שיגור מאויש שני מאדמת ארצות הברית של SpaceX: ארבעה אסטרונאוטים - שלושה אמריקנים יפני - יצאו הלילה (יום ב') בשעה 2:27 (שעון ישראל) למשימה בת כחמישה חודשים בתחנת החלל הבינלאומית. הארבעה שוגרו בחללית דרגון באמצעות משגר פלקון 9. ynet העביר בשידור חי את השיגור מבסיס החלל בקייפ קנוורל שבפלורידה.
4 צפייה בגלריה
השיגור הלילי לחלל מפלורידה
השיגור הלילי לחלל מפלורידה
השיגור הלילי לחלל מפלורידה
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
האסטרונאוטים 11 דקות לאחר השיגור לחלל
האסטרונאוטים 11 דקות לאחר השיגור לחלל
האסטרונאוטים 11 דקות לאחר השיגור לחלל
(צילום: AFP)
לאחר דחייה של יממה, בשל תנאי מזג האוויר, שוגרה החללית בהצלחה. כעשר דקות לאחר השיגור נחת משגר הפלקון על משטח באוקיינוס האטלנטי. SpaceX משתמשת במשגרים המשומשים לשיגורים נוספים לחלל, אך במשימות מאוישות נעשה שימוש רק במשגרים חדשים.
ארבעת האסטרונאוטים הם מייקל הופקינס, שאנון ווקר וויקטור גלובר - שלושתם אסטרונאוטים של סוכנות החלל האמריקנית וסואיצ'י נוגוצ'י היפני. נאס"א, ששידרה את השיגור בשידור חי, פרסמה גם תמונות מתוך החללית שבה נראו ארבעת האסטרונאוטים יושבים בכיסאות מרווחים.
עבור גלובר זו משימה ראשונה בחלל, הופקינס וגם ווקר כבר היה במשימה אחת ואילו עבור נוגוצ'י זו משימה שלישית מחוץ לכדור הארץ.
מתכוננים לשיגור החללית, אתמול
(צילום: נאס"א / רויטרס)

הופקינס (51), מפקד החללית, היה 166 ימים בתחנת הבינלאומית בשנים 2013 ו-2014. הוא גם השתף בשתי הליכות חלל, שנמשכו יחד מעל 12 שעות. ווקר (55) שהתה במשך 143 ימים בתחנת החלל הבינלאומית בשנים 2010 ו-2011. גלובר (44), טייס ניסוי לשעבר בחיל האוויר האמריקני, יצא למשימה בחלל בפעם הראשונה בחייו.
נוגוצ'י (55) כבר היה בחלל פעמיים. ב-2005 הוא היה מצוות משימה במעבורת החלל דיסקברי ואילו בשנים 2009 ו-2010 הוא היה בתחנת החלל הבינלאומית.
4 צפייה בגלריה
האסטרונאוטים לפני השיגור
האסטרונאוטים לפני השיגור
האסטרונאוטים לפני השיגור. מימין לשמאל - נוגוצ'י, הופקינס, גלובר ו-ווקר
(צילום: AP)

4 צפייה בגלריה
נערכים לכניסה לחללית
נערכים לכניסה לחללית
נערכים לכניסה לחללית
(צילום: AP)
בסוף אוגוסט הסתיים הניסוי המאויש של חללית דרגון, אז נחתו באוקיינוס האטלנטי שני האסטרונאוטים האמריקנים דגלאס (דאג) הרלי ורוברט (בוב) בנקן. לאחר הנחיתה נשמע קול ברקע, שאמר: "תודה שטסתם SpaceX".
בחללית של SpaceX ארבעה מושבים מרווחים, לעומת שלושה מושבים צפופים בחלליות סויוז של רוסיה. מ-2011, אז הסתיים פרויקט מעבורות החלל, נאלצה ארצות הברית לשגר אסטרונאוטים בחלליות רוסיות. בשנים האחרונות פנתה נאס"א לחברות פרטיות על מנת שיפתחו חלליות, שבהן ישוגרו אסטרונאוטים לתחנה הנמצאת כ-400 ק"מ מעל כדור הארץ. כאמור, בחודש מאי היה הניסוי המאויש הראשון והוא הסתיים באוגוסט. פרט ל-SpaceX מפתחת גם חברת בואינג חללית, שאמורה לשאת אסטרונאוטים בעתיד הקרוב לתחנת החלל הבינלאומית.
פורסם לראשונה: 02:20, 16.11.20