צעד חשוב לקראת סוף גידול כלבים למאכל בדרום קוריאה: דרום קוריאה תעניק תמריצים למגדלי כלבים למאכל, לקראת כניסתו לתוקף של האיסור בתחילת 2027. כך הודיע היום (ה') משרד החקלאות בסיאול. ההערכה היא כי בדרום קוריאה יש כ-500 אלף כלבים, שאותם מגדלים למאכל.
2 צפייה בגלריה
חוות גידול כלבים בדרום קוריאה
חוות גידול כלבים בדרום קוריאה
חוות גידול כלבים בדרום קוריאה
(צילום: AP Photo/Ahn Young-joon)
בחודש ינואר אישר הפרלמנט בדרום קוריאה חוק האוסר אכילת ומכירת בשר כלבים. בכך תסתיים בעוד קצת יותר משנתיים מסורת שנויה במחלוקת, שנמשכת מאות שנים במדינה שבה יש תמיכה גוברת לרווחת בעלי חיים וירידה בביקוש למזון זה.
סגן שר החקלאות, פארק בום-סו, אמר כי הממשלה תשקיע כ-100 מיליארד וון (75 מיליון דולר) על תמריצים למגדלי כלבים, לחקלאים ולמסעדות כדי לעודד אותם לסגור את עסקיהם ולא לגדל כלבים או למכור את בשרם.
המגדלים יכולים לקבל עד 600,000 וון (452 דולר) עבור כל כלב שהם יוותרו עליו. סגן שר החקלאות אמר כי הרשויות ינסו למצוא בתים חדשים לכלבים שגודלו למאכל, או לחלופין, הם יועברו למקלטים.
פארק אמר: "רבים מודאגים שהכלבים שנותרו בחוות יומתו או שיהפכו למזון עד שהאיסור ייכנס לתוקף, אבל אני יכול לומר בהחלט שזו לא התוכנית שלנו".
אכילת בשר כלבים הייתה נחשבת פעם כדרך לשפר סיבולת בקיץ הלח של קוריאה. אך בתקופה האחרונה יותר ויותר קוריאנים רואים בכלבים חיות מחמד ומותחים ביקורת על כך שכלבים נשחטים לצורך מאכל.
בדרום קוריאה יש יותר מ-1,500 חוות לגידול כלבים ויותר מ-200 בתי מטבחיים. כ-2,300 מסעדות עדיין מגישות בשר כלבים.
התמיכה באיסור, שייכנס לתוקף בפברואר 2027, גברה תחת הנשיא יון סוק-יאול, המכהן בתפקידו מאז מאי 2022. הנשיא אוהב חיות ומגדל בביתו שישה כלבים ושמונה חתולים. גם אשתו, קים קאון היי, נחשבת למתנגדת לאכילת בשר כלבים.
עם זאת, תוכנית הממשלה עוררה ביקורת מכמה פעילי בעלי חיים וחברי תעשיית בשר הכלבים.
סאנג קיונג לי, מנהל קמפיינים בקבוצת זכויות בעלי החיים Humane Society International, אמר כי אם כי התוכנית מסמלת אבן דרך חשובה, הרשויות צריכות לנהל טוב יותר את רווחת בעלי החיים שכבר לא מגודלים למזון. "לא יכול להיות שמקלטים לבעלי חיים יוכלו לקלוט את המספר העצום הזה של כלבים", הוא אמר לסוכנות הידיעות רויטרס. הוא ציין כי פחות מ-10% מחיות המחמד בדרום קוריאה הן חיות שניצלו מאותן חוות.
ג'ו יואנג בונג, המייצג קבוצת תעשיית בשר הכלבים, אמר שהמענקים של הממשלה אינם מספקים, והבטיח להיאבק עבור תמיכה גבוהה יותר. "זו הפרנסה שלנו ואם הממשלה רוצה שננטוש את המקצוע, צריכות להיות תוכניות תמיכה סבירות יותר".