השיגור בטיסת הזיכרון לחלל, לפני שנה

למנוחה ולנחלה, על הירח: ביולי 2021 מתוכנן שיגור רקטה מקייפ קנוורל שבפלורידה אל הירח, לאזור שנקרא לקוס מורטיס, בצידו הצפון-מזרחי. לצד המטענים הרבים על הנחתת הרובוטית פרגרין נמצאות גם קפסולות שכוללות אפר ודגימות DNA. עשרות משפחות שילמו לא מעט כסף כדי שדרכם האחרונה של אהוביהם (או לפחות של אפרם) תהיה אל הירח. אלו הסיפורים האישיים שלהם.
חברת סלסטיס DNA מיוסטון, שמספקת את השירות יוצא הדופן של טיסות זיכרון לחלל ולירח, מכנה את משימת לונה 02 "טיסת השלווה". צ'רלס צ'אפר, מייסד החברה, אמר כי השם הזה מרפרר הן למשימות אפולו (אפולו 11 נחתה בים השלווה שבירח) והן למנוחה האחרונה שתינתן למשתתפים בו, אחרי מותם.
לדבריו, "שירות לונה שלנו הוא מהפופולריים ביותר כי הוא מספק למשפחות ולחברים את התזכורת הקבועה בשמי הלילה למקום מנוחתו של האהוב". זו טיסת הזיכרון ה-18 של סלסטיס. החברה שיגרה דגימות סימבוליות של שרידי אפר לחלל, ופעם אחת גם לאדמת הירח.
3 צפייה בגלריה
ליאם אנאנד אודרי ג'יין לנגפורד מתו אפרם ישוגר לירח
ליאם אנאנד אודרי ג'יין לנגפורד מתו אפרם ישוגר לירח
אודרי ג'יין לנגפורד בת ה-10 וליאם אנאנד, בן 16. האפר - לירח
3 צפייה בגלריה
האפר יישאר על הירח
האפר יישאר על הירח
האפר יישאר על הירח
(צילום: איל לנזיני)
טיסת לונה 01 שלחה את אפרו של האסטרונום יוג'ין שומייקר לירח ב-1998. אחרי 19 חודשים שבהם חקר את הירח, רכב החלל פרוספטור התרסק במכוון במכתש ליד הקוטב הדרומי של הירח. זהו "קברו" של שומייקר.
מחיר "הזמנת מקום" בטיסת השלווה הוא 12,500 דולר, אבל אם ברצונכם לשלוח את האפר של אהובכם לירח, הפעם לפחות איחרתם את המועד. בנחתת יהיו שישה מכלים של סלסטיס, בכל אחת בין 10 ל-13 קפסולות.

"בכל מקום שנהיה, נצטרך רק להסתכל למעלה"

ברשימה נמצאים מהנדסי חלל, פועל בתעשיית הפלדה, בכיר בענף התעופה, מורה למתמטיקה בריטי, מורה כימיה אמריקני וגם סופר המדע בדיוני המפורסם ארתור סי קלארק, מחבר ספרי "אודיסאה בחלל". ב-1999 מהנדס החלל האמריקני ריק פליטר טס לסרי לנקה ואסף דגימות שיער של קלארק כך שהסופר (או שערו, יותר נכון) יוכל לטוס לחלל. הסופר האנגלי מת ב-2008 בגיל 90 בביתו בסרי לנקה.
3 צפייה בגלריה
שיגור ספייס איקס SpaceX פלקון כבד
שיגור ספייס איקס SpaceX פלקון כבד
שיגור פלקון לבד עם האפר, בשנה שעברה
(צילום: רויטרס)
מרתה ווסט, גיאולוגית חלל שסייעה לקבוע את המיקום המדויק שבו נחת האדם הראשון שהלך על הירח, נמצאת גם היא ברשימת "הטסים". איתה גם אודרי ג'יין לנגפורד, בת 10 שהלכה לעולמה בשנה שעברה, "הילדה האמיצה ביותר שאי פעם פגשנו", כפי שכתבה משפחתה, וליאם אנאנד, שנהרג בתאונת אופנוע בגיל 16. "ליאם הולך לחלל. בכל מקום שבו נהיה בעולם נצטרך רק להסתכל על הירח ולחייך", כתבה משפחתו באתר סלסטיס.
בשנה שעברה אפרם של 152 איש הושם ברקטה הענקית "פלקון כבד" ששוגרה על ידי חברת SpaceX ממרכז החלל קנדי בפלורידה. סלסטיס כינתה את אותו שיגור "טיסת מורשת", ואז נכתב כי כל משפחה שילמה 5,000 דולר כדי ששבעה גרם מהאפר יושמו ברכב החלל.