הנשר הדרומי שנמצא היום (ד') בקומה ה-43 במגדל בשיפוץ בתל אביב - מת בבית החולים לחיות בר, לאחר שסבל מתשישות ומפגיעות נוספות.
נשר דרומי מועבר לטיפול בבית החולים לחיות בר של הספארי ורט"ג
(צילום: אור מילשטיין, רשות הטבע והגנים)

ד״ר ניצן אדם, וטירינר בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי, סיפר: "הנשר הגיע במצב קשה מאוד כשהוא תשוש מאוד, עם דופק איטי - דבר שמעלה חשד להרעלה. בנוסף נראה כי הוא קיבל מכה בראש, כנראה מהתנגשות בבניין. הנשר קיבל עירוי נוזלים, ואטרופין כדי לייצב את הדופק הנמוך. הוא היה במשך מספר שעות בטיפול. לצערנו ניסיונות הטיפול לא צלחו. לאחר מותו הוא הועבר לנתיחה שלאחר המוות במכון הווטרינרי".
1 צפייה בגלריה
נשר דרומי
נשר דרומי
הנשר הבוקר, במגדל שבשיפוץ
(צילום: אור מילשטיין, רשות הטבע והגנים)
הבוקר התקבל דיווח על הנשר הדרומי, שנמצא בבניין רב קומות בתל אביב. פקחי רשות הטבע והגנים אור מילשטיין, יונתן סבלסקי וסלבה בורכוב הגיעו למקום ואספו אותו לבדיקה וטיפול בבית חולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי. "הגענו לבניין שנמצא בשיפוץ וראינו נשר שנמצא במצב לא טוב שזקוק לטיפול. אספנו אותו לקבלת טיפול רפואי", סיפר מילשטיין מוקדם יותר היום.
אוהד הצופה, אקולוג עופות ברשות הטבע והגנים, ציין כי "הנשר המדברי מקנן באפריקה ונמצא בסכנת הכחדה. וכיום, הוא מוגדר כנשר בסכנת הכחדה חמורה בטבע. מוטת הכנפיים שלו עשויה להגיע ל-שני מטרים ו-55 ס"מ. אוכלוסייתו מוערכת בכ-30 אלף פרטים בלבד והוא מצוי בעיקר במרכז אפריקה. מאז שנות ה-90 תועדו מספר ביקורים של הנשרים הדרומיים בספרד ופורטוגל ועל פי הערכות, ייתכן כי הצטרפו לנדידה של נשרים אירואסיאתיים".