3 צפייה בגלריה
ג'יימי לאחר השיקום
ג'יימי לאחר השיקום
ג'יימי כיום
(צילום: רויטל טופיול)
ג'יימי הפוני חזר ללכת: הסוס החום עם הכתם הלבן שהוביל טיולים בכרכרה בפארק הירקון, קרס בשל פציעה קשה שנבעה מהתקופה הארוכה בה שימש כסוס שעשוע. הסיכוי שישוב לעצמו היה קלוש. שנה אחרי, עם שם חדש וניתוח מורכב, הוא הצליח לחזור ללכת. "התרגשות גדולה לראות אותו שוב על הרגליים", אמרה שרון כהן, מייסדת המקלט השיקומי "להתחיל מחדש" שבעמק חפר.
"זה היה מראה לא קל", שיחזרה כהן את הרגע בו נמצא ג'יימי בפארק הירקון כשהוא פצוע ומדמם, "היה ברור שהיה לו שבר קשה ברגל הקידמית. לא היינו מוכנים לוותר עליו, ביקשנו מהווטרינר העירוני אישור לפנות אותו אלינו".
3 צפייה בגלריה
ג'יימי הפוני
ג'יימי הפוני
ג'יימי הפוני עובר טיפול רפואי
(טיפול הפוני)
הפוני עבר ניתוח מורכב שכלל הכנסת שתי פלטות לרגל באמצעות ברגים רבים, אך הגוף דחה את הברזלים הכבדים, ככל הנראה בגלל חומרת הפציעה. "נאלצו לטפל בו באמצעות גלי קול ושיטות נוספות של ד"ר טל לוי הוטרינר הצמוד שלנו", סיפרה כהן, "וזה התחיל לעבוד. הוא לאט לאט קם על רגליו והתחיל לנוע עצמאית".
הליך הריפוי של הפוני עלה עשרות אלפי שקלים ובמהלכו ניתן לו אף שם חדש – ג'יימי, במטרה שיתחיל מחדש בכל מובן. "בתקופה האחרונה הוא ממש הולך, כמעט נגד הסיכויים, רק צליעה קלה מסגירה את העבר העצוב שלו. ג'יימי בחר לעצמו חבורה שכוללת את בובה האתון ובמבי הסוס העיוור והם מבלים יחד כל היום. מה שבטוח שאת שארית חייו הוא יבלה עם חבריו בלי שום משימות של רכיבה ושעשועים ורק יהנה מהחיים".
3 צפייה בגלריה
ג'יימי הפוני
ג'יימי הפוני
ג'יימי לאחר הפציעה
(תמונה מהפציעה)
בעוד שבועות ספורים יעבור ג'יימי יחד עם עוד 500 בעלי חיים למשכנו החדש של המקלט השיקומי בשטחים החקלאיים של מושב חרות. "זה יהיה מקום גדול ומרווח יותר וזקוקים לכל סיוע לפרויקט שנקרא 'שומרים על הבית של בעלי החיים' בפלטפורמת גיוס ההמונים drove, כדי שנוכל להציל הרבה יותר בעלי חיים ולתת להם הזדמנות להתחיל מחדש, בדיוק כמו ג'יימי", אמרה כהן.