אחד האנשים הראשונים שפרידה ראתה ביציאה שלה אחרי שלושה חודשים מבית 'האח הגדול' הוא, איך לא, בן הזוג די ג'יי, שיצא שבוע לפניה. לפני ה'מזל טוב', הוא סיפר לה על ההתחממות המלחמתית - לא במדינה, אלא בין המשפחה שלו למשפחה שלה. קרב קשה שהתנהל במקביל לשהות שלהם בבית, וללא ידיעתם.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כתבות נוספות רק למנויים:
"הוא סיפר לי על זה איך שיצאתי, וזו הייתה החלטה נבונה", מספרת פרידה פחות מ-24 מאז שיצאה בחזרה לעולם, אחרי שכמעט קטפה את המקום הראשון בתוכנית של רשת 13. "הוא אמר לי, 'אני רוצה שתדעי שלא משנה מה, אנחנו ביחד וחזקים'. אני חשבתי שהוא יצא לדייט בזמן שהייתי בתוכנית, לא הבנתי על מה הוא מדבר. מה יכול להיות כזה קרייסס? ואז כולם הסתכלו עליי במבט של 'אוי-אוי-אוי, מה את הולכת לשמוע'. שאלתי את יוסי (פריאנטי, דייר בתוכנית. ל"א), והוא אמר לי משהו על המשפחות שרבו. פחדתי מאוד בהתחלה, כי לא ידעתי עד איפה זה היה יכול להתכער. כשגיליתי מה באמת היה, הייתה לי אנחת רווחה. עליי אני יכולה לספוג הכל, אבל המשפחה שלי זה משהו אחר, אני לא רוצה שיספגו בגללי שום דבר, אני רוצה שאחותי ואמא שלי יתעסקו בעניינים שלהן".
מה הרגשת? "זה לא היה פשוט בכלל, אבל מנגד זה גם לא נורמלי להכיר את החברה של הבן שלך דרך תוכנית. לא הגיוני ולא קלאסי. אנשים לא רבים עם בני הזוג שלהם מול הפנים של ההורים ואז מתנשקים להם מול הפנים. בסופו של דבר אני אשמח שיכירו אותי בארבע עיניים. די ג'יי ואני נעבוד על זה יחד, נתקן את הכל. עכשיו אנחנו בחוץ, בעולם האמיתי, בוחנים את הזוגיות ללא מצלמות, וזה מה שיהיה הכי מעניין".
4 צפייה בגלריה
פרידה עוזיאל
פרידה עוזיאל
פרידה עוזיאל. "די ג'יי ואני נתקן הכל"
(צילום: טל שחר)
פרידה עוזיאל (25) היא אחת מהדמויות הכי צבעוניות ומעניינות שנראו על המסך בשנים האחרונות. היא נולדה בנתיבות בשם זיו, וכמו שהפכה את השם שלה לאחד כזה שאי-אפשר לשכוח, ככה גם האישיות והצבע שהיא מקרינה ברגע שפוגשים אותה. אבל לא הכל היה צבעוני בחיים שלה, ובטח לא מואר. "נולדתי וגדלתי בנתיבות, בת זקונים לאמא חנה ולאבא גבי", היא מספרת. "יש לי שני אחים, אחותי אור ואחי משה, שהיה ההפתעה של העונה כשבא לבקר אותי. ברגע הזה, שראיתי אותו ב'אח', בכיתי בפעם הראשונה מאושר. בן אדם כזה שמחליט לבוא, להיחשף בפריים-טיים בשביל אחותו, זה הזוי. ועוד אמר לי 'אני גאה בך'. הוא היה הטלפון הראשון שלי כשיצאתי. ושתביני, בחיים לא התחבקנו לפני הכניסה שלי לתוכנית. מעולם לא דיברנו בווטסאפ".
איך? את אחד האנשים הכי חמים ומשפחתיים שהיו בעונה. "גדלנו בבית מורכב, אחי עבר לא מעט בחיים, וזה סגר אותו. הוא חשב שהוא הכבשה השחורה של המשפחה, אבל כשהייתי צריכה לשכור דירה בתל-אביב ולשים כסף מזומן לתיווך ביקשתי ממנו, והוא היה שם הראשון בשביל לעזור. הילד הזה הציל לנו את הבית".
ואת? "הייתי תלמידה די טובה, בולטת, בצופים. מקריאה בטקסים. מהלימודים עשיתי שנת שירות, צבא. כשהייתי קטנה הייתי בטוחה שאהיה פסיכולוגית, אולי כי פגשתי הרבה פסיכולוגים בילדות. לא חשבו שמשהו דפוק אצלי אבל הוויסות הרגשי היה על הפנים - לקחתי הכל מאוד קשה והיו לי הרבה בעיות עם אוכל. בנתיבות, טיפול זה היה כמו אות קין, לאנשים לא תקינים, אז לא המשכתי יותר מטיפול אחד אצל כל פסיכולוגית וסחבתי את הבעיות איתי. ואז הגעתי לתל-אביב. זה לא היה החלום שלי, להפך - כל החיים ניסיתי להיות מלח הארץ, לגור בקיבוץ. אבל כשנהייתי קצת יותר גותית - שהשם האמיתי של זה הוא 'ילדה בדיכאון' - הלכתי לשם. מצאתי דירה ב-2,000 שקל, בלי חלון, עם עוד שני שותפים, וזרמתי. עבדתי בדיזנגוף בחנות משקפיים במשך שנתיים, ומישהו בקניון אהב את המראה שלי וביקש לצלם אותי למותג שלו. היום זה אחד החברים הכי טובים שלי, אושרי. אחריו ההוא ביקש לצלם, וההוא, ואז פנו מ'הכוכב הבא' ודברים קרו".
