*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים

תואר ראשון בהפרעות בתקשורת הקריה האקדמית אונו

קלינאי תקשורת הוא המקצוע המדורג במקום ה-11 ברשימת המקצועות המבוקשים ביותר בארצות הברית. הסיבות לכך הן מגוונת, החל מאפשרויות העבודה המגוונת, העבודה לצד אנשי מקצוע ממגון תחומים בחזית המדע והכי חשוב – הסיפוק המקצועי העצום.
בקריה האקדמית אונו מתקיימת תוכנית לימודים לתואר ראשון בהפרעות תקשורת. ד"ר חנה פוטר-כץ, ראש החוג בהפרעות בתקשורת בקריה האקדמית אונו, סיפרה על חשיבות התחום: "קלינאות תקשורת זה מקצוע שהוא מרתק. הוא מאפשר שילוב בין ידע מדעי, טכנולוגי, מחקרי עדכני, לבין ידע קליני. הוא נותן גם את הפן של יחס מטפל-מטופל, קשר עם אנשים - כשהשילוב הזה, לדעתי, הוא שילוב מנצח".
ד"ר פוטר-כץ סיפרה על הייחודיות של התואר: "התואר הוא קודם כל הדגש שאנחנו שמים על היישומיות, ועל ההכנה הקלינית של הסטודנטים שלנו, שזה דבר שמושקע בו עמל רב וליווי מאוד אינטנסיבי של הסטודנטים. יש לנו גם שימוש במרכז הסימולציות, שלא קיים באף מסגרת אחרת בארץ".
ומה אומרים הסטודנטים? מור וולוביץ', סטודנטית להפרעות בתקשורת, אמרה: "החוויה מהתואר היא חוויה מאוד חיובית. היינו מוקפות במשך שלוש שנים וחצי בסגל מרצים מדהים. כל אחת מהן היא אשת מקצוע נהדרת. רכשנו כלים במהלך הזמן הזה. כלים פרקטיים, תאורטיים ומעשיים. אנחנו מרגישות שאנחנו מוכנות לצאת לדרך עם הרבה ידע ורצון".
תום בן דב, סטודנטים להפרעות בתקשורת, הוסיפה: "החוויה שלי מהתואר הייתה חוויה מדהימה. הכרתי המון חברות ומרצים ומרצות טובים - אחד-אחד. רכשתי המון ידע מקצועי, תיאורטי ופרקטי. בסופו של דבר, אחרי כמעט ארבע שנים, אני יודעת שעשיתי בחריה מצוינת".
ומה לגבי תעסוקה בעתיד? בן דב פירטה: "מבחינת אופציות תעסוקתיות, המגוון הוא רחב מאוד. בתי חולים, קופות חולים, מכונים להתפתחות הילד, מכוני שמיעה, עבודה בעמותות, משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד הביטחון".

פורסם לראשונה: 21:02, 19.05.21