לפני כחודש, אישרה הכנסת חוק שנועד להגביר את התחרות בענף הפארם. המשמעות של החוק החדש היא שהרשת המובילה בתחום הפארם בישראל - סופר-פארם - הופכת לרשת קימעונאית גדולה ולכך השלכות רבות.
קודם כל, הרגולציה על החברה עולה. בנוסף, יש עוד המון כללים לגבי טיב הקשרים שלה עם הספקים הגדולים, בראשם - דיפלומט, שסטוביץ' ויוניליוור. החוק החדש אפילו משפיע על הדרך שבה סופר פארם מסדרת את המדפים בחנויות.
אז סופר פארם היא באמת קמעונאי גדול ששולט בשוק: יש לה יותר מ-300 סניפים, וב-2020 היא הוערכה בשווי של שני מיליארד שקלים. המחזור שלה עמד אז על כשישה מיליארד שקלים. בארץ יש שלוש רשתות פארם גדולות – גוד-פארם של רמי לוי, Be של שופרסל, וסופר-פארם, ששולטת ב 80% מהשוק.
אבל סופר-פארם לא פראיירית. בחודשים הספורים שחלפו בין אישור החוק בקריאה ראשונה לבין אישורו בקריאה שלישית - הרשת פתחה במהירות 20 סניפים חדשים, כשעשרה מהם אמורים להיות מושפעים מהחוק החדש.
מעניין לראות האם החוק יחול רטרואקטיבית, או שסופר-פארם הצליחה שוב לעבוד על המערכת - וגם עלינו.