מוגש מטעם המוסדות המציגים

תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בלימודי הניהול בארגון


מהו סוד ההצלחה של מנהלים טובים בארגונים? מנהלים טובים צריכים להכיר גם את תחום ההתנהגות הארגונית וגם להיות עם היד על הדופק לגבי כול האתגרים בארגון. הכירו את התואר השני במנהל עסקים עם התמחות בלימודי הניהול בארגון (יעוץ ארגוני).
פרופ' גלית עילם-שמיר, ראש ההתמחות בלימודי הניהול בארגון (יעוץ ארגוני) בקריה האקדמית אונו, סיפרה על תוכנית הלימודים: "התוכנית שלנו בקריה האקדמית אונו, בפקולטה למנהל עסקים, היא תוכנית שהיא נפרדת מיתר ההתמחויות. אנשים לומדים אצלנו בעצם תוכנית מלאה. היא מכוונת מאוד למנהלים וליועצים, שבעצם מטרתה לכסות שלושה תחומים מרכזיים. אחד, זה כל הקורסים של מנהל עסקים ובנוסף אנחנו לומדים מאוד לעומק את תחום ההתנהגות הארגונית. הרבה מאוד מושקע אצלנו לנושאי מנהיגות, פיתוח מנהיגות וייעוץ למנהלים ובנוסף כל התחום הייעוצי. הכול נלמד בהרחבה ומאוד לעומק".
ראש ההתמחות הוסיפה למי מיועד התואר: "התחום הזה מתאים לכל מי שמעוניין ושואף להגיע לתפקידים בכירים בניהול ובייעוץ, זה המקום ללמוד". פרופ' גלית עילם-שמיר התייחסה לשילוב הסטודנטים בארגונים במהלך הלימודים ולאחר סיומם. "למעשה אנחנו באים מאותה תפיסת עולם, שאנחנו רוצים שאנשים יתנסו באותם ארגונים", היא אמרה. "או שהם עוסקים בהם, או שרוצים לעסוק בהם או שרוצים להכיר אותם טוב יותר. יש לנו הרבה מאוד פרקטיקנים שנמצאים בארגונים גלובליים, בארגוני הייטק, הרבה מאוד בתעשייה".
סימה דור-חי, מנהלת פרויקטים בתחום משאבי אנוש בחברת SHR, שסיימה את התואר, סיפרה על הכלים שמסייעים לה אותם רכשה בלימודים: "הלימודים האלה מאוד העשירו אותי, העצימו אותי גם כאדם ובטח בכל התחום שקשור בייעוץ ארגוני. אז זו ממש הייתה חוויה של התפתחות מאוד מאוד גדולה. מבחינה מקצועית, כל הזמן הייתה לי חשיבה על העולם המקצועי שלי, שאני באה מניהול משאבי אנוש ומארגון שהוא גלובלי. לכל הקורסים היה איזשהו ממשק שאפשר היה אחר כך ממש לחזור לעבודה ולחשוב, לקחת כלים ולהתחיל לעבוד איתם".
שירי סלע, בעלים של חברה ליעוץ ארגוני - ובוגרת התואר בקריה האקדמית אונו, התייחסה גם היא לחשיבות שבלימודים: "הסיבה העיקרית ללמוד בתוכנית היא כי זה בסיס מאוד מאוד טוב להתמודדות שנדרשת במקצוע. בתוכנית, כאן, אנחנו מקבלים גם כלים וגם בסיס של ידע רחב, אמיתי - פעם אחת איך להבין ארגונים, להבין ידע. פעם שנייה - זה איך להדביק את הדבר הזה לשטח". סלע הוסיפה: "אחרי שסיימתי את התואר בקריה האקדמית, החלטתי להקים חברת ייעוץ ונעזרתי כמובן גם בכלים, גם בידע שרכשתי כאן בקריה והתמקדתי בארגונים המובילים בשוק".
מוגש מטעם המוסדות המציגים