נגה ארז הגיעה לתוכניתו של עינב שיף "הכל תרבות" ב-ynet radio וסיפרה על השנה המסעירה שהייתה לה, שהפגישה אותה ואת אורי רוסו עם הקהל בארץ ומעבר לים. וכמובן - השיחה נגעה גם בדבר הבא שהם מתכננים עבור המאזינים - האלבום החדש שהם מקליטים במדריד. האזינו.
הופעתם במדיסון סקוור גרדן כמופע פותח של פלורנס אנד דה מאשין, סדר גודל של 20,000 איש. איך היה המגע עם הקהל אחרי כל הזמן הזה בשנה הזאת? "דווקא המגע הראשון שלי עם קהל, מעין דשדוש פוסט קורונה, היה בארץ. גם בהפסקות מהסגרים הצלחנו להשחיל הופעה פה והופעה שם, אני זוכרת את החוויות הראשונות של מגע עם קהל והתחושה. הרבה אמנים שעושים הרבה הופעות ויוצאים לטורים הרגישו שההפסקה הכפויה הזו עשתה להם טוב. אפשר להתחיל לקחת את ההופעות כמובן מאליו, מדובר על מאות ועשרות תאריכים בשנה. זה הדבר שאני הכי אוהבת לעשות ואני עושה את זה בשביל אנשים שמגיעים להופעות. לא הייתי רוצה שהעולם ישלם את המחירים האלה רק בשביל שאני אוהב מחדש הופעות, אבל זה מה שזה עשה לי".
עוד במדור מוזיקה:
מה רגע השיא שלך מהשנה הזאת? "הדבר הראשון שעולה לי לראש זה ההופעה במנורה. היינו אמורים להופיע במנורה בפברואר, והופענו בסוף באפריל, גם בגלל ענייני קורונה. זה היה מופע שהשתתפו בו 100 אנשים על הבמה וכל רגע מישהו נכנס לבידוד. בשלב מסוים נאלצנו לבטל והיה בזה הרבה עוגמת נפש של המון אנשים שעבדו כמו מטורפים. כשהצלחנו סוף-סוף לעשות את זה באפריל, האמת שזה גם הגיע ברגע מקולקל - היה גל של פיגועים. הכול כל כך מעורבב עם טוב ורע, גם בחיים בעולם הזה שלנו וגם ספציפית בארץ, כל הזמן הקצוות האלה באים לידי ביטוי. שכשהגענו להופיע במנורה בתוך האקלים המוזר נפשית לכולם, זו הייתה הבנה מחודשת של הכוח של מוזיקה ושל מפגש של כל כך הרבה אנשים יחד, בשבילי זה היה רגע עצום".
1 צפייה בגלריה
נגה ארז בהופעה בקיסריה
נגה ארז בהופעה בקיסריה
כבר עובדת על הדבר הבא. נגה ארז
(צילום: רז גרוס)
יש הבדל עצום בין אמן ישראלי שמופיע רק בישראל, לאמן ישראלי שיש לו את הפרספקטיבה של הופעות מחוץ לארץ. מה למדת מההתנסויות האלה? "למדתי ואני עדיין לומדת שרמת ההצלחה שלנו והסביבה של הקהל זו לא ואותה רמת הצלחה שיש במקומות אחרים. באירופה אנחנו כבר שנים עובדים ומתבססים ופה זה קרה רק השנה, אבל הרבה יותר גדול. כל הזמן איזה שהיא תחושה שאנחנו מישהו ומשהו לתחושה שאנחנו אנונימיים. נראה לי שאנחנו נכנסים לעולם שמשתנה לנו מול הפנים בקצב כזה מסחרר והעניין הזה של גמישות של הלב ויכולת הסתגלות, אני חושבת שזה הדבר העיקרי".
כשהופעת בפסטיבל אינדינגב אמרת לקהל: "הגעתי לכאן הערב קצת חולה והרבה במחזור", וזה היה חשוב. איזה תגובות קיבלת על זה? "לא חשבתי שאני אומרת משהו חשוב, כן? הרגשתי לא טוב ורציתי לעשות את ההתנצלות הזו, להגיד שאני לא עומדת מאחורי ההופעה הזו. באתי לפה כשאני לא בטוב ואמרתי את העניין שאני במחזור כי זה באמת מה שהייתי, וגם בגלל שאולי אני בכלל לא הבנתי שאני אומרת משהו חשוב או יוצא דופן. תוך כדי שאמרתי מלא מחאו כפיים. שאלתי אם יש פה עוד בנות במחזור ומלא מחאו כפיים וגם בנים. אמרתי וואלה מעניין. קהל שהולך לפסטיבל ובמיוחד כשישנים באוהלים, רואים הופעה אחרי הופעה, זו חוויה. זה קשה. זה דבר לא פשוט".
ומה מתוכנן ל2023? "אורי ואני כבר התחלנו לעבוד על אלבום חדש, אנחנו עושים את זה ממדריד בגלל אולפן שמצאנו שם, כרגע אנחנו בתל אביב. כבר התחלנו לקרוא לזמן שאנחנו בארץ ביקורים כי זה כבר נהיה הזמן הקצר יותר פרופורציונלית. אנחנו עושים במדריד פאוזה שמזכירה חיים של נזירים. אנחנו חמודים, קמים בבוקר, עובדים ויש לנו כבר הרבה שירים וזה מדהים. בקיץ אנחנו כבר חזרה בסיבוב הופעות באירופה ובתקווה שאנחנו נתחיל להוציא שירים ולהתחיל לחמם מנועים עם האלבום הבא שגם אני וגם אורי מרגישים שהפיקים קורים באולפן. משהו קורה ומתחדד ויש לנו מוזיקה שאנחנו מאוד-מאוד-מאוד מחכים שעוד אנשים ישמעו כבר". האזינו לפרק.
נגה ארז תופיע בבארבי תל אביב ב-10 במרץ.
בכל יום שני וחמישי בשעה 13:00 ב-ynet radio עינב שיף בודק מה לראות, מה לקרוא ומה לשמוע במגזין התרבות
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים