(עמותת צער בעלי חיים בישראל)

אישה הגיעה עם מכוניתה לשערי בית מחסה לבעלי חיים בתל אביב, השאירה חתול– ונטשה את המקום כלא הייתה. כך ניתן לראות בתיעוד שנתפס על ידי מצלמות האבטחה של המקום. בצער בעלי חיים בישראל הגישו תלונה במשטרה.
המקרה אירע ביום שבת האחרון. מעט לפני שעת הסגירה נמצא בשער הכניסה לבית המחסה של אגודת צער בעלי חיים בישראל, הממוקם בתל אביב, מנשא ובו חתול עם צווארון העוטף את ראשו. סרטוני האבטחה תיעדו אישה הנוטשת את החתול בתוך המנשא, ולצידו שקית עם צעצועים ותרופות, נכנסת במהירות לרכבה ונעלמת.
4 צפייה בגלריה
תיעוד נטישת חתול
תיעוד נטישת חתול
נטישת חתול
(צילום: עמותת צער בעלי חיים בישראל)

4 צפייה בגלריה
תיעוד נטישת חתול
תיעוד נטישת חתול
האישה עוזבת את המקום לאחר הנטישה
(צילום: עמותת צער בעלי חיים בישראל)
מקרי נטישת בעלי חיים בישראל הם רבים. על פי הערכות של אגודת צער בעלי חיים בישראל, בכל שנה ננטשים כ-100,000 כלבים וחתולים, חלקם מושלכים אל הרחוב, רובם מועברים על ידי בעליהם אל בתי מחסה או המחלקות הווטרינריות. לא פעם נזקקים בעלי החיים להמתת חסד הומנית היות וננטשו חולים מאוד, זקנים מאוד, תוקפניים מאוד, אחרי תאונות דרכים ואינם ברי אימוץ.
4 צפייה בגלריה
החתול ביום בו ננטש
החתול ביום בו ננטש
החתול ביום בו ננטש
(צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל)
"נטישה היא מעשה מכאיב ומקומם ובטח שיש בה אלמנט של אכזריות והזנחה שהיא בעצם התעללות" נמסר מטעם האגודה. "אנו לעולם לא סוגרים את הדלת בפני בעלי חיים במצוקה ותמיד ניתן לצלצל בפעמון הכניסה אפילו אם היא סגורה. המקום מאויש 24 שעות וכתוב על השער שנטישה בפתח האגודה מהווה עברה על פי חוק צער בעלי חיים", הוסיפו.
ד"ר דימיטרי וולדקו, וטרינר במרפאות בית המחסה, שאבחן את החתול בעת הגעתו, סיפר כי החתול מגזע בריטי, זכר, כבן 3 שנים, נמצא בשער האגודה במצב בריאותי מאוד ירוד. "בבדיקה פיזיולוגית ראשונית עלה חשד לחסימת שתן או דלקת כליות (הכיליה בצד ימין מוגדלת). קיבל על פי אבחנה ראשונית אינפוזיה לווריד + אנטיביוטיקה", ציין וולדקו.
4 צפייה בגלריה
החתול שננטש לאחר טיפול
החתול שננטש לאחר טיפול
החתול שננטש לאחר טיפול
(צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל)
עוד אמר הווטרינר כי "בבדיקות דם נוספות ממצאי הבדיקה הצביעו שישנם פרמטרים גבוהים בכליות כתוצאה מחסימת דרכי השתן. הוחלט על פתיחה ושטיפה של דרכי השתן התחתונות, נמצא חול (סטרובייטים) בשלפוחית השתן ומעתה חייב יהיה החתול לקבל אוכל רפואי דיאטטי למניעת אבנים בדרכי שתן". תלונה נגד האישה הוגשה בתחנת משטרת יפתח שבתל אביב-יפו.
באגודת צער בעלי חיים בישראל קוראים לציבור ומבקשים "לחבק את בעלי החיים, לטפל בהם ולהעניק להם את מלוא האהבה כפי שהם מעניקים לכם. אל תנטשו אותם הם החברים הכי טובים שלנו", נמסר מטעם העמותה.
הילמה שמושקוביץ, יו"ר אגודת צער בעלי חיים בישראל: "קל מאוד יהיה לאתר את הנוטשת בעזרת סרטון האבטחה ואנו באמת רוצים להבין מה גרם לאותה אישה לנהוג כך כלפי יצור חסר ישע?"