בשיתוף מי עדן
אם חשבנו שמשבר הקורונה הוא המשבר העולמי הקשה ביותר של השנים האחרונות הרי שיותר ויותר ציבורים מפנימים את העובדה הפשוטה כי המשבר החמור באמת העומד בפתחנו הוא בכלל לא משבר הקורונה אלא דווקא משבר האקלים. כן, ניתן אולי להתעלם ולומר שזה לא קשור אלינו ומה אנו כבר יכולים לעשות אבל המומחים מסבירים כי אם לא נצמצם את פליטת גזי החממה, נגיע להתחממות עולמית ברמת אל חזור אשר תוביל לריבוי אסונות טבע כמו שיטפונות, שריפות, גלי חום בצורות ארוכות ועוד. אלו יובילו מצידם לריבוי מקרי מוות של בני אדם ובעלי חיים, לפגיעה ביערות ושמורות ירוקות, לפגיעה באיכות החיים ולבסוף למצבי עוני נרחבים, בטח כאשר מדובר על מדינות העולם השלישי.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
על פי הערכות השירות המטאורולוגי הטמפרטורה הממוצעת בישראל תעלה עד סוף המאה הנוכחית ב4 מעלות. בתרחיש "הפחות חמור" שיעור התחממות עד סוף המאה יהיה קרוב לשתי מעלות. השלכות השינויים האלו על הסביבה הן דרמטיות ביותר ודורשות שינוי כבר עכשיו.
"האחריות היא עלינו"
מהיכן יבוא השינוי? בונים עולם טוב ונקי יותר: בימים אלו משיקות קבוצת ידיעות אחרונות, YNET וחברת מי עדן את קמפיין "האחריות היא עלינו" הקורא לכלל החברות במשק לאמץ כללי קיימות ואחריות תאגידית על מנת לתרום לסביבה ולקהילה כאחד.
על העולם להשקיע יותר ויותר בהפחתת גזי החממה והתייעלות אנרגטית וזה מתחיל כמובן בייצור חשמל תוך הימנעות מדלקים מזהמים שמשנים את האקלים והתבססות על אנרגיות מתחדשות שמופקות מהשמש, הרוח והמים. וזה לא נגמר שם כמובן. באחריותו של כל אחד ואחת מאיתנו לדאוג להגן על הסביבה באמצעות פעולות אקטיביות כמו מחזור פסולת ביתית, צמצום השימוש בפלסטיק ושקיות ניילון מזהמות, מחזור בגדים וצמצום השימוש בנייר. כמו כן חלה על כל מפעל תעשייתי או חברה מסחרית האחריות המלאה לבצע תהליכי מחזור מוגברים, לצמצם שינוע מזהם ובאופן כללי לעבור לתפיסות יצרניות ירוקות וידידותיות יותר לסביבה.

3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
הנקודה החיובית בכל הסיפור הזה היא שתהליכי קיימות כאלו ואחרים כבר מתרחשים בפועל, בעולם וגם כאן אצלנו בישראל. ראשית, בקרב המגזר הפרטי קיימות יותר ויותר פעולות מחזור ביתיות, בטח בתחום הפסולת, ושנית בקרב המגזר התעשייתי והמסחרי - בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מתחומים מגוונים דוגמת ענף האנרגיה, ענף הבנייה, ענף המזון, ענף הטקסטיל, ועוד, מאמצות לעצמן תפיסות קיימות ואחריות חברתית. הן הופכות תהליכים פיזיים לתהליכים דיגיטליים החוסכים באנרגיה, ממחזרות פסולת ועודפי ייצור, משתמשות בחשמל המיוצר מאנרגיות מתחדשות, עושות שימוש בחומרים שאינם מזיקים לבריאות ומזהמים את הסביבה, ועוד ועוד.
"אנו פועלים מתוך תפיסה הדוגלת בלקיחת אחריות ומאמינים שלקהילה העסקית יש תפקיד חשוב בשמירה על הסביבה", אומר אלון אלפרוביץ מנכ"ל קבוצת מי עדן".
בשבועות הקרובים אנו נעלה את פועלן של מספר חברות כאלו על נס ונקרא לעוד חברות ארגונים לעשות ריסטרט מחשבתי ולהפוך להיות יותר ירוקים למען כדור הארץ ולמען הדורות הבאים. "האחריות היא עלינו" מתחילים עכשיו.