מבצע תנשמת: לוחמי חיל הים היו לקראת סיום של הפלגה ארוכה באזור אשדוד ביום שישי האחרון, ולפתע הבחינו בתנשמת תשושה ומבולבלת שנחתה על סיפון ספינתם. לוחמי הספינה העבירו דיווח לחוף וביקשו לעדכן את מוקד רשות הטבע והגנים, שהקפיץ את מתנדב חיבולנס וילי פסטרנק, שהצטרף אל החיילים כאשר הגיעו לחוף.
3 צפייה בגלריה
תנשמת על כדי השיט
תנשמת על כדי השיט
תנשמת על כלי השיט
(צילום: חיל הים)
פסטרנק לקח את התנשמת לטיפול בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי, בתקווה שתוכל לשוב לטבע במהרה. התנשמת עברה ככל הנראה מסע ארוך והייתה תשושה ומיובשת. היא זיהתה מקום שהיא יכולה לעצור וזה מה שהציל אותה.
3 צפייה בגלריה
התנשמת שהוצלה
התנשמת שהוצלה
התנשמת שחייה ניצלו
(צילום: חיל הים)
אוהד הצופה, אקולוג עופות ברשות הטבע והגנים, סיפר כי "תנשמות הם מדורסי הלילה המוכרים והנפוצים ביותר בישראל ובעולם. התנשמת מקננת בעיקר בסמוך למשכנות האדם, כמו עליות גג, מבנים נטושים ואסמים, אך גם במערות, בארות ומחסי סלע. היא מטילה 8-4 ביצים, בהתאמה לשפע המזון הזמין (ייתכנו אפילו שני מחזורי קינון בשנה)".
3 צפייה בגלריה
תנשמת שהוצלה על ידי חיל הים
תנשמת שהוצלה על ידי חיל הים
התנשמת לאחר ההצלה
(צילום: וילי פסטרניק רשות הטבע והגנים)
עוד הוסיף האקולוג כי "התנשמת מוצאת את טרפהּ בעזרת שמיעתה החדה, המתאפשרת הודות לאוזניה הא-סימטריות וזר הפנים המשמש לה כרפלקטור לריכוז גלי הקול. המזון המועדף עליה הוא מכרסמים, בהם הנברן והמריון. זוג תנשמות צד כ-2,000 מכרסמים בעונת קינון אחת ולכן חשיבותה רבה מאוד כמדביר ביולוגי".