בשיתוף מי עדן
תקופת חגי תשרי מהווה מדי שנה את תקופת שיא הסיוע של עמותות המגזר השלישי לנזקקים החיים מתחת לקו העוני. השנה, עקב משבר הקורונה, שיעור הבקשות לקבלת סלי מזון זינק במאות אחוזים לעומת אשתקד, מספר העניים עולה, ואילו התרומות לעמותות הסיוע פחתו מאוד. יתירה מכך, גם משפחות שנחשבו עד כה לנורמטיביות וכאלו השייכות למעמד הביניים, הידרדרו עקב יציאתו של אחד מבני הבית לחל"ת או פיטוריו הגמורים, למצב כלכלי חמור, ונזקקות כעת גם הן לעזרה.
נקודת האור בתמונה עגומה זו, הן חברות מסחריות, ארגונים ותנועות אשר החליטו לשאת בנטל ולסייע ככל יכולתן לנזקקים לעבור את חגי תשרי בסימן הקורונה. הנה לכם מספר דוגמאות יפות כאלו על קצה המזלג:
התנועה הקיבוצית
במשך שנים נהגו הקיבוצים לארח בערבי החג אוכלוסיות מעוטות יכולת ולשמש עבורם בית חם. עם פרוץ מגפת הקורונה והנחיות ההתקהלות המחמירות, חדרי האוכל נסגרו או פתחו שעריהם לאיסוף ארוחות מוכנות לחברי הקיבוץ בלבד, ונוצר מצב שבמקום הישיבה הקהילתית המחבקת בחדר האוכל בערבי שישי ובחגים כל משפחה ניהלה את החג בביתה ללא יכולת להזמין משפחה או חברים.
השנה, בעקבות משבר הקורונה, אלפי משפחות מעוטות יכולת לא יוכלו להתארח בקיבוצים כפי שנהגו בעבר, ונוצר חשש שיוותרו ללא מזון חם בערב החג. מתוך חשש זה, אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית החליט להרים את הכפפה ולשנס מותניים לקראת הבאות ובשיתוף פעולה עם אגף מעורבות חברתית בתנועת הקיבוץ הדתי התקיים סבב חשיבה ובסופו הוחלט לצאת לדרך עם מיזם "מבשלים באהבה" שבמסגרתו הוכנו בקיבוצים על ידי החברות והחברים מעל 5000 מנות מזון מבושלות לערב ראש השנה אשר הועברו למקלטי נשים מוכות, בתי תמחוי, ניצולי שואה, פנימיות, בודדים, משפחות ומסגרות נוספות אשר זקוקות לסיוע ונקלעו למצוקה בעקבות משבר הקורונה. מבצע בישול נוסף התקיים בערב סוכות.
מי עדן
זו השנה ה-14 שסופר-פארם ומי עדן משיקות את מהדורת הבקבוקים הוורודים המיוחדת הנמכרת בימים אלו במחיר של 5 ש"ח וניתן להשיגה ברשת סופר-פארם. מהדורת הבקבוקים הוורודים יוצאת במסגרת הפרויקט שהפך למסורת משותפת בין מי עדן לארגון וראייטי ישראל. במסגרת הקונספט השנתי -ילדי וראייטי מציירים "מה שעושה להם טוב ", נבחרו 6 ציורים של ילדי וראייטי ובמיוחד עבורם הופקו התוויות החדשות.
כל ההכנסות ממכירות הבקבוקים האלה, נתרמות ישירות למען הילדים ומשפחותיהם ובאמצעותם בכל שנה ממומנים כ-3000 טיפולים פרא רפואיים, תמיכה טיפולית ומקצועית למאות ילדים עם צרכים מיוחדים ממשפחות במצב סוציו אקונומי בינוני ומטה כך שבתקופת הקורונה הקושי גדל והעמיק משמעותית. הבקבוקים הוורודים, שמזוהים עם הפעילות למען ילדי וראייטי, נבחרו כסמל לאופטימיות ולעתיד ורוד. המהדורה המיוחדת נמכרת בבלעדיות בסניפי סופר-פארם, השותפה למהלך והבקבוקים מוצגים בכלל הסניפים ברחבי הארץ, ומקבלים מיקום וסטנד מרכזי בסניפים.
בשבוע שעבר (30.9) התקיים משדר תרומה מיוחד ברשת 13 בהנחיית המגישה לירון ויצמן לארגון וראייטי. במהלך השידור הכירו הצופים את ילדי וראייטי שציוריהם נבחרו לעטר את בקבוקי מי עדן. הצילומים התקיימו באחד מסניפי סופר פארם יחד עם הבדרן ניקי גולדשטיין שילווה אותם במיוחד לראשונה לצפות בציורים שציירו מופיעים גבי בקבוקי מי עדן.
