"היא בעלת הבית האמיתית", כך אומרים בהומור העובדים בבית הנשיא על החתולה הג'ינג'ית השמנמנה ששמה "אחמ"ש" – ראשי תיבות של אחראית משמרת – שהפכה לחלק מהנוף בבית הנשיא ובחצר הגדולה שמקיפה אותו.
2 צפייה בגלריה
החתולה עם הנשיא ריבלין ושליח האו"ם מלדנוב
החתולה עם הנשיא ריבלין ושליח האו"ם מלדנוב
החתולה עם הנשיא ריבלין ושליח האו"ם מלאדנוב
אחמש גנבה את ההצגה במהלך טקס השבעת שופטים שנערך בבית הנשיא בירושלים. היא התיישבה לידם של השופטים הנרגשים שהצהירו אמונים בפני הנשיא ריבלין, שר המשפטים אבי ניסנקורן, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ונשיאת בית הדין הארצי לעבודה ורדה וירט לבנה וכאילו האזינה לנאומים. אחד אחרי השני עלו 18 השופטים והצהירו אמונים.
אחמש משתתפת בטקסים בבית הנשיא ולא נרתעת מבני האדם. בתקופת הקורונה הפכה אחמש לבעלת בית נוכחת עוד יותר מתמיד וזכתה גם לקרבה הדוקה אל הנשיא שהעתיק את לשכתו אל גינת בית הנשיא. הפגישות מתקיימות באוויר הפתוח וסכנת ההדבקות בקורונה מצטמצמת וגם בימי הקור נעזרים בבית הנשיא בתנורים ומשתדלים להמשיך ולקיים את הפגישות בחוץ. כך למשל אחמש השתתפה בפגישת הפרידה שקיים הנשיא ריבלין עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב.
2 צפייה בגלריה
החתולה בבית הנשיא
החתולה בבית הנשיא
החתולה בבית הנשיא
בכל הפגישות ברחבי הגן, מגיעה אחמש ומתיישבת למרגלות המשתתפים. הנוכחים טוענים שהיא מזהה את האורחים הידידותיים במיוחד ומגיעה לדרוש ליטופים בלי חשש. עם הנשיא ריבלין יש לה כבר ממש יחסי ידידות והוא מאפשר לה לשבת למרגלותיו במהלך הפגישות, גם באלה המצומצמות והסודיות ביותר. לא אחת אחמ"ש התיישבה על הכסא של הנשיא ריבלין בטרקלין ובגינה.