רלוונט דמי מנוי
(קרדיט: רלוונט)
שירותי המנויים פורחים ולכך שתי סיבות מרכזיות: קל למכור מנויים בדיגיטל והלקוחות אוהבים את הנוחות.
אבל זה לא הכל, מחקר של פרופסור לירן עינב מאוניברסיטת סטנפורד ושותפיו מצא שחידוש מנויים אוטומטי מאפשר לחברות לנצל את חוסר תשומת הלב שלנו.
1 צפייה בגלריה
רכישות מקוונות
רכישות מקוונות
(אילוסטרציה: Shutterstock)
הם בדקו מאגר נתוני אשראי של 800 אלף לקוחות לאורך ארבע שנים, והתמקדו בעשר חברות גדולות, עם חצי מיליון מנויים לפחות.
הם חיפשו מקרים שבהם המנוי הפסיק בגלל החלפת או אובדן כרטיס ובדקו האם אנשים חידשו את המנוי באופן אקטיבי. התשובה הייתה: לרוב לא ובכל מקרה פחות מאשר בחידוש אוטומטי.
המשמעות היא: בשגרה החברות מרוויחות הרבה מזה שהמנוי מתחדש אוטומטית.
כמה? יש חברות שמגדילות את הרווחים שלהן בכ-14 אחוז בלבד, אבל יש חברות שההכנסות שלהן גדלו ב-200 אחוז רק כי אנשים שכחו להפסיק את המנוי. זה ממש המודל העסקי שלהן.
אז מה לעשות? החוקרים מציעים בין השאר לחייב את החברות לשאול אותנו אם לחדש את המנוי - ואז נראה מה יקרה.