מבזק חדות טובות  
(צילום: שמוליק דודפור)

גילויים חדשים בחלל הם כמעט תמיד חדשות טובות, והפעם 12 ירחים חדשים מביאים את כוכב הלכת צדק לשיא חדש - וכעת יש לו הכי הרבה ירחים במערכת השמש - 92 בסך הכול, בזמן שלשבתאי יש "רק" 83.
הירחים החדשים התגלו למעשה כבר בשנה שעברה, אבל היה צורך לאשר אותם באופן רשמי. מדובר בירחים קטנים המקיפים את כוכב הלכת הגדול במערכת השמש, ולרובם מסלולים רחבים.
3 צפייה בגלריה
הסערות על פני צדק
הסערות על פני צדק
הסערות על פני צדק
(צילום: נאס"א)
לתשעה מתוך 12 הירחים לוקח יותר מ-550 ימים להקיף את צדק, והם מקיפים את כוכב הלכת הענק בתנועה לאחור, כלומר הם נעים בכיוון ההפוך לסיבובו של צדק. חוקרים משערים שהעצמים הללו היו פעם אסטרואידים, שבסופו של דבר נקלעו לכוח המשיכה של צדק והפכו לירחיו. אגב, מדובר בירחים חדשים די קטנים, שקוטרו של הגדול ביניהם הוא כמה ק"מ בלבד.
השנה צפויה סוכנות החלל האירופית לשגר חללית על מנת לחקור את ארבעת הירחים של צדק, אבל עכשיו מסתבר שתהיה למשימה הזו הרבה יותר עבודה, ואלו כמובן חדשות נהדרות.
נמשיך עם חדשות טובות ממקסיקו, שם נאסרה השבוע באופן רשמי כל פעילות תיירות שקשורה לכרישים, ביעד שנחשב לפופולארי מאוד באוקיינוס השקט בקרב תיירים.
3 צפייה בגלריה
כריש עמלץ לבן באי גוואדלופה, מקסיקו
כריש עמלץ לבן באי גוואדלופה, מקסיקו
כריש עמלץ לבן באי גואדלופה, מקסיקו
(צילום: בועז סמוראי)
האי גואדלופה הוא אי געשי מול חופי קליפורניה. בצלילה אחת, אנשים עשויים לראות שם מספר לא מבוטל של כרישים לבנים גדולים, ומדובר באזור עם אחת מנקודות הצלילה הטובות ביותר בעולם עם כרישים. אלא שלא מדובר רק על צלילות, אחת מן הפעילויות המוצעות באזור היא גם דיג ספורטיבי וצלילה בכלובים, מה שעלול לסכן את הכרישים, כיוון שפעילות כזאת לרוב כרוכה במתן פיתיון לכרישים, כדי לתת לאורחים "חוויה תת ימית מרגשת".
כעת, ממשלת מקסיקו בחרה לאסור כל פעילות שקשורה לכרישים במטרה להגן עליהם ולהגן על שמורת הטבע. מהלך שכזה עלול אמנם לפגוע בכלכלת האזור, אבל ישמר את החיה המדהימה הזאת, שעלולה להגיע למצב של הכחדה.
ולסיום, חדשות טובות ממינסוטה, שם, דוב שנתקע בשלג העמוק במהלך שנת החורף שלו - חולץ. מחלקת חיות הבר במדינה מסרה שהדוב בחר באחד הגשרים בצדי הדרך עבור שנת החורף הארוכה שלו, אלא שהוא לא ידע שהשלג ייערם עליו, ויסכן את חייו.
3 צפייה בגלריה
הדוב שחולץ מהשלג
הדוב שחולץ מהשלג
הדוב שחולץ מהשלג
(צילום: Andy Tri, Minnesota DNR)
צוות חילוץ הגיע למקום, הרגיע את הדוב ועבד ביחד עם אנשים נוספים, כמו גם סגן השריף של המחוז, כדי לשחרר את בעל החיים המסכן, שבנוסף לשלג, רגלו נתקעה בגשר. כדי לעשות זאת ולעזור לחיה במצוקה, השתמשו המחלצים בחבלים, שהוסרו כמובן לאחר מכן. מאז שחולץ עבר הדוב כבר סדרת בדיקות, ונמצא בריא, וללא כוויות קור או פציעות חמורות אחרות.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי