מבזק החדשות הטובות
(צילום: אבי חי)


נפתח עם הניצחון המשפטי של דובי הקוטב. בית הדין לערעורים בארה"ב הכריע לאחרונה נגד המשך הפרויקט לקידוחי נפט בים הארקטי, שקיבל אישור ראשוני מממשל טראמפ ב-2018.
הפרויקט עלול היה לפגוע קשות בבתי הגדול של דובי הקוטב, כמו גם במגוון גדול של בעלי חיים נוספים. ההתנגדויות הרבות לפרויקט, נוכח משבר האקלים המחמיר, עשו את שלהן והערעור שהגישו פעילי הסביבה בשם הדובים הלבנים התקבל.
ועוד חדשות טובות לפעילי הסביבה. נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן, הבטיח כי ארצו תחזור להסכם האקלים שנחתם בפריז ב-2015, הסכם ממנו פרשה ארה"ב לאחר בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מכאן, לאפשרות של כל אחד מאיתנו להיות הכי קרובים להיסטוריה. יוון פותחת את המוזיאון הראשון שלה מתחת למים, ומציעה למבקרים להיות על ספינה טרופה שכיכבה באחת המלחמות הגדולות שלה. כך התיירים יכולים לא רק לצלול עשרות מטרים מתחת לפני הים, אלא גם 2,500 שנה אחורה בזמן.
הצלילה היא עד לעומק של 24 מטרים, כך שתוכלו לצפות מקרוב בספינה, ואפילו לראות את התכולה העתיקה שלה. תוסיפו לזה אזור ימי מרהיב עם למעלה מ-300 מיני דגים, כלבי ים ואלמוגים יפהפיים, והגעתם לגן עדן וכל זה ביוון - שעתיים טיסה מפה. בינתיים מדובר בפיילוט, הפתיחה הרשמית, ביוני 2021. יש למה לצפות.
3 צפייה בגלריה
המוזיאון התת ימי
המוזיאון התת ימי
המוזיאון התת ימי
(צילום: BLUEMED Interreg Atlantis Consulting Partner)
ונסיים עם סיפור מרגש עד דמעות שמגיע אלינו מצבא סין. שם גולדן רטריבר בן 3 בשם דה מאו, הצליח להקסים אפילו את החיילים הקשוחים ביותר, כשסירב לתת לקצין המטפל שלו, לפרוש מתפקידו.
אחרי שמונה שנים בשורות צבא סין, הגיע זמנו של הקצין ג'יה צ'ואן להשתחרר, אלא שדה מאו שהפך בהדרכתו של ג'יה לכלב חיפוש והצלה, התקשה לקבל את העובדה שחברו הטוב ביותר ישאיר אותו לבד.

3 צפייה בגלריה
לא נתן לחייל לפרוש
לא נתן לחייל לפרוש
לא נתן לחייל לפרוש
(צילום: הטלוויזיה הסינית)
בתמונות ניתן לראות איך הוא מצליח להשתחרר מהרצועה שלו, קופץ על ג'יה, ומסרב לתת לו ללכת. הסרטון פורסם על ידי הצבא הסיני כדי להראות את החברות האמיצה והאמיתית שיכולה להיווצר בין האדם לכלב, כדי שעוד אנשים יקבלו השראה לשרת כך את המדינה. נקווה שעוד יתאחדו באזרחות.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי