מבזק חדשות טובות 170621
(צילום: משה מזרחי)
נפתח את מבזק החדשות הטובות עם סיפור שנשמע לקוח מסרט, לא סתם סרט - שובר קופות! אוכלוסייה סודית של לווייתנים כחולים הסתתרו באוקיינוס ההודי ונחשפו באמצעות גלאי של פצצות גרעיניות.
כחלק מניתוח אקוסטי שנאסף על ידי גילוי פצצות גרעיניות מתחת למים, המדענים שמעו צלילים ייחודיים שבקעו מעמקי הים – כאלה שלא נשמעו בעבר. מדובר על אוכלוסייה שלמה של לווייתנים שהצליחה שלא להתגלות במשך עשרות שנים – וזאת למרות הגודל העצום של הפריטים שלה.
עכשיו אולי לכם זה נשמע בקטנה, אבל לעוסקים בתחום מדובר בממצא מדהים, בטח כשלוקחים בחשבון את הקושי למצוא היום בעולם לווייתנים כחולים, אז כאלה שנחשפים לראשונה אחרי עשרות שנים? עכשיו רק צריך לשמור עליהם.
3 צפייה בגלריה
נקבת לווייתן כחול וגור
נקבת לווייתן כחול וגור
נקבת לווייתן כחול וגור
(צילום: shutterstock)


חוקרים התקינו מחשב זעיר על חילזון וגילו כיצד הוא שרד כנגד כל הסיכויים. מדובר במין שנקרא פרטולה היאלינה Partula hyaline והוא חי רק בטהיטי, בדרום האוקיינוס השקט. שם, כך מסתבר, החילזון שרד הכחדה המונית. כל שאר מיני החלזונות באזור, יותר מ-50, נכחדו לחלוטין.
3 צפייה בגלריה
החילזון
החילזון
החילזון
(צילום: אוניברסיטת מישיגן)



אז איך הוא עשה את זה? בזכות המחשב הקטן בעולם שהודבק על הקונכייה שלו. חוקרים הצליחו להשיג נתונים שאיש לא הצליח להשיג לפניהם ואז התגלה בניגוד לשאר המינים שלא הצליחו לשרוד את תנאי המחייה על האי, כמו אקלים, או חיות טורפות אחרות, מסתבר שהמין הספציפי הזה יכול לספוג הרבה יותר אור שמש מהשאר, הוא מהיר יותר (באופן יחסי) ומטפס טוב יותר על עצים.
ולסיום, חדשות טובות לאדם שקנה ציור ב-4 דולר בחנות יד שנייה - וזה התגלה כאוצר.
3 צפייה בגלריה
הציור
הציור
הציור
(צילום: קאולי אבוט)
מסתבר שמדובר באיור של לא אחר מהזמר דיוויד בואי. הציור נקנה על ידי קאולי אבוט, ממרכז תרומות למוצרי בית בקנדה ובהמשך התגלה כחלק מסדרת ציורים שהזמר יצר בשנים 1997-1994. כעת, הציור מועמד למכירה וצפוי להגיע לסכום של עד 12 אלף דולר.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי