לווייתנים קטלנים גרמו נזק קשה לסירת מפרש, ששטה מול חופי דרום ספרד. כך הודיעו שירותי ההצלה הימיים במדינה. תקרית זו מצטרפת לעשרות תקיפות מצד לווייתנים קטלניים מול חופי ספרד ופורטוגל, שאירעו לאחרונה. צפו בתיעוד מהתקרית שאירעה השבוע:
לווייתן קטלן תקף סירה מול חופי ספרד
(צילום: רויטרס)


המקרה האחרון אירע בשעות המוקדמות של יום חמישי, כשקבוצת קטלנים פגעה בגוף הסירה, שהייתה בדרכה לגיברלטר. דובר שירות ההצלה הימי אמר כי בשל התקיפה פנו ארבעת אנשי הצוות של הספינה לרשויות בספרד על מנת לקבל סיוע.
שירות ההצלה של ספרד שלח מסוק, הנושא משאבה כדי לשאוב את המים שנכנסו לכלי השיט, שאורכו כ-20 מטרים, ושעליו התנוסס דגל בריטניה. הסירה נגררה לנמל ברבאטה, במחוז קאדיס, לצורך תיקונים.
2 צפייה בגלריה
לווייתן קטלן ליד הספינה הקטנה שהותקפה
לווייתן קטלן ליד הספינה הקטנה שהותקפה
לווייתן קטלן ליד הסירה שהותקפה
(צילום: רויטרס, April Boyes/Instagram)
לפי קבוצת המחקר GTOA, העוקבת אחר אוכלוסיות של תת-מין של הקטלן, שחי באוקיינוס באזור חצי האי האיברי. בקבוצת המחקר אמרו כי החודש אירעו כ-20 מקרים, שבהם תקפו לווייתנים קטלנים כלי שיט קטנים באזור מצר גיברלטר. בשנת 2022, היו 207 אינטראקציות מדווחות, כך לפי נתוני GTOA.
מוקדם יותר החודש, יאכטת המפרש "אלבורן שמפיין" סבלה מפגיעה דומה משלושה לווייתנים קטלנים, שפגעו בה כשהייתה במרחק של כקילומטר מברבאטה. לא ניתן היה לגרור את הסירה, מכיוון שהיא הוצפה לחלוטין ולכן היא טבעה.
2 צפייה בגלריה
התקיפה האחרונה
התקיפה האחרונה
התקיפה האחרונה
(צילום: רויטרס, April Boyes/Instagram)
לפי ההנחיות שפרסם משרד התחבורה הספרדי, בכל פעם שאנשי צוות של ספינות מבחינים בשינוי כלשהו בהתנהגותם של לווייתנים קטלנים - כגון שינויי כיוון או מהירות פתאומיים - עליהם לעזוב את האזור בהקדם האפשרי ולהימנע מהפרעה נוספת לבעלי החיים. עוד נמסר כי יש לדווח על כל תקרית.
הלוויתנים הקטלנים, הם למעשה הגדולים במשפחת הדולפינים. זכרי לוויתן קטלן מגיעים לאורך ממוצע של 9 מטר ונקבות עד 8 מטר. הם נוהגים לחיות בלהקות ונחשבים לציידים מתוחכמים שנוהגים לשתף פעולה בהתאם לסוג הטרף. הם ניזונים לא רק מכלבי ים, דולפינים, כרישים ודגים, אלא גם ממינים שונים של לוויתנים גדולים.