4 צפייה בגלריה
yk14089529
yk14089529
מתגברת על הפחד. עם די ג'יי ב'האח הגדול'
למה לא בכל זאת פנית ללימודים? "הייתה לי בעיית מחויבות מאוד קשה. אני בן אדם סקרן שאוהב ללמוד, אבל אני חושבת שהיה בי פחד להתחייב. גם הדירות שלי היו בלי חוזה. פחדתי ללמוד, להיכנס למערכת יחסים. העבודה הייתה המחויבות היחידה שלי. בשנתיים האחרונות החלטתי שהגיע הזמן להפסיק לחכות ולהתחיל לעשות. הצבתי חלום להיות זמרת והתחלתי לפרק מה מונע ממני לעשות את זה. הלכתי לטיפול, שילמתי על הטיפול - צעד ראשון לבעיית המחויבות. הבנתי שאם אני רוצה להיות מוזיקאית אני צריכה ללמוד, אז לא נרשמתי לשלוש שנים לתואר, אלא נרשמתי לקורס בתולדות המוזיקה המזרחית, לקחתי שיעורי נגינה בעוּד. היום, אני לא אהובה עוזרי, אבל יש אותי. בשנייה שהתחלתי לעשות, דברים התחילו להסתדר. ואז ב'הכוכב הבא' התקשרו אליי בפעם השנייה. הרגשתי שזו ההזדמנות שלי להיכנס לעולם המוזיקה ובניתי על זה. אבל דברים השתנו ובתכנון החדש לא עברתי לתוכנית עצמה. הרגשתי שמכרו לי אשליה. אמרתי טוב, אם אף אחד לא רוצה בי אני בורחת, וקניתי כרטיס לניו-יורק. אבל אז מלחמה התחילה והוא בוטל, גם הכרטיס השני בוטל וגם השלישי בוטל. ימים ספורים אחרי זה פנו אליי מ'האח הגדול'".
ומה עם התוכנית להיות זמרת? "אני עדיין רוצה להיות זמרת, זה החלום, להופיע, רוצה שיכירו אותי בזכות זה. הייתי שמחה להופיע עם נרקיס או עם רביד פלוטניק לספתח".
מתחת לאישה שהפכה לסמל העצמה נשית וביטחון עצמי עדיין מסתתרת אותה ילדה שסבלה מהפרעות אכילה ומלא מעט משברים נפשיים, שגרמו לה לעשות ניתוחים אסתטיים מסכני חיים. "אני זוכרת שבכיתה א' היו לי מכנסיים ורודים ואמרתי לאמא שלי שהם מוציאים לי את הבטן. בכיתה ח' הלכתי לחדר כושר. תמיד הערכתי נשים שפועלות למען דימוי גוף כי לא הצלחתי לעשות את זה בעצמי. דיברתי על עצמי בצורה לא מכבדת, אבל אז הבנתי שאם אשנה את השפה שאני מדברת לעצמי, זה יגרום לי להאמין שאני נראית טוב. התחלתי להאמין בזה, אבל לא כקלישאה, והיקום באמת מחזיר לך דברים טובים אם זה מה שאת חושבת על עצמך.
"אז לא, לא בזכות הניתוח המסוכן שעשיתי (ניתוח ישבן ברזילאי. ל"א ) הרגשתי מושלמת. אחריו הגיע תהליך ההחלמה, שהיה לי מאוד קשה, ראיתי כמה אני סובלת והתחלתי לראות את הדברים כמו שהם, שאני קורבן של מודל היופי. אני אגיד לך משהו שהוא לא פוליטיקלי קורקט - בגלל הסבל שעברתי, בגלל מה שעשיתי לעצמי, הסתכלתי במראה וזה גרם לי להעריך את עצמי. להגיד לעצמי שאני לא פראיירית. זה לא סביר, לעבור סבל כזה בשביל משהו שאת רוצה. חצי שנה שמתי מחוכים שלא נשמתי בהם, הייתי עושה עיסויים מסוימים שעושה מישהי אחת בארץ, הייתה לי תזונה ספציפית והצטברויות של נוזלים. זה לא שגר ושכח. וכל הזוועה הזו גרמה לי להבין עד כמה אני מעריכה את פרידה - של פעם, ושל היום".
