למרות הבקשות שלא להתקרב לכלבת הים יוליה, שפוקדת את חופי ישראל מאז אמצע החודש, יש כאלה שממשיכים להפריע לה לנוח על שפת הים. הערב (יום א') בסביבות השעה 20:00 התקבלו בעמותת דלפיס וברשות הטבע והגנים כמה דיווחים על כך שכלבת הים הנדירה נצפתה בחוף בבת ים. צפו בתיעוד:
יוליה בורחת למים בחוף בת ים
(צילום: אדיר כהן)

כלבת הים הנזירית הים-תיכונית, מין שנמצא בסכנת הכחדה, נראתה כשהיא עולה לחוף, אך היא חזרה למים לאחר שאנשים במקום התקרבו אליה יתר על המידה. פקחי רשות הטבע והגנים הגיעו לחוף כדי לערוך סריקות אל מנת לוודא שיוליה לא עולה שוב לחוף.
ד"ר מיה אלסר מדלפיס, המובילה את מחקר כלבי הים בישראל, אמרה: "אם לשפוט על פי מהירות תנועתה בחזרה למים, נראה שמצבה הגופני של יוליה רק הולך ומשתפר".
2 צפייה בגלריה
יוליה בחוף בבת ים, לפני שחזרה למים
יוליה בחוף בבת ים, לפני שחזרה למים
יוליה בחוף בבת ים, לפני שחזרה למים
(צילום: אדיר כהן)
ברשות הטבע והגנים שבים ואומרים כי אין להתקרב לכלבת הים, כיוון שמדובר בחיית בר ולכן יש להקפיד לשמור על מרחק של לפחות עשרה מטרים.
יוליה, ששהתה כמה ימים באמצע החודש בחוף ביפו, עברה לתל אביב, הדרימה לפלמחים, לאחר מכן נראתה בהרצליה ובכמה חופים בשרון - ושנראה היה כי היא עזבה את ישראל, היא קפצה הערב לביקור בבת ים.
מה עושים אם נתקלים ביוליה?
קודם כל: שומרים מרחק! מדובר בחיית בר, ואין להפריע לה.
ניתן לדווח למוקד רשות הטבע והגנים 3639*, לעמותת דלפיס באתר: https://www.delphis.ngo/reporting או ישירות בטלפון למיה אלסר 050-3225227.
מצלמים (ממרחק וללא שימוש בפלאש). רצוי לצלם הן בסטילס והן בווידיאו.
אם החיה נמצאת על החוף עצמו, מרחיקים כלבים (ומקפידים לקשור אותם ברצועה) ושומרים על השקט.
מודים על ההזדמנות להיות שותפים לאירוע נדיר ומרגש.

2 צפייה בגלריה
יוליה הבוקר באחד מחופי השרון
יוליה הבוקר באחד מחופי השרון
יוליה לפני כמה ימים באזור השרון
(צילום: נטליה סלצר)
כלב ים הנזירי הים-תיכוני, המשתייך למשפחת כלבי הים, הוא אחד היונקים הנדירים בעולם ונמצא בסכנת הכחדה חמורה. מדובר בבעל חיים שחי רק באזור הים התיכון. הוא ביישן וחמקמק, ונוהג להסתתר במערות מבודדות. אורכו מגיע ל-2.5 מ' לערך ומשקלו לכ-350 ק"ג. צבעו חום-אפור כהה ובטנו חיוורת.
לפני קום המדינה, מראה כלבי ים ממין זה היה מחזה נפוץ יותר. דיווחים על פרטים בודדים תועדו החל משנות ה-20 של המאה הקודמת ועד 1958. בשנת 2010 החלו כאמור להגיע דיווחים על כלבי-ים בחופים שבהם חלפו כמה עשורים ללא תצפיות, כמו סוריה, לבנון וישראל. כיום, אוכלוסיית כלבי הים הנזיריים הים-תיכוניים מוערכת בכ-900 פרטים, כ-400 מתוכם חיים לחופי יוון, קפריסין וטורקיה.