(קרדיט: באדיבות עמותת עטלף)
חיילים מיחידת לוט"ר של צה"ל הרגו גור עטלפים של עמותת "עטלף", לאחר שזה הגיע לאזור שבו שהו במסגרת אימון בעמק האלה.
המקרה אירע בשבוע שעבר. שני חיילים מהיחידה זיהו עטלף ויצרו קשר עם מנהלת עמותת עטלף, נורה ליפשיץ. הם סיפרו לה שהם חוששים שהוא יתקוף אותם, ושהוא נושא מחלות. לאחר ששלחו לה תמונות שלו, היא זיהתה אותו כגור כבן שלושה חודשים, שבו העמותה טיפלה. הוא התייתם מאמו בסמוך להיוולדו ונלקח לעמותה. ליפשיץ הסבירה כי העטלף מתקרב אליהם משום שהוא רגיל לאנשים, וכי העטלפים החיים בישראל לא יכולים להעביר מחלות לבני אדם.
2 צפייה בגלריה
עטלף שנהרג על ידי חיילים
עטלף שנהרג על ידי חיילים
העטלף שנהרג על ידי חיילים
(קרדיט: באדיבות עמותת עטלף)
ליפשיץ ביקשה מהחיילים לשלוח לה את המיקום הגיאוגרפי שלהם, על מנת שתוכל לבוא לקחת את העטלף הצעיר. בתום מספר דקות החיילים העבירו לה מיקום, אך אמרו כי כבר לא רואים אותו. זמן קצר לאחר מכן, אחד החיילים התקשר לליפשיץ וסיפר כי העטלף מת, וטען כי הוא התנפל עליהם. כל זאת למרות העובדה כי העטלף הוא צעיר מאוד, ובאורך של כ-13 סנטימטרים בלבד. גם אם תקף אותם, היכולות שלו לפגוע בהם הן מוגבלות ביותר.
בתיעוד של העטלף המת, שהגיע לידי עמותת עטלף מאחד החיילים, ניתן לראות כי העטלף נפגע קשות. לפי המטה לקידום טבעונות בצה"ל, לאחר האירוע, המפקדים פעלו להסתיר את האירוע ובמצ"ח סירבו לפתוח בחקירה על אף שמדובר בעבירה פלילית - הריגת חיית בר מוגנת.
2 צפייה בגלריה
עטלף שנהרג על ידי חיילים
עטלף שנהרג על ידי חיילים
דובר צה"ל: "האירוע יתוחקר"
(קרדיט: באדיבות עמותת עטלף)
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך תרגיל צבאי נתקלו חיילי צה"ל בלהקת עטלפים ונאלצו לפגוע באחד מהם כחלק מההתגוננות מפניו, כתוצאה מכך העטלף מת. האירוע יתוחקר".
יובל חיורוני, מנהל המטה לקידום טבעונות בצה"ל ציין כי "מדובר במקרה מזעזע של הריגת גור עטלפים שהוא חיית בר מוגנת, אשר טופל במסירות על ידי המתנדבים של עמותת עטלף לאחר שאמו נהרגה. האופן שבו התבצע המעשה, בעוד מנהלת העמותה מתחננת בפני הלוחמים מיחידת לוט"ר בשיחת טלפון שיאפשרו לה להשיב אותו אליה, הוא מחריד. אנו דורשים ממצ"ח להתערב ולפעול בנחישות לאיתור החשודים במעשה ולהעמידם לדין על הפשע שביצעו, ומצה"ל לפעול למניעת הישנות מקרים כאלה בעתיד באמצעות חינוך והסברה ולסייע לבעלי חיים במצוקה, לא לפגוע בהם".