אחרי פיצוץ דגם מספר 8 של ספינת החלל במהלך הנחיתה, בניסוי שנערך בחודש דצמבר, ערכה הערב (יום ג') חברת SpaceX ניסוי נוסף - שגם הוא הסתיים באכזבה גדולה - לאחר שאב הטיפוס התשיעי של ספינת החלל התפוצץ בזמן הנחיתה. SpaceX אינה עוצרת ובקרוב היא תבצע ניסוי בדגם העשירי של ספינת החלל - שכבר נמצא באתר השיגור. צפו ברגעי הפיצוץ בראש הכתבה:
בשעה 22:25 שעון ישראל הופעלו המנועים של דגם ספינת החלל והיא המריאה מהבסיס בבוקה צ'יקה, שבדרום טקסס. בקול רעש אדיר התרוממה ספינת החלל מעלה. כשהגיעה לגובה 10 ק"מ ספינת החלל הסתובבה וכיוונה עצמה לנחיתה. עד שלב הכל נראה תקין.
אך למרבה האכזבה ספינת החלל הגיעה בזווית לא נכונה לקרקע - והתפוצצה.
הניסוי נערך בדגם של ספינת החלל, שגובהו כ-50 מטרים וקוטרו תשעה מטרים. על פי התכנון, הדגם הסופי של ספינת החלל שמייצרת SpaceX אמור להיות בגובה של כ-120 מטרים. משגר כבד מאוד אמור לשגר אותה לחלל. החזון של מייסד החברה, אילון מאסק הוא להשתמש במשגרים וגם בחלליות פעמים רבות, על מנת לחסוך בעלויות. לכן, המשגרים של SpaceX שמשגרים אסטרונאוטים וציוד לתחנת החלל הבינלאומית וגם לוויינים נוחתים באופן אנכי והחברה משתמשת בהם לשיגורים נוספים לחלל.
הניסוי של הדגם התשיעי היה אמור להיערך לפני כמה שבועות, אך נדחה בשל תנאי מזג האוויר ולאחר מכן מסיבה שאינה ברורה - שבסוף התברר כי מדובר בחקירה נגד החברה. לפי הדיווח, החקירה נפתחה באותו שבוע שבו ספינת החלל התפוצצה. החקירה לא התמקדה רק בפיצוץ ספינת החלל, אלא גם בסירוב של חברת SpaceX לעמוד בתנאים של ה-FAA. שני גורמים ברשות התעופה הפדרלית אישרו את הדברים ל-THE VERGE, אך דובר ה-FAA סירב לספק פרטים.
סטיב קלום, דובר רשות התעופה הפדרלית בארצות הברית, אמר לאתר הטכנולוגי: "ה-FAA ימשיך לעבוד עם SpaceX על מנת לבדוק מידע נוסף שמסרה החברה, במסגרת בקשתה לשינוי הרישיון. אנחנו מכירים בחשיבות הצורך לפתח במהירות צמיחה וחדשנות, אך אנחנו לא נאפשר לפגוע בביטחון הציבור. אנחנו נאשר את השינוי רק לאחר שנקבל נתונים על כך ש-SpaceX נקטה בצעדים הדרושים בכדי לעמוד בדרישות הרגולציה".