מבזק החדשות הטובות
(צילום: שחר גולדשטיין)



ב-21 במרץ, יומיים לפני שנלך לקלפיות בפעם הרביעית בשנתיים האחרונות, יחלוף ממש בסמוך לכדור הארץ אסטרואיד שגודלו דומה לזה של גשר שער הזהב בסן פרנסיסקו.
מדובר באסטרואיד הגדול והמהיר ביותר שחולף קרוב אלינו בתקופה האחרונה. אף על פי שהוא מוגדר על ידי נאס"א כאסטרואיד שעלול להיות מסוכן (בעיקר בגלל גודלו), המומחים אומרים שאין מה לדאוג ואין סיבה להיבהל, כי למזלנו הוא יעבור במרחק בטוח של כ-2 מיליון ק"מ מכדור הארץ.
לפי נאס"א, אורכו של האסטרואיד שזכה לשם 2001 FO32 הוא בין 800 ל-1,700 מטרים. הוא צפוי לעבור בנקודה הקרובה לכדור הארץ ב-21 במרץ ב-18:03 (שעון ישראל). בנאס"א הסבירו כי אסטרואידים שעלולים להיות מסוכנים, נמצאים במהלך מסלולם במרחק של פחות מ-4,650,000 ק"מ מכדור הארץ ושאורכם יותר מ-140 מטרים - כך שהאסטרואיד הזה עונה על שתי ההגדרות. החדשות הטובות, כאמור, הן שהאסטרואיד לא יהווה סכנה לכוכב הלכת שלנו במעברו הנוכחי.
האסטרואיד, שהתגלה בשנת 2001, צפוי לחלוף שוב סמוך לכדור הארץ ב-22 במרץ 2052 וגם ב-23 במרץ 2103.
ועכשיו, מה קורה כשפינגווין זורק את הטוקסידו השחור לטובת חליפה צהובה ונדירה? צלם חיות הבר איב אדמס פרסם צילומים מרהיבים ונדירים שלו מסוף 2019, שבהם הוא תופס בעדשת המצלמה פינגווין מלכותי, אבל ייחודי במינו.
3 צפייה בגלריה
הפינגווין הצהוב
הפינגווין הצהוב
הפינגווין הצהוב
( צילום: Yves Adams)
על פי מומחים, מדובר בפינגווין אחד, הראשון שנמצא אי פעם ונראה כך - ואי אפשר לפספס אותו כי הוא כל כך בולט, במיוחד בתוך קהילה של כ-120 אלף פינגווינים שהיו בסביבתו. גם לפינגווין המלכותי "הרגיל" יש נגיעות צהובות, ולפינגווין צהוב העין, אבל כזה – המומחים טרם ראו.
הצבע המיוחד נגרם ככל הנראה בגלל מום שיוצר פיגמנטציה ומביא לחוסר צבע. עכשיו, אדמס, צלם טבע שראה כמעט הכול, כתב על המפגש - שזה כמו לזכות בלוטו של הטבע.
3 צפייה בגלריה
שונה בנוף
שונה בנוף
שונה בנוף
( צילום: Yves Adams)

ולסיום, שימו לב לבר המזל הזה באוסטרליה – הקואלה הראשון בעולם שקיבל רגל תותבת במיוחד בשבילו.
טריומף הקואלה נולד ללא רגל ימין ולכן התקשה לבצע פעולות פשוטות שכל קואלה יכול לעשות, כמו לגרד בגוף או לטפס על עצים.
3 צפייה בגלריה
הקואלה והתותב
הקואלה והתותב
הקואלה והתותב
(צילום: רויטרס)
אבל הישועה הגיעה – ואתם לא תאמינו מאיפה – ממומחה לשיניים תותבות, שנענה לאתגר ופיתח תותב מיוחד שפתר לקואלה המתוק את הבעיה.
בתחילת השנה הנוכחית התותבת הוצמדה לטריומף ומאז, אומרים המטפלים שלו, מדובר בקואלה אחר לגמרי. שיניים תותבות – מי היה מאמין.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי