גור כלבים נמצא ברחוב עם מאות קרציות וטופל בהצלחה
(קרדיט: אגודת צער בעלי חיים בישראל )


גור כלבים כבן 3 חודשים נמצא לאחרונה משוטט בכפר שליד אריאל. הוא נאסף כשמאות קרציות עוטפות את כל גופו, ומצבו הרפואי רעוע.
את הגור מצאה דניאלה רוזי, תושבת חריש, בשבוע שעבר בשעות הערב. "נהגתי ובמקרה נכנסתי לאזור שבו היה הכלב. זה היה אזור שבו נוסעים מאוד מהר. אמא שלו ואחיו עברו את הכביש והוא קפא ולא עבר את הכביש. עצרתי את המכונית והרמתי אותו, הוא היה מלא בקרציות", אמרה רוזי. היא נחרדה לראות את מצבו הקשה, ואספה אותו אל רכבה. את שאר משפחתו לא הצליחה לאסוף. למחרת בבוקר, נסעה איתו לבית המחסה של אגודת צער בעלי חיים בישראל שבתל אביב. הגור נבדק במרפאת בית המחסה ונמצא שהיה מיובש, מורעב ומבוהל.
2 צפייה בגלריה
גור כלבים שנמצא ליד אריאל
גור כלבים שנמצא ליד אריאל
גור הכלבים שנמצא ליד אריאל
(צילום: באדיבות אגודת צער בעלי חיים בישראל)
מצבו השתפר לאחר ניקוי, אינפוזיה, מתן מזון ומים ומספר שעות התאוששות. בעוד כמה ימים, לאחר שיסיים את תהליך הניקוי, יסורס הגור, שקיבל את השם פייזר, והוא יהיה מועמד לאימוץ. פייזר הוא רועה גרמני מעורב, יהיה גדול, נוח מאוד לאילוף ומשפחה שאוהבת כלבים גדולים ויודעת לחנך גורים תזכה בחבר אמיתי לחיים.
לפי אגודת צער בעלי חיים בישראל, "גורים רבים נזרקים אל פתחי מזבלות ביישובים מרוחקים, ננטשים בשדות ובחורשות רחוקות כדי להיפטר מההמלטה הלא רצויה. המצב של הכלבים הנטושים יוצא מכלל שליטה ובתקופה זו של עונת ההמלטות המצב מחמיר עם הסבל הרב של מאות ואלפי גורים שנפלטים אל מעל הסבל".
ויקטוריה לופטמן יועצת האימוץ של האגודה ציינה כי "לצערנו, בתקופה זו של האביב, נקלטים באגודה עשרות גורים וכיום אנו מוצפים בגורים מהמלטות מיותרות. אנחנו כמעט על אפס מקום אחרי שבקורונה כמעט כל בית המחסה התרוקן מיושביו. והנה, כאילו לא היו אימוצים בכלל".
2 צפייה בגלריה
גור הכלבים לאחר הטיפול
גור הכלבים לאחר הטיפול
גור הכלבים לאחר הטיפול
(צילום: באדיבות אגודת צער בעלי חיים ישראל)
יו"ר אגודת צער בעלי חיים בישראל, הילמה שמושקוביץ: "כבר כמעט 40 שאני מתנדבת באגודה ופועלת בכל יום למניעת צער וסבל מבעלי חיים נטושים לא רצויים ולצערי הרב עם כל עשרות אלפי הכלבים המשוטטים בארצנו, נראה שלא התקדמנו לשום מקום. הסבל קיים, הוא נדחק לשוליים, לפריפריות הרחוקות אך הוא כאן והוא רב ובמדינת ישראל חיים אלפי כלבים תחת הזנחה והתעללות חמורה. משרדי הממשלה שאומנים על חוק צער בעלי חיים חייבים להתעורר. גם ממחלת הכלבת מתפרצת ומרימה ראש והדבר עלול לגרום למוות המוני לבעלי החיים. חייבים למנוע את זה במהירות או שיהיה אסון".
באגודה קוראים לציבור לפתוח את העיניים, לתת תשומת לב למה שנעשה ולדווח למוקד האגודה על כל בעל חיים שזקוק למקלט והגנה. מוקד: 4553*.