הגעתו של כל בעל חיים חדש לספארי ברמת-גן מלווה בהתרגשות רבה. ואולם הנמרה הפרסייה שהגיעה לאחרונה למקום מעוררת התרגשות כפולה ומכופלת. אחרי שנים שבהן כורש הנמר חי לבדו, סוף-סוף מצטרפת אליו בת זוג.
2 צפייה בגלריה
בינתיים בלי שם. הנמרה
בינתיים בלי שם. הנמרה
בינתיים בלי שם. הנמרה
(צילום: ים סיטון)
הנמרה החדשה, בת השנתיים, עברה לספארי מגן החיות בובאל שבצרפת בטיסה של אל על. בימים אלה היא מתרגלת לביתה החדש בחצר נפרדת. בעתיד הקרוב תפגוש את כורש, הנמר הפרסי בן החמש וחצי, שנמצא בספארי כבר ארבע שנים.
תהליך החיבור של השניים הוא איטי ומורכב. תחילה הם ייצאו לחצרות נפרדות ויוכלו להריח אחד את השנייה. לאחר שהצוות המטפל יראה כי יש רצון ומוכנות למפגש משותף, השניים יוכלו לחלוק חצר משותפת.
כעת רק נותר למצוא שם לנמרה החדשה. הנמרה נמצאת בחצר בעלי החיים הארצישראליים, ועל כן מחפשים לה שם ישראלי קליט. קוראי ynet ו-"ידיעות אחרונות" מוזמנים להציע שמות בעמוד הפייסבוק של הספארי.
2 צפייה בגלריה
עדיין לא נפגשה עם בן זוגה לעתיד. הנמרה
עדיין לא נפגשה עם בן זוגה לעתיד. הנמרה
עדיין לא נפגשה עם בן זוגה לעתיד. הנמרה
(צילום: ים סיטון)
הנמר הפרסי מוגדר מין בסכנת הכחדה. לכן שני הנמרים בספארי ייקחו חלק בפרויקט גרעין הרבייה החשוב של הנמרים הפרסיים. מטרת התוכנית היא להגיע ל-200 נמרים בגני חיות באירופה, ושניתן יהיה להשיב את חלקם לטבע. לכן הציפייה מהעמדת צאצאים לצמד הנמרים בספארי גבוהה ביותר.
מעבר לדאגה לעתידו של תת המין הזה, הנמרים הם טורפי העל היחידים שנשארו באזור, והם חשובים לשמירה על יציבות המערכת האקולוגית. לדברי קרן אור, זואולוגית הספארי, "העברתם של פרטים כחלק מתוכנית רבייה אינה מתבצעת באופן שרירותי, אלא לאחר בדיקת הנתונים האישיים של כל נמר והקרבה המשפחתית שלו לנמרים האחרים. מרגע לידתה של הנמרה, ידוע היה כי היא אמורה להגיע לספארי לצורך תוכנית שימור המין. כדי להקל את ההסתגלות לביתה החדש, המטפלים אימנו אותה מרגע לידתה בשפה האנגלית ולא בצרפתית, וכך ימשיך הצוות המטפל בספארי לתקשר איתה".