מצד אחד אנרגיה נקייה, מצד שני רווחת בעלי החיים באוקיינוס האטלנטי: חוות טורבינות הרוח הימית הראשונה של ניו ג'רזי עלולה "להשפיע לרעה" על לווייתנים ויונקים ימיים אחרים, אך בנייתה, הפעלתה ופירוקה בסופו של דבר לא יפגעו או יגרמו למותם של בעלי החיים הימיים בצורה רצינית. כך עולה מדוח של מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי בארצות הברית (NOAA).
3 צפייה בגלריה
טורבינות רוח בים, מול חופי ארה"ב
טורבינות רוח בים, מול חופי ארה"ב
טורבינות רוח בים, מול חופי ארה"ב
(צילום: AP)
המנהל הלאומי לאוקיינוסים ולאטמוספרה פרסם הלילה (יום ד') דוח, שבדק ניתוח של הלשכה האמריקנית לניהול אנרגיית אוקיינוסים של פרויקט Ocean Wind ,1 שייבנה ליד החוף הדרומי של ניו ג'רזי. חוות הדעת הביולוגית הסופית של NOAA בחנה מחקר של BOEM (הלשכה לניהול אנרגיה באוקיינוס), ולקחה בחשבון את "הנתונים המדעיים והמסחריים הטובים ביותר הזמינים".
NOAA קבעה שהפרויקט של החברה הדנית אורסטד "צפוי להשפיע לרעה, אך לא צפוי לסכן, את המשך קיומו של כל מין" של לווייתנים בסכנת הכחדה, צבי ים ובעלי חיים אחרים. הוא גם לא צפוי "להרוס או להשפיע לרעה על כל בית גידול קריטי מוגדר".
הדוח מתפרסם כאשר ההתנגדות לפרויקטים של חוות טורבינות רוח באוקיינוס, בחוף המזרחי של ארצות הברית, גוברת. המתנגדים להקמת הטורבינות באוקיינוס טוענים כי הדבר משפיע לרעה על בעלי חיים ימיים. לפי NOAA, מאז 1 בדצמבר אשתקד נסחפו לחוף 31 לווייתנים שמתו.
3 צפייה בגלריה
טורבינות בחוף בניו ג'רזי
טורבינות בחוף בניו ג'רזי
טורבינות בחוף בניו ג'רזי
(צילום: AP)
המנהל הלאומי לאוקיינוסים ולאטמוספרה וסוכנויות נוספות בארצות הברית אמרו שרבים מהלווייתנים המתים, שנמצאו בחופים מאז דצמבר, נפגעו מספינות או הסתבכו בציוד דיג, והדגישו שאין ראיות הקושרות ייצור אנרגיית רוח בים למוות של לווייתנים.
עם זאת, הדבר לא שכנע חלק מהאנשים, כולל כמה פקידים פדרליים ומדינתיים, שרוצים לעצור הקמת של טורבינות רוח ימיות, לפחות עד שייבחנו ההשפעות יותר לעומק.
מה שמסבך את העניינים הוא מחקר משותף, שפורסם בשבוע שעבר על ידי NOAA, BOEM ותעשיית הדיג המסחרית, אשר מנה מספר השפעות שליליות ידועות של חוות של טורבינות רוח על החיים הימיים, כולל רעש, רעידות, שדות אלקטרומגנטיים והעברת חום, דברים שעלולים לשנות את הסביבה הימית.
3 צפייה בגלריה
אובלנה צפון-אטלנטית
אובלנה צפון-אטלנטית
אובלנה צפון-אטלנטית
(צילום: shutterstock)
Ocean Wind 1 הוא פרויקט טורבינות הרוח הימי הראשון, שאושר על ידי גורמים רשמיים בניו ג'רזי. הוא יהיה מורכב מ-98 טורבינות במרחק של כ-25 ק"מ מחופי אטלנטיק סיטי ואושן סיטי.
הפרויקט יפיק יותר מ-1,100 מגהוואט של חשמל, שיספק חשמל לכחצי מיליון בתים. אורסטד מקווה להפעיל את חוות הטורבינות עד סוף 2024. NOAA ציינה כי הפרויקט כולל אמצעים רבים למזעור ולנטר השפעות שליליות על לווייתנים, כולל הלווייתן הצפון-אטלנטי, הנמצא בסכנת הכחדה חמורה, ממנו נותרו פחות מ-350. "לא צפויה פציעה חמורה או תמותה של כל לווייתן (בסכנת הכחדה) כתוצאה מהפרויקט המוצע", ​​נכתב בדוח. "אנחנו לא מצפים שאף לווייתן ייחשף לרמות קול מוגברות שיגרמו לפציעה; כל ההשפעות הישירות על הלווייתנים יהיו מוגבלות להפרעה התנהגותית זמנית".
ניו ג'רזי אישרה שני פרויקטי רוח ימיים נוספים: Ocean Wind II של אורסטד, שיספק אנרגיה ל-518 אלף בתים נוספים, ו-Atlantic Shores, פרויקט של EDF ושל Shell שיספק חשמל ירוק ל-637 אלף בתים.