"פני צלקת", אריה משמורת מסאי מארה שבקניה, מת לפני כמה ימים והוא בן 14. האריה הפך למפורסם בשל רעמתו העשירה והצלקת שעל עינו הימנית. האריה הופיע גם בסדרה Big Cats של ה-BBC, ויש לו עמודים משלו ברשתות החברתיות ואפילו ערך בוויקיפדיה.
3 צפייה בגלריה
האריה Scarface
האריה Scarface
צלקת על עינו הימנית ורעמה אדירה
(צילום: Shutterstock)
האריה, שמת בנסיבות טבעיות, שרד לא פעם ניסיונות הרג - בין היתר מצד אדם משבט המסאי שהגן בחנית על העדר הבקר שלו.
הוא "שלט" על טריטוריה ענקית בין מחנות מלייקה לאשניל, שנמצאים בשמורה הקנייתית, באזור שהיה משותף בעבר לו ולשלושת אחיו: מוראני, סיקיו והאנטר.
3 צפייה בגלריה
האריה Scarface
האריה Scarface
קיבל טיפול גם מווטרינרים
(צילום: Shutterstock)
יחד הם נחשבו ל'ארבעת המוסקטרים' ועמדו בראש להקת אריות שכללה גם תשע נקבות, מספר גורים ועוד כמה זכרים צעירים. למעשה, הצלקת שעל פניו נגרמה כתוצאה מפשיטה על השטח בשנת 2012, עם אחיו כשהיה בן ארבע.
במהלך השנים, אפילו וטרינרים טיפלו בפצע שעל עינו כשהוא נפתח ומנעו את זיהומו. "הוא היה ייחודי למדי ושלט בשטח כל כך הרבה זמן עם המראה הייחודי והאישיות שלו. הייתי אומר שהוא היה האריה המפורסם ביותר בעולם", אמר צלם הטבע ג'ורג' לוגן, שתיעד את "פני צלקת" במצלמתו.
3 צפייה בגלריה
האריה Scarface
האריה Scarface
מת בשלווה
(צילום: Shutterstock)
בחודשים האחרונים "פני צלקת" הפך יותר ויותר רזה ושברירי ולבסוף מת בשלווה ב-11 ביוני. "בשעה 13:00, ביום שישי, 11 ביוני, 'פני צלקת' נשם את נשימתו האחרונה. הוא מת בשלום, בלי שום הפרעה מצד כלי רכב או צבועים. היינו הרכב היחיד ששהה במקום לצידו, בתקווה להעניק לו את הכבוד לו הוא ראוי, משום שמדובר באחד האריות הזכרים האייקוניים הגדולים של אפריקה. אין ספק שהאגדה שלו תחיה לנצח", נמסר בהודעה מטעם ארגון Mara Predator Conservation Programme, כמו גם ארגון The World Heritage Species שתיאר את האריה כ"אגדה".
כיום, האריות נמצאים בסכנת הכחדה חמורה וממשית במדינות יבשת אפריקה – מה שמסביר את היעלמותם מ-95% מהשטחים שבהם שהו, עד כדי כך שמומחים משערים כי ישנם רק כ-20 אלף אריות בטבע שברחבי העולם.