אתם בטח יודעים איפה שמים בקבוקים כשמסיימים אותם... במיחזורית. השאלה מה עושים עם טיל ממוחזר. לראשונה בהיסטוריה – אסטרונאוטים שוגרו באמצעות מאיץ רקטות ממוחזר לתחנת החלל הבינלאומית, מדובר באותו מאיץ בדיוק ששיגר כבר אסטרונאוטים לחלל בנובמבר האחרון.
מבזק החדשות הטובות
(צילום: שחר גולדשטיין)


למה בעצם למחזר טילים? הבעיה היא שהמשגר, שניתק מהקפסולה, נשרף עם החזרה לאטמוספירה ולכן הוא למעשה חד-פעמי, מה שאומר זמן ייצור ארוך לכל משגר ובעיקר עלויות כספיות אדירות שמגיעות לעשרות מיליוני דולרים. "הטילים הממוחזרים’ של SpaceX כוללים משגרים, שיכולים לנחות בחזרה בכדור הארץ לאחר השיגור, ולכן גם ניתנים לשימוש חוזר במשימות עתידיות, מה שכמובן גם שומר על איכות הסביבה. מדובר בינתיים בשלב הראשון של המשגר - שנוחת בדרך כלל בהצלחה על פלטפורמה באוקיינוס האטלנטי.
3 צפייה בגלריה
האסטרונאוטים והמשגר
האסטרונאוטים והמשגר
האסטרונאוטים והמשגר
(צילום: נאס"א)

ומה עם האסטרונאוטים? לאחר טיסה שנמשכה כ-23 שעות, עגנו ארבעת האסטרונאוטים - שיין קימברו, מייגן מקארתור, אקיהיקו הושידה היפני ותומס פסקט הצרפתי - בתחנת החלל הבינלאומית, למשימה מדעית בחלל שתיארך חצי שנה. כרגע שוהים 11 אסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית - שישה מהם אמריקנים, שני רוסים, שני יפנים וצרפתי אחד. ביום רביעי יחזרו ארבעה אסטרונאוטים השוהים בחלל כבר חצי שנה לכדור הארץ.
ארבעת האסטרונאוטים מגיעים לתחנת החלל, אתמול
(צילום: נאס"א)
ועכשיו, שימו לב למשהו מגניב בטירוף. כשאנחנו לא מרגישים טוב, אנחנו לרוב הולכים לרופא והוא נותן לנו אנטיביוטיקה שעוזרת לנו להחלים. כעת, מדענים מאוניברסיטת פלורידה גילו שאנטיביוטיקה נפוצה, זאת שבני אדם משתמשים בה ביום יום, יכולה לרפא אלמוגים חולים ולהציל את בתי הגידול שלהם.
מדובר באנטיביוטיקה בשם אמוקסיצילין, האנטיביוטיקה הנפוצה בעולם, ולפי המחקר ב-95% מהמקרים שנבדקו היא מסייעת בשיקום רקמת אלמוגים פגועים. מדהים האמת.
3 צפייה בגלריה
אנטיביוטיקה לאלמוגים
אנטיביוטיקה לאלמוגים
אנטיביוטיקה לאלמוגים
(צילום: Coral Reef and Health Ecology Lab)
"להיות אמיץ אין פרושו ללכת ולחפש צרות", כך אמר מופסה לסימבה ברגע אייקוני מתוך הסרט מלך האריות, ואם תביטו טוב בסרטון הבא ממש תוכלו לדמיין את הסצנה הזאת. כך נראה גור אריות שפוגש באביו בפעם הראשונה, חודשיים אחרי ההמלטה.
זה קרה לאחרונה בגן החיות של דנבר בארה"ב, שם שיתפו את האיחוד המרגש ברשתות החברתיות ומיד הוא הפך לוויראלי. בסרטון ניתן לראות את האריה האימתני והגור הקטן באינטראקציה הראשונה שלהם, ממיס את הלב.
3 צפייה בגלריה
האב המאושר והכפיר
האב המאושר והכפיר
האב המאושר והכפיר
(צילום: גן החיות בדנבר, ארה"ב)


מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי