מבזק החדשות הטובות
(צילום: שחר גולדשטיין)


הגרנד קניון בארה"ב מוכר לכולנו כפלא טבע מרשים, אבל התמונות הבאות, בואו נאמר - משאירות לו אבק.
הגרנד קניון של מאדים (ואליס מארינריס) נחשף בתמונות חדשות ומרהיבות. מדובר בקניון הגדול ביותר במערכת השמש (לפחות מאלו שאנחנו מכירים) – אורכו 4,000 קילומטרים, כמעט פי 10 מהגרנד קניון, עומקו עשרה קילומטרים והוא לוקח בהליכה את הקניון היבשתי העמוק ביותר הקיים בכדור הארץ בטיבט ורוחבו כ-200 ק"מ.
3 צפייה בגלריה
הקניון הגדול ביותר במערכת השמש בתמונה חדשה
הקניון הגדול ביותר במערכת השמש בתמונה חדשה
הקניון הגדול ביותר במערכת השמש בתמונה חדשה
(צילום: נאס"א/אוניברסיטת אריזונה)
כעת, באמצעות מצלמה עם רזולוציה גבוהה מאוד, הצליחו מדעים לצלם תמונות תקריב של הקניון – ומדובר באמת בתמונות עוצרות נשימה.
נמשיך עם חדשות מקליפורניה, שם פיל גרן שחה להנאתו בים. לפתע הוא הרגיש שמשהו מושך אותו בסנפיר. הוא הביט מטה כדי לראות מה בדיוק מתרחש ואז הוא הבחין בכריש, צעיר אמנם, אבל בכל זאת כריש.
גגן התעשת, הצליח לשחות אל החוף והתריע בפני המצילים על הטורף במים, ואלו פינו את שאר המתרחצים. כשהביט בסנפיר שלו, הוא ראה את ניסיונות הנשיכה של הכריש. לטענתו מדובר במזל גדול כי בדיוק באותו היום הוא לבש סנפירים שחורים, שארוכים יותר מהסנפירים הקבועים שלו – כך שיכול להיות שאם הוא היה עם סניפרים אחרים, הכל עלול היה להיגמר אחרת.
3 צפייה בגלריה
הסנפיר ששרד
הסנפיר ששרד
הסנפיר ששרד
(צילום: פיל גר)

ולסיום, ריצה קלה – עשיתם הבוקר? חברת אדידס הודיעה שתשיק נעלי ריצה שעשויות מפטריות. כן, הנעליים יהיו מיוצרות מבסיס צמחי של "עור" העשוי מפטריות. יצרנית מוצרי הספורט הגדולה באירופה משנה את הקו ולוקחת ברצינות את כל עניין המחזור ואיכות הסביבה, כך שעם שילוב הפטריות - הסטן סמית' החדשות שלכם עתידות להיות טבעוניות. רק אל תופתעו כשתמצאו את הכלב מנשנש לכם את אותן. אם הוא בעניין של פטריות.
3 צפייה בגלריה
נעלי פטריות
נעלי פטריות
נעלי פטריות
(צילום: מתוך אתר אדידס)
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי