מבזק החדשות הטובות

אם הצלחתם קצת לחסוך בקורונה נספר לכם ששלד של "מלך הדינוזאורים", הטירנוזאורוס רקס הולך להימכר במכירה פומבית בבריטניה, אתם שומעים נכון.
בית המכירות הבריטי כריסטי מתכנן למכור את השלד של אחד הטי-רקסים הגדולים שנמצאו אי פעם, ממש בעוד כשבועיים. הדינוזאור שמועמד למכירה הוא בן 67 מיליון שנה. השרידים התגלו בשנת 1987 בדרום דקוטה - והוא יכול להיות שלכם! אם תסכימו להיפרד משישה עד שמונה מיליון דולר.
אורכו של השלד כ-12 מטרים וכדי לקבל פרופורציות תדעו שהשיניים שלו הן פלוס מינוס באורך של באורך של 30 סנטימטרים. אז קנייה נעימה, רק שימו לב שיש לכם מקום בחדר.

2 צפייה בגלריה
 שבדיה בחודש אפריל, במהלך הגל הראשון
 שבדיה בחודש אפריל, במהלך הגל הראשון
שבדיה בחודש אפריל, במהלך הגל הראשון
(צילום: רויטרס)

ועכשיו חדשות טובות משבדיה. בעוד שמדינות רבות באירופה סופרות עוד ועוד מקרי קורונה חדשים, דווקא בשבדיה שהמודל שלה נכשל בגל הראשון, סופרים היום את השיעורים הנמוכים ביותר ביבשת. וכמות מקרי מוות כתוצאה מהנגיף שואפים לאפס.
הרעיון השבדי פשוט, הימנעות מסגר בכל מחיר עם מגבלות של שמירת מרחק והתקהלויות. בנוסף, שלא כמו מדינות רבות, שבדיה סגרה בתי ספר מגילאי 16 ומעלה, אך פתחה את בתי הספר לתלמידים צעירים יותר, והתעקשה על השתתפות מלאה. "אין לנו את התחדשות המחלה כמו במדינות רבות ואנחנו שמחים על כך מאוד", אמר אנדר טגנל, האפידמיולוג הראשי במדינה ואדריכל האסטרטגיה שלה ללא סגר. ואנחנו רק נאמר שזה נחמד שהשבדים חוגגים עכשיו, אבל אם הנגיף המתעתע הזה אין לדעת. בכל זאת מדובר עכשיו בחדשות טובות לשבדים.
2 צפייה בגלריה
חיוך של צב
חיוך של צב
חיוך של צב
(צילום: Tulika Agrawal)

ולסיום, שימו לב לסיפור הבא, כדי שבכל זאת תצאו מחוייכים לערב ראש השנה: במיאנמר חיים צבים נדירים במיוחד, שהיו בסכנת הכחדה ממשית לאורך השנים. חוקרים הרימו את הכפפה (והשיריון) ויחד עם מחלקת היערות במיאנמר, פתחו בפרויקט להשבת "המין האבוד", שכלל מציאת פריטים ספורים בטבע והעברתם לגן חיות מקומי.
אחרי עבודה משותפת, הם שומרו וכעת - 1,000 פריטים צפויים להשתחרר לטבע. ד"א, קל מאד לזהות את הצבים הללו, משום שהם ידועים בחיוך שלהם. כן, הפה שלהם בנוי כך שהוא מחייך ללא הפסקה. בכל זאת, אחרי שהמין ניצל מהכחדה, בהחלט יש להם על מה לשמוח.