NVIDIA
במהלך החודשים האחרונים ובמסגרת מיזם "הקרן הישראלית לערבות הדדית", תרמה ענקית השבבים הבינלאומית NVIDIA, בשיתוף עם אלפי עובדיה בישראל, למעלה מחצי מיליון שקלים לאלו שפרנסתם ניזוקה בעקבות משבר הקורונה - כאשר על כל סכום שתרמו עובדיה, תרמה החברה סכום זהה.
במסגרת המיזם, שהוקם ע"י אנשי היי-טק, ראשי חברות, אנשי מפתח בכלכלה וארגון "מתן-משקיעים בקהילה", מועבר הסיוע בצורה ישירה, בשקיפות ותוך העברת 100% מן התרומות לאלו הזקוקים להן, ישירות לחשבון הבנק של הנצרכים ותוך שמירה על פרטיותם.
כתר
עם התפשטות נגיף הקורונה נערכה חברת כתר והתאימה פיתוח וקווי יצור למציאות החדשה, קווים שאפשרו לעובדים רבים לשוב לעבודתם מן החל"ת. כמו כן החברה פיתחה תוך ימים בודדים מסכות פנים שקופות המסייעות לחירשים לקרוא שפתיים. המסכות הועברו בשלב הפיתוח הראשוני לבחינת צוות מקצועי מהמרכז הרפואי העמק בעפולה והן בנויות ממסגרת עשויה חומר גמיש המתאים עצמו למבנה הראש ויוצר אטימה.
החומר מונע הצטברות זיעה וניתן לחיטוי או שטיפה במים וסבון. מבנה המסכה יוצר מסגרת סגורה, בהתאם לדרישות מחמירות ביותר של הצוותים הרפואיים, אך באותה עת הן קלות משקל וההרכבה מהירה ופשוטה. המסכות מייצרות הגנה כפולה: הגנה מפני רסס טיפתי וסביבה שעשויה להיות מידבקת, והגנה מפני מגע של המשתמש בפניו לאחר מגע במשטחים.
בתהליך הייצור ניתן משקל רב לנושא הקיימות והן ניתנות למיחזור מלא בסיום השימוש. עשרות אלפי מסכות הועברו לתרומה למד"א, ולבתי חולים ומרפאות בכל הארץ בדגש על פריפריה, צפון ומזרח ירושלים, ובעקבות סרטון שהפיקה כתר, שיצר מודעות למחסום הנגישות ללקויי שמיעה, הועלתה המודעות לבעיה ואף נתרמו עוד אלפי מסכות למתנדבים ומדריכים העובדים עם חירשים ולקויי שמיעה.
בנק יהב
בנק יהב רכש לאחרונה 1800 בקבוקי יין מיקב כישור (השייך לכפר כישורית שהוקם עבור בעלי צרכים מיוחדים). בעקבות סגירת מרכז המבקרים של יקב כישור כתוצאה ממשבר הקורונה, החליטו מנהלי היקב לצאת במסע גיוס המונים Head-Start - לגיוס של 200 אלף שקל, באמצעות מכירת יין מתוצרת היקב. הגיוס נועד לפצות על אובדן ההכנסות עבור הכפר.
לאחר שנודע לבנק יהב על קמפיין גיוס ההמונים של חברי הכפר, פנה הבנק אל היקב על מנת להשתתף ברכישה ההמונית וביקש לרכוש 900 מארזי יין כמתנת ראש השנה עבור כל עובדי הבנק, תמיכה שהגיעה למעלה מ 100 אלף שקלים.
קק"ל
קרן קיימת לישראל יצאה השנה, זו הפעם הרביעית, בפרויקט הדגל שלה "קק"ל למען הקהילה", פרויקט בפריסה ארצית במסגרתו חולקו חבילות שי לראש השנה לניצולי שואה, קשישים ומשפחות רווחה, במטרה לשמחם ולהנעים את שהותם הממושכת בבתים בתקופת הקורונה.
הפרויקט התקיים ברשויות מקומיות ומועצות אזוריות בכל רחבי הארץ, מהצפון ועד הדרום בהם מתקיימת תכנית חינוכית "מעוף" מטעם החטיבה לחינוך ולקהילה בקק"ל, וביניהן: עכו, בית שאן, צפת, ירכא, ביתר עילית, גוש עציון, בית ג'אן, ירוחם, דימונה, קריית מלאכי ועוד. חלוקת החבילות התבצעה על ידי מתנדבים, חניכי מכינות ותנועות נוער, כפרי סטודנטים, עובדי קק"ל ונציגי הרווחה מהרשויות השונות.
בשיתוף מי עדן
פורסם לראשונה: 01:09, 29.09.20