למה כן אוגנדה?
מיה רודיך ואורי יעקובוביץ' הם שני קולנוענים, בני זוג, שגם מככבים בימים אלה בסרט של עצמם "מבצע ווקאליגה: גורל ודם". יעקובוביץ' נחשף במסגרת עבודתו ב"קולנוע קנדה" לז'אנר סרטים שאולי בישראל פחות מכירים: סרטי ווקאליווד. אלה סרטים שנוצרו בווקאליגה, אוגנדה, על ידי הבמאי אייזק נבוואנה, בת זוגו הרייט ועוד משפחה שלמה של שחקנים שיודעים לעשות הכל: תאורה, סאונד, אפקטים ובעיקר: קונג פו. אם לישראל יש סרטי בורקס, לאוגנדה יש את ווקאליווד.
רודיך ויעקובוביץ' יצרו קשר עם נבוואנה, שלסרטים שלו עשרות מילוני צפיות ברשת, וביחד הם כתבו את התסריט ל"מבצע ווקאליגה: גורל ודם". במרכז הסרט שני לוחמי קומנדו שלא סובלים אחד את השנייה אבל בעצם קיים ביניהם מתח תמידי, והם נשלחים למשימת חילוץ באוגנדה - אליה נחטף בנו של ראש ממשלת ישראל.
1 צפייה בגלריה
מתוך "מבצע ווקאליגה - גורל ודם"
מתוך "מבצע ווקאליגה - גורל ודם"
מתוך "מבצע ווקאליגה - גורל ודם"
( צילום: מיה רודיך)
בעוד צמד הכותבים הישראלים תירצו את החטיפה בשלל סיבות שנשמעו להם הגיוניות, נבוואנה התעקש להכניס אג'נדה אוגנדית - שם נחטפים ילדים למטרות כישוף ומאגיה שחורה. ו…כן, זה מופרך בדיוק כמו שזה נשמע. התוצאה היא סרט אקשן קומי, עם מודעות עצמית ופוטנציאל להפוך לסרט קאלט. התסריט שבמרכזו חטיפה, הצלה וסוכנים ישראלים בעומק האויב נכתב הרבה לפני שבעה באוקטובר, אבל התמה של "ביחד ננצח" השזורה בו מזכירה לנו שההיסטוריה חוזרת על עצמה, והשאלה "למה לא אוגנדה?" יכולה גם לקבל מענה בסרט.