מבזק החדשות הטובות
(צילום: חגי דקל)

נפתח עם חדשות טובות, בנושא פחות טוב. רוב האנשים שהולכים לעולמם נמצאים ליד בני משפחה וחברים, אך יש כאלה שמתים במקומות מרוחקים, ואיש לא מצליח למצוא אותם. תארו לכם טיול בלב היער שהשתבש או מסע חוצה יבשות שהכניע את מי שניסה לצלוח אותו. מחקר חדש מעלה את האפשרות שדווקא צמחים יוכלו לסייע באיתור גופות.
3 צפייה בגלריה
עצים באמזונס
עצים באמזונס
עצים באמזונס
(צילום: shutterstock)
באזורים מיוערים כמו באמזונס למשל, קשה מאד לאתר נעדרים, מסביר פרופ' סטיוארט מאוניברסיטת טנסי, אז הוא הרים את הכפפה, ויחד עם חוקרים לזיהוי פלילי בדק כיצד גורמים סביבתיים משפיעים על גוף האדם.
כעת, בסדרת ניסויים חדשה, הם חוקרים את ריקבון גוף האדם וכיצד הוא משפיע על הביוכימיה של הצמחים, כמו לדוגמה שחרור מאסיבי של חנקן לאדמה ואיך הצמחים מגיבים אליו - שינוי בצבע העלים, למשל. המדענים מקווים לזהות מטבוליזם שונה בין בני אדם לבעלי חיים אחרים, אבל גם בין בני אדם שונים יש הבדלים, למשל, אדם שהיה מעשן כבד, ונעלם, יכול להיות בעל פרופיל כימי שיגרום לתגובת צמח ייחודית. הבסיס למחקר, מסביר הפרופסור, הוא חתימות מיוחדות שיש לנו בגוף והשפעותיהן על צמחים, שיגלו לנו את מיקומו של הגוף המת.
ועכשיו, לשאלה הקיומית: האם מי שמתנהג כמו אידיוט מצליח יותר בעבודה? מסתבר שיש אמונה כזאת שדווקא אנשים נחמדים מתקדמים פחות בקריירה שלהם, וזה בדיוק מה שהחוקרים באוניברסיטת ברקלי ביקשו לבדוק.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)


הם ליוו את בוגריהם במשך יותר מעשור, כדי לבדוק מי הצליח יותר, אלה שהיו נחמדים או דווקא אלה שבאנגלית נהוג לכנות jerks – אנשים שמתייחסים לאחרים בחוסר כבוד, מעליבים ורומסים אחרים, כדי להשיג את מטרתם. ועכשיו לממצאים – אז ככה, אם תחליטו להיות a jerk, זה ממש לא יעזור לכם להתקדם מהר יותר מאחרים.
מסתבר שהתקדמות בקריירה היא פועל יוצא של אסרטיביות, ויחסים בין אישיים חיוביים, להיות מניאקים ומניפולטיביים לא מהווה יתרון. מדובר בלא יותר ממיתוס, טוען פרופ' קמרון אנדרסון, המחבר הראשי של המחקר.
3 צפייה בגלריה
המשפחה המאושרת
המשפחה המאושרת
המשפחה המאושרת
(צילום: מתוך אינסטגרם)

ולסיום, הכלב שהתאחד עם משפחתו אחרי כמעט חצי שנה: פיפ אומץ על ידי בעליו האוסטרלים לפני כשנתיים, בסיציליה, בעת שהיו בהפלגה מסביב לעולם.
לאחרונה, בעקבות מגפת הקורונה, היו לבני המשפחה 48 שעות לשוב לביתם באוסטרליה, ופיפ אולץ להישאר בארצות הברית, בגלל הכללים המחמירים של אוסטרליה מבחינת ייבוא בעלי חיים. כעת, אחרי חמישה חודשים ונסיעה של אלפי קילומטרים: הם התאחדו מחדש במפגש מרגש. ברכות לפיפ ולמשפחה המאושרת.
מבזק החדשות בענייני סביבה, מדע ובעלי חיים מתפרסם בכל יום ראשון, שלישי וחמישי.