לסמל סטטוס, ואם אפשר לקבל פגישה שתוכל לצאת לרשתות, אז עדיף. "אני מקבל כל יום המון הודעות מהרבה מאוד אנשים מוכרים בישראל", מספר עמית חומצאני, איש יחסי הציבור האישי של גולן מאז 'הכוכב הבא'. "בדרך כלל הם פשוט מחפשים להתקרב לעדן. יש גם הצעות בפן הרומנטי. אנשים אומרים או כותבים לי, 'תסדר לי דייט עם עדן, אני רוצה לשבת איתה'".
שמות מעניינים? "שמות מפורסמים שאתה לא תאמין. אנחנו נשארים בשוק לפעמים. אלה דמויות מפורסמות בתעשייה שלנו שרוצות את הקרבה לעדן גולן כי אנשים מבינים את הכוח שלה. מתקשרים סוכנים של אמנים שאומרים בוא נייצר מפגש עם עדן, אנשים מבינים שהיא עכשיו הדבר. ההד של זה משוגע. עדן נמצאת היום במשבצת של איי ליסט שלאנשים לוקח שנים להגיע אליה. אי-אפשר לשבת איתה בשולחן יותר מחצי שעה בלי לעורר מהומה. היא גם ככה מושכת תשומת לב, הציפורניים, השיער, ההופעה".
שאלתי אותה בראיון על ההתמודדות עם הפרסום, אבל לפעמים מהצד רואים יותר טוב. היא באמת לא מסתנוורת מכל זה? "תראה, בהתחלה, נניח, עם הפניות לפגוש אותה, עדן הייתה בשוק מוחלט. היום אנחנו כבר צוחקים על זה. היא צ'יל שם, מבינה שיש דברים מטורפים שקורים לה בחיים והיא אפילו נהנית מזה כי היא חיית עבודה. אנחנו מקבלים מאז האירוויזיון עשרות הצעות מסחריות, למשל להגיע לתערוכות ולאירועים בלי סוף, תמורת תשלום. אבל עדן מבינה איפה היא נמצאת, מבינה שיש מי שרוצה להתקרב אליה בגלל אינטרסים, שזה לפעמים זיוף, ובשביל זה אנחנו גם נמצאים פה, לשמור על הסֶנטר שלה. אני לא מתבייש לומר שלצד התפקיד היחצני אני עסוק בלשמור עליה".
יש עדיין בקשות מהתקשורת העולמית? "מכל העולם, אפילו מעיתונאים ערבים שרצו לראיין אותה, להביע תמיכה אחרי האירוויזיון. הגיעו הצעות לראיונות מעשרות מדינות וכלי תקשורת בינלאומיים, כולל CNN, רולינג סטון, אבל אנחנו לא רוצים לשרוף דברים בתקשורת הזרה כרגע, ומאוד בטוחים במה שעדן הולכת להוציא".
האירוויזיון הזניק את המחיר של גולן גם בשוק המסחרי עם שלל הצעות לקמפיינים ומהלכים שיווקיים. היא קיבלה הצעות ממספר חברות אופנה, שתי חברות אשראי, חברת סלולר, חברות קוסמטיקה וחברות מזון. אחרי המגעים היא הוחתמה כפרזנטורית של 'פוקס' וכפרזנטורית של 'נטורל פורמולה'. שני החוזים מוערכים ב-600 אלף שקל לפחות לכל חוזה. "שני הקמפיינים האלה נסגרו כי הם מתחברים או יתחברו עם המוזיקה שלה, וקל לקיים אותם ביחס ללו"ז המטורף שלה בעולם", אומר הסוכן עומרי יערי, שמנהל את האסטרטגיה של עדן גולן בפן המיתוגי בישראל וגם בצד המסחרי, ועובד עם שמות גדולים כמו אנה זק, יעל שלביה, מאיה קיי ועדן פינס. "יש המון הצעות גם בדיגיטל, כי היא התפוצצה גם ברשתות שלה", הוא מספר. "יש גם הצעות מסדרות וסרטים. היא שחקנית מעולה, פשוט את הפן הזה עוד לא הכירו אצלה. עדן פשוט עמוסה מאוד, אז טכנית בכלל אי-אפשר להגיע לרוב ההצעות או להיענות להן כרגע, לצערי".