מבזק החדשות הטובות
(צילום: אורי דוידוביץ)


נפתח את מבזק החדשות הטובות עם צמח צ'יליאני נדיר, שטומן בחובו תקווה לחיסון נגד קורונה.
איך זה עובד? מדובר על עץ מקומי בעל סגולות שכבר שימש בעבר ליצירת סבון, תרופות, ואפילו השתמשו בו בחיסון נגד שלבקת חוגרת ומלריה.
4 צפייה בגלריה
העץ הצ'יליאני
העץ הצ'יליאני
העץ הצ'יליאני
(צילום: רויטרס)
לעץ, כך מסבירים החוקרים, יש שתי מולקולות מיוחדות העשויות מקליפת ענפים של עצים מבוגרים, והן עשירות בחומר שמחזק את המערכת החיסונית ויכול להילחם גם בקורונה.
יצרנית התרופות NVAX כבר הודיעה שהיא מתכננת לייצר ממנו מלאי חיסונים ענק למדינות בעולם השלישי. החשש? מה יקרה לעצים בצ'ילה, כעת ינסו לגדל עצים חדשים במעבדות או תחת פיקוח.
4 צפייה בגלריה
תרופה לקורונה?
תרופה לקורונה?
תרופה לקורונה?
(צילום: רויטרס)
ועכשיו אנחנו שבים לפינתנו – מה זה? ובכן, מדובר, לא תאמינו בייצור נדיר, מוזר ופרהיסטורי שקיבל את הכינוי "מאובן חי", והוא הגיח בעקבות סופה שפקדה לאחרונה את צפון אריזונה.
חוקרים במקום מתארים את בעל החיים כסוג של תריסן מגושם (חיה ממשפחת הסרטניים), בעלת שלוש עיניים, עם יכולת להטיל ביצים שיכולות לשרוד "בתרדמת" במשך עשרות שנים, ובוקעות במגע עם מים מתוקים.
4 צפייה בגלריה
הייצור המוזר
הייצור המוזר
הייצור המוזר
(צילום: מתוך פייסבוק)
מדובר על בעל חיים שהופעתו נדירה במיוחד. אבותיהם של ה"מאובנים" הללו התפתחו לפני כ-400 מיליון שנה ומאז כמעט ולא השתנו.
ולסיום מה קורה כשאהבה, מזל וסוג דם נפגשים. ריד אלכסנדר אובחן כסובל ממחלת כליות גנטית, כבר בגיל 17. הוא מטופל בדיאליזה ונמצא ברשימת המועמדים להשתלות בארה"ב.
4 צפייה בגלריה
אוהבים ותורמים
אוהבים ותורמים
אהבה, מזל וסוג דם. אלכסנדר ודיאז
(צילום: נטליה בורוורס, מתוך הרשתות החברתיות)
בזמן שהוא חי את חייו, הוא גם מחפש אהבה, ובשיטוט קליל בטינדר מצא את רפאל דיאז, האיש שיהפוך לבעלו לעתיד - וגם - בטח כבר הבנתם - לאיש שיתרום לו כליה.
החיבור ביניהם היה מיידי, ודיאז מתוך אהבה ואכפתיות לבן זוגו, בדק אם הוא אכן יכול לתרום לו כליה מבחינה רפואית. אחרי שקיבל תשובה חיובית, הם נישאו באפריל האחרון, ועברו את הניתוח ביוני.
עד כאן מבזק החדשות הטובות ועד הפעם הבאה שיהיו לכם רק חדשות טובות.