4 צפייה בגלריה
פרידה עוזיאל
פרידה עוזיאל
פרידה עוזיאל. "ראיתי כמה אני סובלת והתחלתי לראות את הדברים כמו שהם, שאני קורבן של מודל היופי"
(צילום: טל שחר)
ואז את נכנסת לבית שכולו עשרות מצלמות ומראות מכל הזוויות. "הגעתי בהבנה שאם מישהי יותר רזה, זה לא אומר שהיא יותר מאושרת ממני, אבל בבית זה לא הוסיף לי ביטחון - לא בגללן, בגלל עצמי, למשל בגלל שאני הכי גבוהה בבית. הייתי בטוחה שאני, עם ענייני דימוי גוף סיימתי, כי אני עובדת בלשמור על השפה שלי בשיח בריא, אבל בבית פוגשים אותך דברים שאת בטוחה שסיימת איתם, ואני מצאתי את עצמי שם, בוכה לאלוהים איך הייתי מסוגלת להיות על השולחן ניתוחים".
ואם כבר מדברים על נקודות למחשבה, ראית כמה קטעים עם תום, שרקד על שתי חתונות איתך ועם הדר? "אני חושבת שזה דפוס אהבה קלאסי של 'דה אולד פרידה'. מערכת היחסים עם תום הייתה בכותרת 'פרידה תעמיד פנים שזה משהו אמיתי כדי שזה לא יהיה אמיתי כדי שהיא לא תצליח להתחייב'. אני מביאה אליי עד פתח הדלת את כל מי שאני רוצה שיגיד לי שהוא לא יכול להיות איתי, ולא משנה מי, יוליוס קיסר. עדיין לא ראיתי את העונה, אבל אני חושבת שהאשמתי את הדר בזמן שהייתי צריכה להאשים יותר את תום. פלייר רציני. אני רוצה שירצו רק אותי. ואז הגיע די ג'יי, לא הבנתי שיש פה משהו בכלל. חשבתי זה מסר מהבית. חיבקתי אותו, קפצתי עליו ואז ראיתי שהדר מכירה אותו, וקורלי, ועוד שנייה הנינג'ה מהניצבים מכיר אותו, אז אמרתי לו, 'חיים שלי, לא יהיה', אבל אז הוא אמר שיש בינינו משהו לא סגור וכל השאר היסטוריה".
הוא סיפר שבמערכת יחסים שלכם מלפני 'האח' הוא לא לקח אותך לדייטים כי לא היה לו כסף. ידעת? "אני אגיד משהו שהוא מאוד אופייני לי, אני שומרת בבטן ולוקח זמן להבין מה אני חושבת. אחרי שהתבשלתי עם מה אני רוצה לשאול, שאלתי אותו את כל השאלות הקשות ובהחלט קיבלתי תשובות. וכשבן אדם משתף אותך בדבר כזה, מול עם שלם, זה מנפץ סטיגמה. את לא יכולה לא לסמוך או לא להבין".
4 צפייה בגלריה
פרידה עוזיאל עם די ג'יי שארפ ב'האח הגדול'
פרידה עוזיאל עם די ג'יי שארפ ב'האח הגדול'
פרידה ודי ג'יי ב"אח הגדול". "הוא אמר שיש בינינו משהו לא סגור וכל השאר היסטוריה"
(צילום: מתוך 'האח הגדול', באדיבות רשת 13)
היו תשובות והיו גם לא מעט פיצוצים ביניכם. "הבית הזה לא קל. את לא אוכלת מה שאת רגילה, לא שותה מה שאת רגילה, לא מתקלחת, הכל רגיש. יש אנרגיה באוויר שאת לא רגילה אליה. זה קשה לנהל זוגיות ככה, ועבורי, שאני טראומטית בזוגיות, זה עוד יותר לא פשוט. אני בן אדם מאוד יצרי, כשאני אוהבת אני אוהבת, כשאני כועסת אני כועסת, ואם אני נכנסת לזוגיות אני אתעכב על 'אתה תחכה לי לפני שאתה אוכל'. אם אני רוצה רק אייטם אז נשחק אותה מהממים, 'לאבי-דאבי' וכתבות שער. אבל אם אני רוצה שתהיה בן הזוג שלי, אתה תחכה, תגיד לי לילה טוב, תסדר את המיטה בבוקר. אני חיה כרווקה הרבה מאוד זמן, אני לא יודעת לחשוב כזוג, ואז דברים פוגעים בי ובנו. אבל התוודיתי בפני די ג'יי שאני מפחדת ושאני מחליטה לא לפגוע בו בפחד שלי ולהתגבר, בשביל שנינו".
מה הכי הפתיע אותך ביציאה? "כשנכנסתי הייתי בטוחה שנצא למציאות אחרת במדינת ישראל. היו אז מגעים להחזרת חטופים, אבל בסופו של דבר ראינו מסוקים בשמיים ודי הבנו שכלום לא השתנה, שלא לומר הסלים. לא שכחתי אפילו לרגע את מה שקורה בחוץ. את גלי וזיוי, חברים שלי מכפר עזה שנמצאים בשבי. אני יכולה להבין את כל מי שיצא נגד 'האח' בתקופה הזו. הדבר הכי חשוב בעולם אלה החטופים, כואב לי הלב עליהם, נשרפת לי הנשמה, שיחזרו הביתה עוד אתמול. אין פה ספק מה הכי חשוב. אנחנו מדינה באבל".