סוף טוב למבצע "שינוי כיוון" של פיקוד הצפון – וגם מפתיע: החתולה פרננדה ושני גוריה הקטנים, שסולקו ליער ביריה מבסיס פיקוד הצפון בצפת, מצאו את דרכם חזרה לחדרי מגורי החיילות בבסיס, בתום סוף שבוע מתוח שבו במפקדת הפיקוד היו על הרגליים כדי למצוא אותם.
החתולה עם הגורים באחד מהחדרים של החיילות


הסיפור המוזר החל באמצע השבוע שעבר. חתולה בוגרת, שאומצה על ידי חיילי גדוד התקשוב של הפיקוד, המליטה גורים בריאים, שהחיילים טיפלו בהם. אלא שלפי החיילים, סגנית מפקד הגדוד, קצינה בדרגת רב סרן, הורתה לחיילים אחרים לסלק את החתולה ואת גוריה לתוככי יער ביריה הסמוך – בניגוד לפקודות. החיילים אכן עשו כך, וקבוצת החיילים שאימצה את החתולה מיהרה להתלונן על כך בפני גורמי סיוע לבעלי חיים.
לאחר פניית ynet לצה"ל, בפיקוד הצפון תחקרו מיד את ההתנהלות ויחד עם מינהל בעלי החיים, יחידה חדשה שהוקמה בשנה האחרונה בצה"ל, נשלחו צוותי חיפוש ליער הגדול שנושק לצפת, לחפש את החתולה וגוריה.
2 צפייה בגלריה
סוף טוב. החתולה עם הגורים
סוף טוב. החתולה עם הגורים
סוף טוב. החתולה עם הגורים
הסריקות הנרחבות העלו חרס, החתולה לא אותרה, גם לא גוריה. "הערכנו שלפחות הגורים כבר לא בחיים בשל החוויה המטלטלת הזו והשהייה בתוך היער", הסביר ל-ynet גורם שסייע למבצע החיפושים. אתמול (שבת), אחרי שצוותי החיפוש אמרו שהסיכויים למצוא את החתולה וגוריה אינם גדולים, לחיילות גדוד התקשוב שנשארו שבת בבסיס - חיכתה הפתעה על ארבע. החתולה וגוריה מצאו את הדרך מלב היער חזרה לבסיס שממנו סולקו – וישירות למתחם המגורים של החיילות שאימצו אותן. הן התכרבלו על מיטת אחת החיילות, שקיבלו אותן בשמחה ובתחושת הקלה, ופינקו אותם בגבינות שהביאו מחדר האוכל.
בפיקוד הצפון מיהרו למצוא אומנה לגורים ולאימם החתולה, ובמקביל יישרו קו עם יתר המפקדים והגורמים באשר לנוהלי הטיפול והמדיניות עם בעלי חיים בבסיסים.
2 צפייה בגלריה
החתולה עם הגורים נמסרו לאומנה
החתולה עם הגורים נמסרו לאומנה
החתולה עם הגורים נמסרו לאומנה
מנהל המטה לקידום טבעונות בצה"ל, יובל חיורוני, שסייע לחיילים שאימצו את החתולה, אמר: "מדובר במקרה חמור שהיה יכול להסתיים בתוצאה הפוכה, אם לא היינו מקבלים עליו דיווח וללא התערבות חיצונית, בין היתר של מינהל בעלי החיים. אנו שמחים מאוד שהגורים ואימם ניצלו ושיש סוף טוב לסיפור, אך בל נשכח שמקרים כאלה אינם נדירים והטיפול בהם צריך לכלול הסברה טובה יותר של הפקודות ושל החוק, פעילויות חינוכיות והחמרת הענישה כלפי המיפרים".
מדובר צה"ל נמסר: "האירוע מוכר, יתוחקר ויטופל בהתאם. צה"ל רואה בחומרה רבה עבירה על חוקים הנוגעים בשמירה על בעלי החיים". גורמים צבאיים הוסיפו: "באשר לחתולים, בוצעו סריקות נרחבות בניסיון לאתרם על מנת לדאוג לשלומם ולהעניק להם את הטיפול הנדרש".