האוניברסיטה לרפואה בוורשה הודיעה היום (ג') כי היא השעתה סטודנטית מנורבגיה, שהניפה שלט נגד ישראל בהפגנה של פרו-פלסטינים בבירת פולין השבוע. כך דיווחו כלי תקשורת במדינה.
לאחרונה התקיימו בפולין כמה הפגנות אנטי-ישראליות, כשהידועה והמקוממת ביותר שבהן הייתה זו שבה מארי אנדרסן, סטודנטית לרפואה מנורבגיה, הניפה שלט שבו נראה מגן דוד כחול מושלך לפח האשפה. בהפגנה הזו קרא הקהל קריאות אנטי-ישראליות בוטות, בנוסח "מהנהר ועד לים, פלסטין תהיה חופשית".
3 צפייה בגלריה
פולין ורשה הפגנה שלט אנטישמי של סטודנטית מ נורבגיה חרבות ברזל
פולין ורשה הפגנה שלט אנטישמי של סטודנטית מ נורבגיה חרבות ברזל
השלט האנטישמי בהפגנה בוורשה
בעקבות האירוע נפגש שגריר ישראל, יעקב ליבנה, עם רקטור אוניברסיטת ורשה. הרקטור הודיע כי נגד הסטודנטית הנורבגית וארבעה סטודנטים אחרים, רובם ממוצא ערבי, מתנהל הליך משמעתי לקראת הדחה.
"אין מקום לשום צורה של דברי שטנה או אלימות באוניברסיטה לרפואה בוורשה", כתב הערב הרקטור, זביגנייב גאסיונג, בהודעה שפורסמה בכלי תקשורת בפולין.
גאסיונג אמר כי ביום שלאחר האירוע, הסטודנטית זומנה לשיחה. לדבריו, בהתבסס על התמונות הוא "החליט מיד" להעמיד את הסטודנטית לדין משמעתי - שלאחריו היא הושעתה מהלימודים. עוד דווח בפולין כי האוניברסיטה העבירה את הנושא גם לטיפול המשטרה המקומית.
3 צפייה בגלריה
הפגנה של פרו פלסטינים בוורשה
הפגנה של פרו פלסטינים בוורשה
הפגנה של פרו פלסטינים בוורשה
(צילום: EPA/Radek Pietruszka)


לגבי ארבעת הסטודנטים הערבים נמסר כי קצין המשמעת של האוניברסיטה התבקש לערוך להם חקירה, כיוון ש"פרסמו תוכן מפוקפק מבחינה משפטית ברשתות החברתיות". גאסיונג אמר כי המוסד שלו "אינו מאפשר פרסום דברי שטנה".
הרקטור הוסיף כי הוא נפגש עם סטודנטים מישראל וכי האוניברסיטה בוורשה מציעה תמיכה לכל מי שנפגע מהסכסוך המתמשך באזור. "WUM היא קהילה ייחודית, סובלנית ורב-תרבותית. אנחנו רוצים שזה יישאר ככה", הכריז גאסיונג. "האוניברסיטה צריכה להיות מרחב להבעת נקודות מבט שונות, תוך כיבוד כבוד האדם וכבוד הדדי".
השגריר ליבנה אמר כי זו "אנטישמיות בוטה" וקרא לרשויות הפולניות לפעול. לאחר מכן, הנשיא אנדז'יי דודה אמר כי הוא "מגנה בחריפות את הסיסמאות האנטישמיות במהלך הצעדה בוורשה".
3 צפייה בגלריה
שגריר ישראל בפולין ד"ר יעקב ליבנה בעצרת התמיכה הגדולה
שגריר ישראל בפולין ד"ר יעקב ליבנה בעצרת התמיכה הגדולה
שגריר ישראל בפולין ד"ר יעקב ליבנה בעצרת התמיכה הגדולה, השבוע
במקביל, ביום ראשון נערכה בוורשה הפגנת התמיכה בישראל הגדולה ביותר עד כה בפולין. השתתפו בה מאות רבות של אנשים, בהם שרים וחברי פרלמנט פולנים, שגרירים של מדינות במערב וראשי הקהילות היהודיות. שגריר ישראל ליבנה אמר באירוע: "אנחנו במאבק של הציוויליזציה נגד הברבריות. אדישות וצביעות שנראות בכמה מקומות אינן מדיניות, אלא פחדנות שתרדוף את הפחדן אל תוך ביתו שלו. כיום רבים בעולם מבינים זאת. אם אנחנו רוצים לשרוד כציוויליזציה, עלינו להילחם בברבריות ולנצח. אמרנו 'לעולם לא עוד' והתכוונו לכך. נרדוף ונשיג את הנאצים של חמאס. מכאן, מרחבת האנדרטה לגיבורי מרד גטו ורשה, אנו מבטיחים: למדנו את הלקח. לעולם לא עוד".