תחום המחקר של ד"ר פלורה וינסנט, פוסט-דוקטורנטית במעבדתו של פרופ' אסף ורדי במכון ויצמן למדע, הוא מיקרוביולוגיה ימית. היא נולדה בדרום צרפת בעיירה ליד מרסיי. זיכרונות ילדות של חופשות בחופי ים שטופי שמש הובילו אותה, לדבריה, לבחירה במסלול מחקרי זה. לאחר שסיימה תואר ראשון באגרונומיה, בילתה שישה חודשים במכון אוקינאווה למדע וטכנולוגיה ביפן – שבמהלכם חקרה אלמוגים עם פיזיקאים – והקדישה עוד שישה חודשים לחקר מיני דגים בשונית אלמוגים בפולינזיה הצרפתית, היא השתכנעה שמיקרוביולוגיה ימית זה הכיוון שלה. את הדוקטורט בתחום היא סיימה באקול נורמל סופרייר בפריז.
במעבדתו של פרופ' ורדי היא חוקרת אצות חד-תאיות מסוג אמיליאנה האקסלי. השינויים העוברים על אצות חד-תאיות באוקיינוס הינם מהדרמטיים ביותר בכדור-הארץ – פריחות ענק המכסות קילומטרים רבים קורסות בתוך שבועות מבלי להותיר זכר. כשהן פורחות, אצות אלה, המכונות פיטופלנקטון, מספקות כ-50% מהחמצן בעולמנו, יש להן השפעה מכרעת על מחזור הפחמן באוקיינוס והן הבסיס לכל שרשרת המזון הימית. המחקר של פלורה מתמקד במתקפות נגיפיות על אצות אלה במטרה להבין את הדינמיקה של ההדבקה בנגיף ברמת האצה הבודדת.
"הקלות שבה מתקשרים כאן אחד עם השני – בתוך המעבדה וגם עם חוקרים ממעבדות אחרות – תרמה מאוד לחוויית המחקר שלי. התקשורת הזו מובילה לשיתופי פעולה חשובים וגם משפרת ומאיצה את תהליך המחקר והלמידה. נהניתי גם מכך שהמדענים כאן שואלים הרבה שאלות ובצורה ישירה. זה הופך את המחקר לדינמי ומרתק", אמרה ד"ר וינסנט. "חוויות המחקר החזקות ביותר מהשהייה שלי כאן הן מסעות המחקר לאיסוף נתונים שבהם זכיתי להשתתף – במאי 2018 בנורבגיה וביוני 2019 על סיפון ספינת המחקר טארה. את נמצאת בתנאי בידוד על ספינת מחקר, לצד צוות חוקרים מצומצם, עובדת סביב השעון על דברים שמרתקים אותך – זו חוויה אינטנסיבית למדי. 'האני האמיתי' שלך ושל האחרים נחשף לגמרי, וזה הופך את תהליך המחקר למשהו מיוחד ולהרפתקה מדעית בלתי נשכחת. מחקר בשטח שונה ממחקר במעבדה ותורם המון להבנת התהליכים שאנחנו חוקרים והשפעתם על הסביבה הימית".
לדבריה, "כמדענית הסקרנות שלי היא אין-סופית. אני מתעניינת כמובן בביולוגיה ימית ובהשפעה שלה עלינו, אבל גם בהרבה תחומי מחקר אחרים. ילהיב אותי מאוד למשל לחקור כיצד תמנונים משנים את צבעם או לגלות מיני צמחים חדשים, מעניינים אותי גם האבולוציה של השפה, שינויי אקלים ולימודי מגדר. בזמני הפנוי אני אוהבת לטייל עם חברים, לשחות בים – ותמיד בסוף להתווכח על נושאים חברתיים".
ד"ר וינסנט גם פעילה מאוד בתחום החינוך המדעי. לפני כשמונה שנים הקימה עם עמיתה שלה בצרפת ארגון ללא מטרות רווח, שמטרתו להעלות את המודעות לשוויון מגדרי במדע. הן פיתחו הרבה מאוד סדנאות ותכנים למורים ולסטודנטים בנושא זה, והפעילות נמשכת ומתרחבת משנה לשנה. באחרונה הן פרסמו ספר בצרפתית על הטיות מגדריות של אלגוריתמים.
מאז פרוץ מגיפת הקורונה היא פעילה מאוד בתחום החינוך המדעי ברשתות החברתיות ובהרצאות זום. "חשוב לי להעביר את המסר שמדע זה עבודה קשה ומאומצת הכוללת הרבה מאוד התרגשות, הוא מיועד לבנות ולבנים, ומטרתו – להבין את העולם שלנו טוב יותר ולנסות לשפר אותו".
לגבי העתיד, היא שואלת בהומור אם זה הגיוני בכלל לתכנן קדימה בתקופה כזאת. בכל מקרה היא מתכננת להמשיך להרצות על מדע באירופה ובישראל וגם למצוא משרה באקדמיה. "אני חושבת שיש עוד הרבה מאוד מה לגלות על יצורים חד-תאיים באוקיינוס, ואת זה בדיוק אני רוצה להמשיך לחקור".