פרופ' דנה ודר-וייס מבית הספר לחינוך באוניברסיטת בן גוריון בנגב, העומדת בראש הכשרת המורים, התמנתה לעורכת ראשית באחד מכתבי העת המובילים והחשובים בתחום החינוך - The Journal of Research in Science Teaching (JRST).
1 צפייה בגלריה
גיליון אפריל של כתב העת JRST
גיליון אפריל של כתב העת JRST
גיליון אפריל של כתב העת JRST
מדובר בפעם הראשונה שחוקרת מישראל נבחרת לערוך את כתב העת הזה, וככל הנראה זו הפעם הראשונה שנבחר עורך או עורכת מחוץ לגבולות ארצות הברית לתפקיד. "אני נרגשת מהזכות שנפלה בחלקי לייצג את ישראל ואת אוניברסיטת בן-גוריון במשימה הזו וגאה בארגון שבחר ישראלית לתפקיד בעת הזאת", אמרה פרופ' ודר-וייס, זמן קצר לאחר קבלת הבשורה המשמחת.
כתב העת למחקר בתחום הוראת המדעים הוקם בשנת 1963 ונחשב לאחד החשובים בתחומו. הוא מפרסם מאמרים מכל קשת הדיסציפלינות של המחקר החינוכי (מדעי הלמידה, סוציולוגיה של החינוך, פסיכולוגיה של החינוך וכדומה) והשפעתו ניכרת בנושא החינוך ברחבי העולם.
פרופ' דנה ודר-וייספרופ' דנה ודר-וייסצילום: פרטי
כתב העת מתפרסם עשר פעמים בשנה מטעם הארגון העולמי לשיפור החינוך המדעי באמצעות מחקר (NARST) שהוא הארגון המוביל בחקר החינוך המדעי בעולם.
פרופ' ודר-וייס אמרה: "אעשה כמיטב יכולתי כדי להצדיק את האמון שניתן בי, תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של מחקר מוקפד וחדשני המאפיינים את ה-JRST. זהו אתגר מורכב, במיוחד על רקע אקלים הפרסום האקדמי הנוכחי, עם התפשטות ה-open access והשימוש באינטליגנציה מלאכותית לצורכי מחקר ופרסום". פרופ' ודר-וייס תכהן כעורכת ראשית יחד עם עמיתיה מארה"ב.