מעצרם של השלושה
(צילום: משטרת ישראל)

כתב אישום הוגש אתמול (ד') נגד שלושה גברים - תושבי כפר קאסם ויישובים בדואים בדרום הארץ - בגין גניבת 88 עיזים וכבשים מהיישוב ראמה שבגליל. לפי כתב האישום, השלושה, בשנות ה-20 ו-30 לחייהם, שינו את מבנה תא המטען במשאית והתעללו בבעלי חיים באופן שדחקו אותם בתנאי צפיפות גבוהים ובלי אוורור ראוי.
2 צפייה בגלריה
מעצר חשודים בהתעללות בעלי חיים
מעצר חשודים בהתעללות בעלי חיים
חלק מבעלי החיים בנמצאו במשאית
(צילום: דוברות המשטרה )
בסוף החודש שעבר התקבל מידע מודיעיני בדבר גניבה של עשרות כבשים ועיזים מהיישוב ראמה. עם קבלת המידע, בלשי מג"ב עצרו סמוך לרמת ישי משאית שהובילה את הצאן וכלי רכב ששימש לביצוע העבירה ובתוכו החשודים.
2 צפייה בגלריה
מעצר חשודים בהתעללות בעלי חיים
מעצר חשודים בהתעללות בעלי חיים
משאית הנאשמים
(צילום: דוברות המשטרה )
בחיפוש במשאית נמצאו 50 עיזים, 30 גדיים קטנים ושמונה כבשים בשווי מוערך של כ-100 אלף שקל. כמה שעות לאחר מעצר החשודים התקבלה תלונה מהחקלאי על הגניבה.
השלושה, שנעצרו בעקבות חקירה שנערכה ביחידה המרכזית של מג"ב, הפועלת בצפון ובמרכז הבינה הארצי של משמר הגבול - הואשמו בבית המשפט השלום בעכו בעבירות של גניבת בקר וצאן, הסגת גבול פלילית, התעללות בבעלי חיים, הובלה לא חוקית של בעלי חיים, שינוי רכב ועוד. בנוסף לכך, נגד השלושה הוגשה גם בקשה למעצר עד לתום ההליכים.
במשמר הגבול שלחו מסר לעבריינים: "למשמר הגבול יכולות טכנולוגיות מתקדמות ובשילוב של כוחות מבצעיים מיומנים בשטח פועלים הלוחמים יום ולילה בכדי לשמור על ביטחונם ורכושם של החקלאיים במדינה".