*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים

תואר שני במנהל עסקים עם התמחות באקטואריה וניהול סיכונים
אקטואריה היא תחום חשוב ומבוקש, ואחד התפקידים החשובים של העובדים בתחום הוא בין היתר לחזות יכולת של גוף מבטח לעמוד בהתחייבויות עתידיות שלו – גם בעתיד. בנוסף, מדובר בתחום שבו יש דרישה בגופים פיננסים נוספים. הכירו את התואר השני במנהל עסקים בהתמחות באקטואריה ובניהול סיכונים.
פרופ' אריה גביוס, דיקן הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו, אמר: "זה תחום מרתק. זה תחום מאוד מאוד מעניין ומבוקש, שבו יש מחסור אדיר בכוח אדם. יש משכורות מאוד מאוד גבוהות לבוגרים. מעבר לכך, בוגרי התואר, אלה שיעמדו בבחינות שלקראתם אנחנו מכשירים למעשה, יקבלו תעודה שמאפשרת להם להיות אקטואר בכל מקום בעולם ולא רק בישראל".
ד"ר עידו קאליר, ראש ההתמחות באקטואריה וניהול סיכונים בקריה האקדמית אונו, הוסיף על חשיבות התחום: "ההתמחות באקטואריה וניהול סיכונים מאפשרת לכל מי שיסיים את הלימודים, לעסוק במקצוע מאוד מדויק – כאקטואר וכמנהל סיכונים. כל מי שנמצא בשוק הפיננסי יודע בדיוק כמה אקטואר חשוב לכל חברה פיננסית או ביטוחית".
ומה לגבי מתכונת הלימודים? פרופ' גביוס פירט: "נותנים קודם כל את התשתית, לא רק של מנהל עסקים, אלא את הכלים הנדרשים בסטטיסטיקה ובמימון. מדובר בכלים מתקדמים, שמאפשרים בעצם לסטודנט לפתח את הכלים הנדרשים גם כדי להיות אקטואר וגם כדי להיות מנהל סיכונים".
בעניין זה הוסיף ד"ר קאליר: "הכלים שהסטודנטים מקבלים בתואר, אלו הכלים שאקטואר טוב צריך – מתמטיקה וסטטיסטיקה והרבה תוכנית רלוונטיות ל-2021. צריך לדעת להיות מנהל סיכונים טוב ולדעת להבדיל בין עיקר לטפל. וכן, צריך לדעת גם להיות מנהל טוב".
ד"ר קאליר הוסיף כי מדובר בתוכנית לימודים שנמשכת שנתיים מלאות. "התואר מיועד לבוגרי מדעי הטבע, מדעים מדויקים, כלכלה, סטטיסטיקה, ראיית חשבון, וכל מי שיש לו ראש ריאלי".
ומה ניתן לעשות לאחר סיום התואר? פרופ' גביוס פירט: "בוגרי התוכנית מיועדים לעבודה בארגונים שבהם יש מנהלי סיכונים, כמו מחלקות אשראי בתוך הבנקים, חברות ביטוח וכל גוף שצריך מנהל סיכונים". על התואר בקריה האקדמית אונו, הוא הוסיף: "התואר באקטואריה וניהול סיכונים הוא תואר ייחודי. אין התמחות כזאת במנהל עסקים בארץ. התואר לא רק מכשיר את הבוגרים להיות אקטוארים, אלא גם לקראת המבחנים הבינלאומיים שנעשים על ידי חברה בלונדון, מבחן שמי שעובר אותו יכול לעבוד בכל מקום בעולם במקצוע".
ד"ר קאליר הוסיף: "התוכנית נבנתה עם מרצים מהתעשייה, כך שמי שיסיים את התואר יוכל להשתלב במקומות העבודה הטובים ביותר".
*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים