אפשר להירגע: סין הודיעה לפנות בוקר (יום א') כי הטיל, לונג מארץ' 5b, שיצא משליטה לאחר ששוגר לחלל בסוף החודש שעבר, התרסק באוקיינוס ההודי, סמוך לאיים המלדיביים. לפי דיווחים ברשת, זמן קצר לפני התרסקות הטיל, הוא נראה בשמי המזרח התיכון. מדובר בטיל ששוגר כשלב הראשון בבניית תחנת חלל סינית.
שיגור הטיל הסיני לונג מארץ' 5b

בסין אמרו כי הטיל התרסק בשעה 5:24 (שעון ישראל) באזור לא מיושב באוקיינוס, דרומית להודו וסרי לנקה. בסין הוסיפו כי רוב חלקי הטיל הענק נשרפו עם כניסתו לאטמוספירה.
הטיל הסיני, כפי שתועד מחיפה

הטיל הענק, ששוקל 21 טונות שוגר ב-29 באפריל מוונצ'אנג שבמחוז היינאן. אורכו כ-30 מטרים ומשקלו 21 טונות. לאחר שנכנס למסלול הוא חג סביב כדור הארץ במהירות של 27,600 קמ"ש ובגובה של יותר מ-300 ק"מ.
סין שיגרה בסוף החודש שעבר את לונג מארץ' 5b כדי להעביר לחלל את החלק הראשון בתחנת החלל שאותה היא מתכוונת להקים. אותו חלק, מודול, מכונה "טיאנהי" (הרמוניה שמיימית) ואמור להיות בעתיד – לאחר שהמבנה יושלם - המקום בחלל שבו יתגוררו שלושה אסטרונאוטים.
3 צפייה בגלריה
האזור שבו התרסק הטיל הסיני
האזור שבו התרסק הטיל הסיני
האזור שבו התרסק הטיל הסיני
(צילום: מתוך טוויטר)
בתקשורת הסינית דווח כי המדינה מתכוונת להשלים את בניית תחנת החלל, שמכונה "טיאנגונג" (ארמון שמיימי) בסוף 2022. סין מתכוונת להיות מעצמת חלל עד 2030, ולהקים את תחנת החלל המתקדמת מכולן.
ב"גרדיאן" נכתב כי שיגור זה הוא הראשון מ-11 שיגורים מתוכננים לבניית תחנת החלל, שצפויה להיות קטנה בהרבה מתחנת החלל הבינלאומית - 60 טונות לעומת 408 טונות.
3 צפייה בגלריה
 שיגור הטיל בסוף החודש שעבר
 שיגור הטיל בסוף החודש שעבר
שיגור הטיל בסוף החודש שעבר
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
סין שיגרה טיל דומה במאי שעבר כניסוי לקראת שיגור אסטרונאוטים לירח, וגם אז המשימה הסתיימה כשהטיל חוזר לכדור הארץ ללא שליטה. אז הוא נחת ליד החוף של מאוריטניה שבמערב אפריקה וזה היה העצם הגדול ביותר - שאין עליו שליטה - הנופל מהחלל לכדור הארץ מאז 1991.
"בפעם שעברה זה נגמר במוטות מתכת גדולים שהתעופפו בשמיים וגרמו נזקים לבניינים באפריקה", אמר ג'ונתן מקדואל, אסטרופיזיקאי מאוניברסיטת הרווארד. "הרוב נשרף בכניסה לאטמוספירה, אבל היו חתיכות גדולות של מתכת שפגעו בקרקע. למרבה המזל איש לא נפגע".