*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים

תואר שני בטיפול באמנויות – טיפול בפסיכודרמה בקריה האקדמית אונו
(צילום: ירון שרון)

רוצים לגעת בנפש של אנשים אחרים ולנסות לשפר את איכות חייהם? הכירו את התואר השני בטיפול באמנויות – טיפול בפסיכודרמה בקריה האקדמית אונו – שבו גם לומדים באופן תיאורטי וגם מתנסים בשטח.
ד"ר דפנה ליבר, אחראית תוכנית תואר שני לטיפול באמנויות, סיפרה על הלימודים: "אני חושבת שהתשובה לשאלה למה כדאי ללמוד את התחום הזה, היא שילוב של כמה מרכיבים. דבר ראשון הלימודים האלה הם איזשהו מסע לתוך ה'אני', להכיר קצת מי אני, מאיפה באתי. אחרי הלמידה הפנימית הזאת, לקחת את הדבר שגיליתי, את היכולות האלה - ומהם ללמוד איך עובדים עם אנשים אחרים בעבודה טיפולית".
היא אמרה שמדובר בתואר מיוחד, השונה מתארים אחרים. "אחד הדברים שמאפיינים אותו זה שהוא משלב גם לימודים תיאורטיים, אבל הוא משלב גם הרבה מאוד התנסות", סיפרה ד"ר ליבר. "הייחוד הזה, בשילוב שבין החלק התיאורטי והחלק המעשי - הוא מה שמייחד את הלימודים ומאפשר להם גם להיות משמעותיים, אבל גם להיות מאוד יישומיים אחר כך כשיוצאים לעולם האמיתי".
במהלך התואר הסטודנטים נחשפים למגוון כלים דרך האמנות. "לכל מה שקשור לעבודה עם אומנות ועם תנועה ועם פסיכודרמה ועם דרמה ועם מוזיקה ובעצם זה נותן להם ארגז כלים מאוד רחב כשהם יוצאים לפגוש את האוכלוסיות השונות שבהם הם מטפלים", אמרה האחראית על התוכנית. "זה יכול להיות עבודה עם ילדים, עבודה עם בתי ספר, עם אוכלוסיות מבוגרות".
תוכנית הלימודים כוללת יום לימודים מרוכז וארוך במהלך השבוע ויום נוסף או כמעט יום שלם עם התנסות בשטח. ד"ר ליבר: "בעצם כבר מהשנה הראשונה הסטודנטים פוגשים אוכלוסיות, פוגשים מטופלים, פוגשים אנשים שאיתם עובדים, כדי להכיר את השדה ולתרגל בפועל את הכלים שנרכשו ביום הלימודים בקמפוס".
ומה ניתן לעשות אחרי סיום הלימודים? ד"ר ליבר: "אחרי התואר בעצם העולם פתוח לסטודנטים שלנו, כיוון שהתחום שהם מביאים הוא היום העולם של הבעה ויצירה. היום מבינים שזה הכלי שבו צריך לעבוד עם אנשים כשהמילים לא מספיק פועלות, ולכן היום בכל מערכת החינוך, במערכות הבריאות ובמוסדות ובגופי רווחה, מחפשים ומחכים למטפלים בהבעה ויצירה, שהגיעו אחרי ההכשרה ואחרי הסטאז' על מנת לעבוד עם האוכלוסיות האלה".
ד"ר ליבר הוסיפה כי "התואר הזה מיועד לאנשים שמרגישים שיש להם משהו לתת לאחרים, שהם רוצים לגעת בנפש של אנשים אחרים ואולי להביא איזשהו שינוי או ליצור איזושהי איכות חיים מיטיבה עבור אוכלוסיות אחרות כאלה, שזה ליווה אותם בדרך, זה האנשים שאנחנו מחפשים למסלול הזה, אלו האנשים שיפיקו הכי הרבה מהלימודים".