השורדים נשכחו מאחור
(קרדיט: רלוונט)
שורדי המסיבות מ-7 באוקטובר נמצאו בסכנת חיים ממשית במשך שעות ארוכות עד שחולצו או נחלצו מזירת הטבח. בחלק מהמקרים החילוץ נמשך למעלה מ-36 שעות. מאז רבים מהם נמצאים במאבק יום-יומי. רבים מהשורדים מטופלים כיום במסגרת "נוהל חרדה", במסגרתו הם זכאים לטיפול נפשי של עד 24 שעות בסך הכול ובמקרים מיוחדים, בהגשת בקשה, עד ל-36 פגישות.
על פי המדיניות הנהוגה כיום, השורדים מתבקשים להגיש בקשה לאחוזי נכות. אלו שיוכרו כבעלי למעלה מ-19 אחוזי נכות יהיו זכאים להמשך טיפול נפשי. במילים אחרות, המדינה מסלילה את השורדים, אנשים צעירים, להכרה בנכות בעלות תקציבית עתידית גדולה, במקום לתת מענה לבקשותיהם להמשך הטיפול הנוכחי.
1 צפייה בגלריה
שורדי נובה
שורדי נובה
(צילום: רלוונט)
בשיחה עם רוני כץ, אמא של ארד, שורד נובה, היא קוראת לצעירים נוספים להצטרף למאבק על פניה של המדינה: "הדור שלי קיבל מההורים שלנו מדינה ואנחנו משאירים לכם בושה וחרפה. כל הדור שלכם צריך לצאת ולהילחם בזה, כי מה שתשיגו כרגע זה מה שיהיה לכם בעתיד".
לפי עמותת "לב בטוח" המלווה את שורדי המסיבות ומשפחותיהם, המצב הנפשי של השורדות והשורדים מצריך המשך סיוע נפשי, רציף ועקבי. בעקבות הפסקת מימון המדינה, העמותה מממנת את המשך הטיפולים הנפשיים להם זקוקים השורדים וכי מציאות זו איננה בת קיימא לאורך זמן ואף פוגעת ברצף הטיפולי ופועלת נגד רצונם של השורדים עצמם להמשיך ולהשתקם במתכונת זו.